Citat:
Ursprungligen postat av
jongari
Tror du att det har till exempel med droger att göra eller vad syftar du på?
Finns det något som tyder på att hon har eller håller på med droger?
Rent allmänt sett: Har för mig att det inleds ungefär 300 utredningar om dödligt våld ("misstänkt mord") i Sverige, varje år. Av dessa visar sig ungefär en 100 faktiskt vara mord (eller annan rubricering), övriga 200 avskrivs. Av de 100 som inte avskrivs så är det i de flesta fall helt uppenbart att det rör sig om ett brott – någon blir knivhuggen i ett bråk eller ihjälskjuten exempelvis. Att någon grips brukar vara ett tecken på det. Med andra ord: Om det inte är uppenbart brott, så är det förmodligen inte det, är mina erfarenheter.
I det här fallet: Jag tycker att det verkar som att hon, åtminstone periodvis, inte mått så bra. Kanske har hon också vänner som inte heller mår så bra? Inbillar mig att det inom dessa kretsar brukas droger mer än i andra kretsar (ingen aning om AA brukar/brukade droger, tycker inte det finns något som tyder på det). Tror dock att psykisk ohälsa och missbruk korrelerar.
Antar vi ändå att det rör sig om ett brott så tycker jag också man kan diskutera om det kan röra sig om någon form av nätdejt. Verkar som att hon var ganska aktiv på sociala medier, kanske också dejtingsajter?