Citat:
Ursprungligen postat av
Singoallaa
Develi det är en fröjd att läsa din text.
Du spikar det varje gång.
Så är det!
Tack. Det som hamnar i skymundan, eller riskerar iaf, är det brutala mordet.
Att JM är mastermind betvivlar ingen, men han ska inte framställas i termer som en totalt viljelös stackare, det stämmer inte. Han har en våldshistoria och han är inte ett barn även om de tvistar om nåt år hit och dit.
Han är en kriminell missbrukare och han uppger att han sonika tröttnade på hennes tjat: hur mycket våld, tvång och/eller hot rymmer den meningen? Övertalad, tröttnat och vill få henne hålla käften; han går med på hennes krav att agera som torped.
För övrigt tangerade jag livstidsbegreppet i texten och s.k. försvårande omständigheter.
Utifrån JM är det mord riktat mot närstående. Det är uppsåt och det är planering. Det finns således en särskild förslagenhet.
Han har vetat detta sen i början på juli då hon började övertalningen/beställning mord på föräldrarna.
Det mycket grymma är att båda vet att de är i försvarslös ställning - har gått och lagt sig för att sova i sitt hem.
De är äldre och kan inte värja sig, de är helt skyddslösa - kan inte komma undan.
MR säger nåt om att Göran med svag hand försökte fösa bort honom. Det stämmer inte, han har rivit om DNA finns under nagel, troligen fått loss en arm då han sitter grensle. Han har försökt ta sig ur sängen, fötterna är i golvet: han har kämpat.
MR hugger brutalt 24 ggr tills han avlider och vänder sig mot hans fru och fortsätter.
Hon får livshotande skador och bestående men. Hon har sin brutalt sönderhackade man bredvid sig som är död och ringer förtvivlat 112.
Oavsett kort tidsrymd, som jag tror är längre MR vill tillkännage, så handlar det om dödsångest och svårt lidande.
Det är en vedervärdig hänsynslöshet.
HD resonerar kring att besinna sig och MR beskriver flera möjligheter under mer än en halvtimme på olika platser.
Det skiter han i, dödar han dem tystnae tjatet och arvet på 10 mille rullar in.
Jag hoppas han har åldern inne sett till gärningen för den är grym, brutal och skapat livslång sorg och saknad. En älskad make, en pappa och morfar är borta.