2017-06-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag vill inte skriva nåt om henne just nu. Jag vill få reda på om hon lever bara

Gäller det A, L, eller N som bor på den adressen?
Citera
2017-06-03, 23:35
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Gäller det A, L, eller N som bor på den adressen?
Det var A**a, alltså BO.
Citera
2017-06-03, 23:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
AA verkar vara den döda. Tror i och för sig inte att hon är ett brottsoffer, men ändå.

Om det nu är så att hon utsatts för våld så känns det inte som att det har med hennes sexuella läggning att göra. Däremot får jag känslan av att hon är/var lite av en strulmaja, och sådana umgås ofta med andra struliga personer.

Drogrelaterat?
Avancerad sex som gått snett?
Olycka i kök eller badrum?
Citera
2017-06-03, 23:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Tror du att det har till exempel med droger att göra eller vad syftar du på?

Finns det något som tyder på att hon har eller håller på med droger?

Rent allmänt sett: Har för mig att det inleds ungefär 300 utredningar om dödligt våld ("misstänkt mord") i Sverige, varje år. Av dessa visar sig ungefär en 100 faktiskt vara mord (eller annan rubricering), övriga 200 avskrivs. Av de 100 som inte avskrivs så är det i de flesta fall helt uppenbart att det rör sig om ett brott – någon blir knivhuggen i ett bråk eller ihjälskjuten exempelvis. Att någon grips brukar vara ett tecken på det. Med andra ord: Om det inte är uppenbart brott, så är det förmodligen inte det, är mina erfarenheter.

I det här fallet: Jag tycker att det verkar som att hon, åtminstone periodvis, inte mått så bra. Kanske har hon också vänner som inte heller mår så bra? Inbillar mig att det inom dessa kretsar brukas droger mer än i andra kretsar (ingen aning om AA brukar/brukade droger, tycker inte det finns något som tyder på det). Tror dock att psykisk ohälsa och missbruk korrelerar.

Antar vi ändå att det rör sig om ett brott så tycker jag också man kan diskutera om det kan röra sig om någon form av nätdejt. Verkar som att hon var ganska aktiv på sociala medier, kanske också dejtingsajter?
Citera
2017-06-03, 23:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Drogrelaterat?
Avancerad sex som gått snett?
Olycka i kök eller badrum?

Alla tre känns ganska realistiska, tycker jag.

Edit: Det i mitten utesluter ju inte brott, iofs.
Senast redigerad av Troian 2017-06-03 kl. 23:47.
Citera
2017-06-03, 23:43
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Om polisen har gått ut med att det är ett spaningsmord så kan vi definitivt utesluta expojkvännen.
Citera
2017-06-03, 23:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Efter det här uttalandet från polisen måste jag fråga hur du tänker.

Citat:
– Vi har ingen tvekan om att det här ska utredas som mord, säger Stefan Wickberg på polisen i Värmland.

Det är klart att om det misstänks röra sig om ett mord så kan/bör/ska det inte finnas någon tvekan om att det ska utredas just som det.

Det här citatet tycker jag dock är starkare.

Citat:
– Nu kan man säga att vi är i det skedet att vi på alla klassiska sätt försöker att skapa en bild av vad som kan ha hänt och på den vägen till slut hitta den skyldige.

http://nwt.se/karlstad/2017/06/03/kvinna-hittad-dod-misstankt-mord

Även om man också bör beakta att han säger till slut, det antyder ju att han inte är så van presstalesperson. Kanske bör också hans övriga uttalanden ses i ljuset av det.
Citera
2017-06-03, 23:48
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är klart att om det misstänks röra sig om ett mord så kan/bör/ska det inte finnas någon tvekan om att det ska utredas just som det.

Det här citatet tycker jag dock är starkare.

http://nwt.se/karlstad/2017/06/03/kvinna-hittad-dod-misstankt-mord

Även om man också bör beakta att han säger till slut, det antyder ju att han inte är så van presstalesperson. Kanske bör också hans övriga uttalanden ses i ljuset av det.
Inte så van? Det är konstigt att du inte lagt hans namn på minnet med tanke på att du lever i den här forumdelen av Flashback.
Citera
2017-06-03, 23:49
Medlem
vindsus86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Han ser inte ut som en aggressiv mördare på bilderna på facebook, han ser snällare ut än han verkar vilja ge intryck av, men vem vet, blir man brädad av en tjej kan det nog snedtända. Men ska man spekulera vilt enligt magkänslan så sätter jag mitt bet på den hemska paddan hon hade instagramkontot med, hon ser seriöst instabil ut och om hennes vapendragare gått och blivit hetero rasar nog hennes bisarra fettoexhibitionistvärld samman.

Hon som själv nämner sin make i sitt senaste inlägg? Ja, hon blev säkert hysteriskt upprörd över att A**a dejtade en man.
Citera
2017-06-03, 23:54
Medlem
Jag har inte läst någonstans om att kvinnans anhöriga är underrättade.

Kan det vara så att man väntar med att underrätta anhöriga tills man vet mer om dödsorsaken?
Citera
2017-06-03, 23:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Jag får inte ihop det med de där länkarna om bilder som skulle spridas eller var spridda.

Utpressning?
Citera
2017-06-03, 23:58
Medlem
Halloween2s avatar
Nej det är inget hatbrott för i helvete..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in