2017-06-04, 19:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Tror du dom diskuterade pizzabeställning när planet var 16 km bort och på kollisionskurs med Vita Huset?

Nej, jag ville belysa hur meningslöst det är att gissa.
Citera
2017-06-04, 19:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ingenting?
Men då faller ju ditt argument.

Citat:
Vilken tidpunkt talar du om?
Tidpunkterna för sekvensen: "do the order still stands", vad annars?

Citat:
Allt från pizzabeställning till shootdown. Men varför sitta och gissa?
Därför att Cheney som person bevisligen inte är tillförlitlig och någon oberoende bekräftelse inte finns tillgänglig?

Det är väl genomgående problemet med 9/11, att ansvariga inte är tillförlitliga? Men att dessa satt vid makten och därmed kunde göra lite som de ville i skydd av National Security och "act of war"? Här ser du inga konstigheter?
Citera
2017-06-04, 19:46
Avstängd
Citat:
Nej, jag ville belysa hur meningslöst det är att gissa.
Det är knappast meningslöst om det handlar om uteslutningsmetoden. Om det nu istället var en nedskjutningsorder av Shanksville-planet, varför vet vi i så fall ingenting om den?
Citera
2017-06-04, 20:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är knappast meningslöst om det handlar om uteslutningsmetoden. Om det nu istället var en nedskjutningsorder av Shanksville-planet, varför vet vi i så fall ingenting om den?

Meningslöst spekulerande. Tänk om det var en pizzaorder, varför vet vi i så fall ingenting om den? Tänk om det var en krigsförklaring mot månens baksida, varför vet vi så fall inget om den?

Kan du använda uteslutningsmetoden för att eliminera möjligheten att Cheney hade beordrat att man skulle utrymma vita huset, stanna kvar i Pentagon, stänga ner Reagan int. AirPort, försöka hinna ikapp planet, att alltihop är en missuppfattning?
Citera
2017-06-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om nu det stämmer, vad är det som i så fall säger att Cheney inte redan har fått det godkännandet?

Har du någon gissning om vad den ordern kan ha gällt om den nu inte var en stand down?

Det var ju helt klart något mycket viktigt och akut.

Nu vill jag ju inte vara den som är den. Men för några dagar sedan (någon vecka?) hade ju du och jag en diskussion där du avfärdade allt som hade med gissande att göra. Det var fel att gissa, bara sådana som jag och NIST gissar och du tyckte gissningar var förkastligt. Och nu ber du om en... gissning?

Sorry för kanske lite off topic, men kunde inte låta bli då vi pratade rätt länge om just gissningar.
Citera
2017-06-04, 20:51
Bannlyst
Citat:
Meningslöst spekulerande. Tänk om det var en pizzaorder, varför vet vi i så fall ingenting om den? Tänk om det var en krigsförklaring mot månens baksida, varför vet vi så fall inget om den?

Kan du använda uteslutningsmetoden för att eliminera möjligheten att Cheney hade beordrat att man skulle utrymma vita huset, stanna kvar i Pentagon, stänga ner Reagan int. AirPort, försöka hinna ikapp planet, att alltihop är en missuppfattning?
Då kan vi ju lägga ner diskussionen.
Oavsett alla konstigheter så är det ju som du och narrativet säger. Det finns inga konstigheter.
Citera
2017-06-04, 20:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då kan vi ju lägga ner diskussionen.
Oavsett alla konstigheter så är det ju som du och narrativet säger. Det finns inga konstigheter.

Konstigheter kan väl alltid uppmärksammas - dock bör ifrågasättande givetvis stödjas av nån sorts fakta istället för bara gissningar..
Citera
2017-06-04, 21:05
Bannlyst
Citat:
Konstigheter kan väl alltid uppmärksammas - dock bör ifrågasättande givetvis stödjas av nån sorts fakta istället för bara gissningar..
Vittnen säger att en ung man rapporterade till vicepresidenten att planet var 80 miles bort, 70 miles bort, 60 miles bort, 50 miles bort osv ända till 1 mile bort.
"Does the order still stand?"
"Of course it does!"
Den unge mannen vägrar idag kommentera vad det gällde.
Det är dom "fakta" vi har och det väcker min nyfikenhet. Men tydligen inte din.
Citera
2017-06-04, 21:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vittnen säger att en ung man rapporterade till vicepresidenten att planet var 80 miles bort, 70 miles bort, 60 miles bort, 50 miles bort osv ända till 1 mile bort.
"Does the order still stand?"
"Of course it does!"
Den unge mannen vägrar idag kommentera vad det gällde.
Det är dom "fakta" vi har och det väcker min nyfikenhet. Men tydligen inte din.

Varför tror du inte det väcker min nyfikenhet?

Skillnaden mellan oss är att jag inte drar några slutsatser utifrån det..
Citera
2017-06-04, 22:01
Bannlyst
Citat:
Varför tror du inte det väcker min nyfikenhet?

Skillnaden mellan oss är att jag inte drar några slutsatser utifrån det..
Så du är trots allt öppen för att det var ett inside job?
Citera
2017-06-04, 22:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du är trots allt öppen för att det var ett inside job?

Jag har absolut inte sett någonting alls som tyder på det.
Jag har absolut inte sett någonting alls som motbevisar den "offentliga förklaringen".

Men visst, om någon kan bevisa något annat så skulle jag givetvis inte ha några problem med det.
Citera
2017-06-04, 22:41
Bannlyst
Citat:
Jag har absolut inte sett någonting alls som tyder på det.
Jag har absolut inte sett någonting alls som motbevisar den "offentliga förklaringen".

Men visst, om någon kan bevisa något annat så skulle jag givetvis inte ha några problem med det.
Så du kan tänka dig att det var ett inside Job men du har inte sett någonting som tyder på det.
Och om du såg någonting som tydde på det så hade du inte haft några problem med att ändra dig.
Har du något exempel på något som skulle få dig att ändra uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in