2017-06-04, 18:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokigare
Nej förbjudet luftrum är det väl inte?
Däremot får du inte flyga in där utan att svara på anrop eller med avstängd transponder. Detta enligt filmen i alla fall.

Och dom har rätt att skjuta ner dig om jag fattat rätt.
Dom måste ju inte göra det.

Det verkar inte som om de har rätt att skjuta ner någonting enligt FAA:

The FAA and U.S. Secret Service enforce the P-56 airspace and investigate all P-56 airspace violations. The federal government can pursue legal action against a pilot found to be in violation of the regulation. P-56 airpsace violation penalties may include the revocation of the pilot's license and jail.

Indragen licens är ju inte riktigt lika illa som att bli nerskjuten..
Citera
2017-06-04, 18:27
Medlem
Citat:
Och dom har rätt att skjuta ner dig om jag fattat rätt.
Dom måste ju inte göra det.

Har det någonsin hänt? USAs har typ lika mycket flyg som hela Europa så det finns gott om plan.
Citera
2017-06-04, 18:27
Bannlyst
Och varför frågade personen (som vägrar uttala sig om vad det gällde) om ordern stod fast när planet kommit mycket närmare?
Och varför togs just den ordväxlingen bort i 9/11-utredningen?
Citera
2017-06-04, 18:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har jag påstått att de inte hade det? Nej precis...
Vad är det som du inte ha påstått?

1. Att du har oberoende konfirmering på att Pentagon inte hade ett missilförsvar 9/11.

2. Att Vita huset/Secret Service inte hade något missilförsvar?
Citera
2017-06-04, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Har det någonsin hänt? USAs har typ lika mycket flyg som hela Europa så det finns gott om plan.
Jag tror 9/11 var första gången som man använde kapade flygplan som missiler, så det har nog aldrig behövts förut.
Citera
2017-06-04, 18:31
Medlem
Citat:
Jag tror 9/11 var första gången som man använde kapade flygplan som missiler, så det har nog aldrig behövts förut.

Menade USAs försvar skjuter ner ett av sina egna civila. Jag vet att de skjutit ner ett vid Iran, men över amrikask mark alltså.
Citera
2017-06-04, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Menade USAs försvar skjuter ner ett av sina egna civila. Jag vet att de skjutit ner ett vid Iran, men över amrikask mark alltså.
Jag tror aldrig det har varit aktuellt innan 9/11.
Citera
2017-06-04, 18:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vad är det som du inte ha påstått?

1. Att du har oberoende konfirmering på att Pentagon inte hade ett missilförsvar 9/11.

2. Att Vita huset/Secret Service inte hade något missilförsvar?

Inget av dem.
Citera
2017-06-04, 18:40
Bannlyst
Men jag kan köpa att USA har ett så uselt försvar och så usla militära ledare så att dom låter ett flygplan som dom har full koll på i över en halvtimme flyga rakt in i Pentagon.
Klåpare finns inom alla yrken och antagligen kryllar det av totalidioter bland generalerna där.

Så jag köper förklaringen att Vita Huset inte använde missilerna, att ingen fattade nånting och att ett stort passagerarplan fick obehindrat flyga rakt in i Pentagon fastän två plan redan flugit in WTC.

Det är egentligen inget konstigt med det.
Citera
2017-06-04, 18:41
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Hade de mandat att göra det (dvs skjuta ner civila flyg)? Och hade de möjlighet (dvs missiler eller liknande att tillgå)?
Citera
2017-06-04, 18:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men jag kan köpa att USA har ett så uselt försvar och så usla militära ledare så att dom låter ett flygplan som dom har full koll på i över en halvtimme flyga rakt in i Pentagon.
Klåpare finns inom alla yrken och antagligen kryllar det av totalidioter bland generalerna där.

Så jag köper förklaringen att Vita Huset inte använde missilerna, att ingen fattade nånting och att ett stort passagerarplan fick obehindrat flyga rakt in i Pentagon fastän två plan redan flugit in WTC.

Det är egentligen inget konstigt med det.

Full koll? Att en flygledare kan spåra ett civilt flygplan hjälpligt är nog inte riktigt samma sak som att militären utan radartäckning kan skjuta ner det över en storstad...
Citera
2017-06-04, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inget av dem.
Bra, då är vi överens om att ordern "still stands" KAN ha betytt att Pentagon-planet inte fick skjutas ner med missiler från Vita huset och/eller Pentagon?

Har du själv någon kvalificerad gissning om vad den orden annars kan ha gått ut på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in