2017-06-03, 23:03
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Polisen tycks inte tveka om att det är ett spaningsmord. Och sätter in de stora resurserna.

När det spekuleras i att offret är en HBTQ så är det lika bra att fråga de som har kännedom:
Var BO Lesbisk, Transa eller Bi?

Är det ett hatbrott, relationsmotiv bakom eller bara ett random våldsbrott som drabbat henne (rån, inbrott eller våldtäkt) random?

Vem var brottoffret?
Namn:
Yrke:
Bakgrund:
Hon var gay men ska nyligen blivit kär i en man så hon klassas förmodligen som bisexuell. BO ska enligt tråden vara en tjej vid namn A**a Ah*ström. Och utan att jag menar något illa så verkar hon vara en rätt trasig person.

Facebook:
https://www.facebook.com/a**alu*atic
*N
Senast redigerad av ukrosso 2017-06-03 kl. 23:08.
Citera
2017-06-03, 23:04
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Han ser inte ut som en aggressiv mördare på bilderna på facebook, han ser snällare ut än han verkar vilja ge intryck av, men vem vet, blir man brädad av en tjej kan det nog snedtända. Men ska man spekulera vilt enligt magkänslan så sätter jag mitt bet på den hemska paddan hon hade instagramkontot med, hon ser seriöst instabil ut och om hennes vapendragare gått och blivit hetero rasar nog hennes bisarra fettoexhibitionistvärld samman.

Maxim på mössan. "Jag gillar Maxim " i kommentaren. Sveriges äldsta porrklubb, ligger i Karlstad. Föga hbtq.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2017-06-03 kl. 23:06.
Citera
2017-06-03, 23:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Hon var gay men ska nyligen blivit kär i en man så hon klassas förmodligen som bisexuell.

Hatbrott mot lesbiska och bisexuella är väl inte så vanligt eller har jag fel?

Så då är de misstänkta pojk eller flickvänen. Eller ev förälder (beroende på kultur).

Samt att det rör sig om ett random våldsbrott. Att hon bara hadde otur.
Citera
2017-06-03, 23:11
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Han ser inte ut som en aggressiv mördare på bilderna på facebook, han ser snällare ut än han verkar vilja ge intryck av, men vem vet, blir man brädad av en tjej kan det nog snedtända. Men ska man spekulera vilt enligt magkänslan så sätter jag mitt bet på den hemska paddan hon hade instagramkontot med, hon ser seriöst instabil ut och om hennes vapendragare gått och blivit hetero rasar nog hennes bisarra fettoexhibitionistvärld samman.

Han såg snäll ut. På bilder från senare ser han ut att använda droger. Som vi alla vet kommer problem sällan ensam, drog problematik->beroende->personlighets förändringar->relationsproblem->arbetslöshet->rubbad privatekonomi->osv....cirkeln är sluten och allt itensifieras. Ett bråk som urartat under inverkan av droger från GM sida? Svårt att se att GM ska ha använt vapen utan tror mer att det måste rört sig om grov misshandel...?
Citera
2017-06-03, 23:11
Medlem
Hennes moster har skrivit på hennes logg att det är A*nna
Citera
2017-06-03, 23:19
Medlem
Podrs avatar
Nej, precis. Farligt att gissa för mycket i nuläget som nån skrev.

Verkligen trist med tjejen. Ser man till fb-kommentarer verkar hon omtyckt. (utgår från att det är A.A nu efter att det var någon som bekräftade det).

Vad det gäller området så stämmer det att det är en mix. Jag har arbetat i centrum och dagtid är det väl ingen problematiskt plats alls. Getto är verkligen att överdriva (även om kidsen kan vara kaxiga).
Citera
2017-06-03, 23:20
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Polisen tycks inte tveka om att det är ett spaningsmord. Och sätter in de stora resurserna.

När det spekuleras i att offret är en HBTQ så är det lika bra att fråga de som har kännedom:
Var BO Lesbisk, Transa eller Bi?

Är det ett hatbrott, relationsmotiv bakom eller bara ett random våldsbrott som drabbat henne (rån, inbrott eller våldtäkt) random?

Vem var brottoffret?
Namn:
Yrke:
Bakgrund:

AA verkar vara den döda. Tror i och för sig inte att hon är ett brottsoffer, men ändå.

Om det nu är så att hon utsatts för våld så känns det inte som att det har med hennes sexuella läggning att göra. Däremot får jag känslan av att hon är/var lite av en strulmaja, och sådana umgås ofta med andra struliga personer.
Citera
2017-06-03, 23:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qztar
http://i.imgur.com/LQdQDRL.png

https://www.instagram.com/p/BUrS4itgVgN/?taken-by=kropps_positiv

https://www.instagram.com/p/BTuRBX6AGQA/
Citera
2017-06-03, 23:25
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCocaine666
Hennes moster har skrivit på hennes logg att det är A*nna
vilken logg ?
Citera
2017-06-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
AA verkar vara den döda. Tror i och för sig inte att hon är ett brottsoffer, men ändå.

Om det nu är så att hon utsatts för våld så känns det inte som att det har med hennes sexuella läggning att göra. Däremot får jag känslan av att hon är/var lite av en strulmaja, och sådana umgås ofta med andra struliga personer.

Tror du att det har till exempel med droger att göra eller vad syftar du på?

Finns det något som tyder på att hon har eller håller på med droger?
Citera
2017-06-03, 23:28
Medlem
Steinarrs avatar
Undrar om det är som vanligt?

Tjej blir kär i ett anabolamiffo med 27 tatueringar som har fler domar mot sig än fingrar som sedan slår ihjäl henne.

Vad är oddsen? 1.10?
Citera
2017-06-03, 23:33
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Efter det här uttalandet från polisen måste jag fråga hur du tänker.
Citat:
– Vi har ingen tvekan om att det här ska utredas som mord, säger Stefan Wickberg på polisen i Värmland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in