2017-06-03, 23:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Inte så van? Det är konstigt att du inte lagt hans namn på minnet med tanke på att du lever i den här forumdelen av Flashback.

Menade inte utifrån att jag inte lagt hans namn på minnet, utan att han uttrycker det som att han vill att den skyldige "till slut", ska gripas. Det antyder ju att han har ett, hur ska man uttryck det, lite släpphänt förhållningssätt till det där med att väga ord på våg.

Uttalanden från polismyndigheten bör ofta tas med en nypa salt, uppenbarligen så också i det här fallet.
Senast redigerad av Troian 2017-06-04 kl. 00:03.
Citera
2017-06-04, 00:03
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Jag har inte läst någonstans om att kvinnans anhöriga är underrättade.

Kan det vara så att man väntar med att underrätta anhöriga tills man vet mer om dödsorsaken?

En användare skrev tidigare i tråden att offrets moster skrivit om det på sin Facebook-logg så jag skulle väl tro att familjen underrättats.
Citera
2017-06-04, 00:08
Medlem
Gammalt Twitter konto från BO

https://twitter.com/aanesthesiiaa
Citera
2017-06-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Uttalanden från polismyndigheten bör ofta tas med en nypa salt, uppenbarligen så också i det här fallet.

Jag tycker nog snarare att uttalanden och spekulationer här på Flashback ofta bör tas med en nypa salt. Då tror jag faktiskt mera på polisens uttalanden.
Senast redigerad av Neptunas 2017-06-04 kl. 00:25.
Citera
2017-06-04, 00:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neptunas
Jag tycker nog snarare att uttalanden och spekulationer här på Flashback bör tas med en nypa salt. Då tror jag faktiskt mera på polisens uttalanden.

Det beror förstås på sammanhanget. Men jag tror inte att polisen i det här fallet ljuger, nej. Vad jag talar om är att förstå, eller tolka, polisens uttalanden.

Polisen spekulerar sällan, det är vi bättre på på Flashback...
Senast redigerad av Troian 2017-06-04 kl. 00:15.
Citera
2017-06-04, 00:18
Medlem
Addhocs avatar
L*nus Holm*dahl har for ca. 20 minuter sedan lagt upp en bild och skrivit "Älskade Anna, det var vi ju (följt av några hjärtan) på facebook.

Jag kan inte länka från min i-pad tyvärr
Citera
2017-06-04, 00:18
Medlem
frdks avatar
Nu kan jag inte området så bra, men verkar onekligen invandrartungt och historik av stök.
Förutom nån som vill göra henne lack med publicera förmodade intima bilder (sällan grund för mord)
så tycker jag det lutar orovarslande mot fel plats vid fel tillfälle.
Passar in på den tunga spaningsaktiviteten som pågår också.
Överfallsangrepp? hon verkar inte gett livstecken sen fredag natt. Vet vi om hon varit ute? Kan en efterföljare slagit till?
Citera
2017-06-04, 00:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Nu kan jag inte området så bra, men verkar onekligen invandrartungt och historik av stök.
Förutom nån som vill göra henne lack med publicera förmodade intima bilder (sällan grund för mord)
så tycker jag det lutar orovarslande mot fel plats vid fel tillfälle.
Passar in på den tunga spaningsaktiviteten som pågår också.
Överfallsangrepp? hon verkar inte gett livstecken sen fredag natt. Vet vi om hon varit ute? Kan en efterföljare slagit till?

Fetmarkerat: Hon hittades väl död hemma? Kan nog inte kallas för fel plats vid fel tillfälle, riktigt. Men nästan alltid när en person hittas mördad hemma så finns det en relation mellan BO och GM.
Citera
2017-06-04, 00:32
Medlem
NicholasUrfes avatar
BO förekommer tydligen i den här tråden (FB) Par i 20-årsåldern dränker Rottweiler på badplats

I en bild på BOs facebook tar hon avstånd från de som ska vara inblandade i dränkningen av en hund.
Citera
2017-06-04, 00:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
L*nus Holm*dahl har for ca. 20 minuter sedan lagt upp en bild och skrivit "Älskade Anna, det var vi ju (följt av några hjärtan) på facebook.

Jag kan inte länka från min i-pad tyvärr

Citerar mig själv här; L*inus var ihop med den nu avlidna tjejen. Det finns statusuppdateringar om det på han fejja och nu ikväll har han alltså uppdaterat med "Älskade Anna, det var vi ju"

Någon som känner till honom? Hur är han?
Citera
2017-06-04, 00:49
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tror du att det har till exempel med droger att göra eller vad syftar du på?

Finns det något som tyder på att hon har eller håller på med droger?

Läser man lite kommentarer till hennes foto står där saker som: bara fem dagar kvar av behandlingen, vad ska du göra sen, samtalsterapi och lämna prover. Någon som tipsar om NA. Så det lutar kraftigt åt att hon iallafall har hållt på med droger.
Citera
2017-06-04, 01:07
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryliant
Gammalt Twitter konto från BO

https://twitter.com/aanesthesiiaa

Jösses, att tjejen inte mådde bra kan man ju se på hennes arm på bilderna, bland den värsta självskadade armen jag sett - ever

Så tragiskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in