2017-06-04, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hade de mandat att göra det (dvs skjuta ner civila flyg)? Och hade de möjlighet (dvs missiler eller liknande att tillgå)?
Läs mitt föregående inlägg.
Jag köper att USA:s försvar är en total bluff och att dom egentligen inte ens klarar av att skjuta prick med en missil på några kilometers håll.
Jag köper att den militära ledningen är fullkomliga klåpare.
Ett luftslott, totalt förlöjligat och förnedrat av några amatörer med en budget motsvarande 15 dollar.

Hur dom lyckades ta sig till månen är en fullständig gåta.
Senast redigerad av brokigare 2017-06-04 kl. 18:57.
Citera
2017-06-04, 18:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Läs mitt föregående inlägg.
Jag köper att USA:s försvar är en total bluff och att dom egentligen inte ens klarar av att skjuta prick med en missil på några kilometers håll.
Jag köper att den militära ledningen är fullkomliga klåpare.
Ett luftslott, totalt förlöjligat och förnedrat av några amatörer med en budget motsvarande 15 dollar.

Läs mitt föregående inlägg, vad hade de mandat att göra, vad hade de möjlighet att göra och hur skulle de bära sig åt för att inte döda hundratals oskyldiga på marken utöver alla ombord?
Citera
2017-06-04, 18:58
Bannlyst
Citat:
Läs mitt föregående inlägg, vad hade de mandat att göra, vad hade de möjlighet att göra och hur skulle de bära sig åt för att inte döda hundratals oskyldiga på marken utöver alla ombord?
Enligt dig hade dom mandat att skjuta ner planet.
Citera
2017-06-04, 18:59
Medlem
Citat:
Men jag kan köpa att USA har ett så uselt försvar och så usla militära ledare så att dom låter ett flygplan som dom har full koll på i över en halvtimme flyga rakt in i Pentagon.
Klåpare finns inom alla yrken och antagligen kryllar det av totalidioter bland generalerna där.

Så jag köper förklaringen att Vita Huset inte använde missilerna, att ingen fattade nånting och att ett stort passagerarplan fick obehindrat flyga rakt in i Pentagon fastän två plan redan flugit in WTC.

Det är egentligen inget konstigt med det.

USAs försvar har alltid varit relativt dåligt. De har dock ett fördjävla bra anfallsmilitär, där ligger alla andra rejält i lä.

Att använda civila fordon för att ställa till det är verkligen i ropet. Lite svårt att skydda sig emot.

Men förstår inte riktigt hur du får ihopp det att de är klåpare som inte sköt men de har aldig gjort det förut. Antingen är det normalt att inte skjuta ner och de är som folk är mest. Eller så är de värdelösa som inte sköt som alla andra brukar göra. Hur du kan få det till något mellanting begriper jag inte.
Citera
2017-06-04, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
USAs försvar har alltid varit relativt dåligt. De har dock ett fördjävla bra anfallsmilitär, där ligger alla andra rejält i lä.

Att använda civila fordon för att ställa till det är verkligen i ropet. Lite svårt att skydda sig emot.

Men förstår inte riktigt hur du får ihopp det att de är klåpare som inte sköt men de har aldig gjort det förut. Antingen är det normalt att inte skjuta ner och de är som folk är mest. Eller så är de värdelösa som inte sköt som alla andra brukar göra. Hur du kan få det till något mellanting begriper jag inte.
Dom fick order av vicepresidenten att skjuts ner planet, enligt SnakePlissken.
Citera
2017-06-04, 19:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Enligt dig hade dom mandat att skjuta ner planet.

Nej, och absolut inte baserat på P-56 regleringen...
Citera
2017-06-04, 19:03
Bannlyst
Citat:
Nej, och absolut inte baserat på P-56 regleringen...
Du skrev ju precis nyss att dom fick order av Dick Cheney att skjuta ner planet.
Citera
2017-06-04, 19:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dom fick order av vicepresidenten att skjuts ner planet, enligt SnakePlissken.

Dumheter. Jag har skrivit att Cheney hade inte ens mandat att ge en sådan order.
För att effektuera ordern var man tvungen att invänta Bush godkännande.

Alldeles oavsett råder, som jag skrev, stor osäkerhet om denna/dessa order gavs före eller efter kraschen in i Pentagon.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-06-04 kl. 19:07.
Citera
2017-06-04, 19:11
Bannlyst
Citat:
Dumheter. Jag har skrivit att Cheney hade inte ens mandat att ge en sådan order.

Alldeles oavsett råder, som jag skrev, stor osäkerhet om denna/dessa order gavs före eller efter kraschen in i Pentagon.
Ok, så vad var det för order som Cheney sa "of course it still stands!" om när planet var 16 km från Vita Huset?
Senast redigerad av brokigare 2017-06-04 kl. 19:16.
Citera
2017-06-04, 19:15
Avstängd
Citat:
Om nu det stämmer, vad är det som i så fall säger att Cheney inte redan har fått det godkännandet?

Citat:
Har du någon gissning om vad den ordern kan ha gällt om den nu inte var en stand down?

Det var ju helt klart något mycket viktigt och akut.
Citera
2017-06-04, 19:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om nu det stämmer, vad är det som i så fall säger att Cheney inte redan har fått det godkännandet?
Ingenting? Vilken tidpunkt talar du om?

Citat:
Har du någon gissning om vad den ordern kan ha gällt om den nu inte var en stand down?

Det var ju helt klart något mycket viktigt och akut.

Allt från pizzabeställning till shootdown. Men varför sitta och gissa?
Citera
2017-06-04, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ingenting? Vilken tidpunkt talar du om?

Allt från pizzabeställning till shootdown. Men varför sitta och gissa?
Tror du dom diskuterade pizzabeställning när planet var 16 km bort och på kollisionskurs med Vita Huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in