Citat:
Ursprungligen postat av
Lawenforcement
Att han skulle ha kastat sig ut i i bilen från ett samtal från den fasta telefonen är inte speciellt sannolikt. Om det vore en brottsresa som planerades skulle detta rimligen skett genomtänkt och i lugn och ro säkerställa att handskar, tejp, luva/ ansiktsmask m m är med. Borde knappast ha tagit endast 3 min fr lägga på luren efter samtal i fast telefon till att färden påbörjades.
Det var enligt vittnen, i domstolen nu senast, ett mycket dåligt bilföre med is och slask och vägarna var i mycket dåligt skick. Han disponerade en gammal skraltig japanare. Det var även dålig sikt med dimvärden den kvällen.
Helt andra förutsättningar mao.
Ett bilbyte skulle också ha genomförts.
Och att gå ca 1,9 km fr Kalahatten till brödernas gård i snö på skoterspår med bristande skarsnötäcke (gm hade trampat igenom ett antal gånger) snötäcke 50 cm+. Om man går medelhastighet dvs ca 6 km/h skulle det tagit ca 20 min. Men naturligtvis helt omöjligt i den terrängen.
Ovan gärningsresa är i bra förhållanden möjlig men inte den verkliga kvällen under de väder/väderlagsförhållandena.
Sök istället de riktiga skurkarna.
Där finns ett grävjobb att göra...
Telefonsamtalet kl 18:01:11 pågick i 10 min och 52 Sek
Han talade med Nils i telefon.
Det styrker att han är GM änmer tycker jag
Han ringde säkert och fråga Nils om det var grönt med med flyktbil (den vita) eller nåt i den stilen.
Sen i o m att rånet gick åt skogen, så påstod han dagen efter att han inte var där till Nils
Han försökte även kontakta Nils kl 23:14 rånkvällen från sin mobil
Du vet , de hade avtalet ett möte kl 24 i långträsk , vart också Nils befann sig enligt mobil master , men kaj dök aldrig upp
Nils försökte ringa till kaj kl 24:10 från den platsen
Enligt Nils skulle han "låna ut pengar till kaj" 1300 kr för att han skulle "låta bli" att råna bröderna, B shit säger jag..
Vid det mötet skulle Nils ta del av bytet
Ett byte som blev ynka 2500 kr och en person misshandlad till döds.
Klart som tusan att kaj sket i att dyka upp kl 24, utan had fortsatte son resa nedåt.
Jodo, vi kan ju ge han nån minut till om det skulle behövas också.
Och han hade ju rekat vägen innan och visste vart han skulle gå
Skoterspår går nästan lika snabbt som att gå på väg, så de där med dålig terräng är lösbottnat uttryck
ja , då får dom gräva i dödagar.
Kaj har ju suttit sv sitt straff ändå såatt ,
Men deb andra killen Nils ?
Kaj och Nils har förövrigt kamperat ihop vid flera tillfällen innan
Konsum inbrottet
ESM "blufföretag.
Sen några saker till , bla förfalskade sedlar etc.
Inget mord dock