2017-06-03, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag är helt övertygad om att han är skyldig som synden.Han har uppenbarligen innan gjort sig skyldig till inbrott och stack till Wales när han blev misstänkt.
Att bevisen inte räcker är en sak..det gjorde de inte i till exempel Christer Ps fall.
Ändrar dock inte det faktum att CP mycket troligen var den som släckte Palme.
Detta fall är samma sak.

Alla som har begått ett inbrott eller varit utomlands är knappast mördare, är övertygad om att både KL och huvudvittnet gjort sig skyldiga till diverse småbrott. KL rallyfärd till brottsplatsen gör dock det hela mycket osannorlikt samt huvudvittnets uppenbara ljugande om avvärjningsresan känns mycket skumt.
Senast redigerad av slutataxera 2017-06-03 kl. 12:30.
Citera
2017-06-03, 13:03
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Sedan har Linna aldrig "viftat bort" någonting.

Jag syftade på hans beteende imorse i direktsändningen på tv4. Det var direkt pinsamt att skåda.

P.S. Du borde kanske sadla om till försvarsadvokat? Det verkar vara viktigt för dig att vi alla ska tycka precis som du.
Citera
2017-06-03, 13:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
P.S. Du borde kanske sadla om till försvarsadvokat? Det verkar vara viktigt för dig att vi alla ska tycka precis som du.
Det jag tycker är viktigt är att en dom i en domstol måste bygga på fakta, och inte som här på rykten, byskvaller och förvanskad bevisning. Du får naturligtvis ha vilken uppfattning du vill.

P.S. Du kanske borde sadla om till åklagare eller domare? Det är inte omöjligt att det snart blir ett par tjänster lediga i övre Norrland.
Senast redigerad av Draifos 2017-06-03 kl. 13:52.
Citera
2017-06-03, 13:54
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Jag syftade på hans beteende imorse i direktsändningen på tv4. Det var direkt pinsamt att skåda.

Lite Lustigt att Kaj även tänkt söka resning för konsumrånet.
Ingrid Enberg påstår ju att kaj berättad till henne att han utfört det rånet.
Kaj lånade ju duschen av henne senare så de kan ju inte ha varit ovänner på nåt sätt, varför skulle även hon ljuga.
Citera
2017-06-03, 13:56
Medlem
Till epilogen:

En sak jag -- som tror att Kaj Linna mördade Roger Lindberg och brutalt misshandlade hans bror Sune Lindberg -- har funderat över, är hur många som har räddats från Linna tack vare hans fängelsevistelse?
Citera
2017-06-03, 13:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gratis121
Lite Lustigt att Kaj även tänkt söka resning för konsumrånet.
Ingrid Enberg påstår ju att kaj berättad till henne att han utfört det rånet.
Kaj lånade ju duschen av henne senare så de kan ju inte ha varit ovänner på nåt sätt, varför skulle även hon ljuga.
Det där är intressant. Kanske fick man henne att tro att Linna var skyldig till rånmordet, och så ville hon "hjälpa till" och bidra med ett indicium. Jag har inte läst förhöret med IE, men med tanke på hur utredningen sköttes skulle det inte förvåna mig om man först övertygade henne om att Linna var en mördare. Dessutom fanns ju den här pengaskulden:
(FB) Kalamarksmordet i Piteå 2004 (är Kaj Linna oskyldigt dömd?)
Senast redigerad av Draifos 2017-06-03 kl. 14:18.
Citera
2017-06-03, 14:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Till epilogen:

En sak jag -- som tror att Kaj Linna mördade Roger Lindberg och brutalt misshandlade hans bror Sune Lindberg -- har funderat över, är hur många som har räddats från Linna tack vare hans fängelsevistelse?
Om de riktiga poliserna Jan Olsson och Peter Karlsson har rätt så förhåller det sig på det rakt motsatta sättet, dvs. att det falska åtalet mot Kaj Linna kostade Inger och Torgny Antby livet:
– Med stor sannolikhet hade två människor levt nu om utredningen skötts bättre från början, säger han.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/goda-chanser-att-losa-mordet-i-kalamark/
Det här skulle i så fall kunna vara en del av förklaringen till det märkliga skådespel vi ser nu, där åklagarväsendet slår knut på sig själv i försöken att misstänkliggöra Kaj Linna i stället för att klara upp brottet.
Senast redigerad av Draifos 2017-06-03 kl. 14:52.
Citera
2017-06-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om poliserna Jan Olsson och Peter Karlsson har rätt så kan det förhålla sig på det rakt motsatta sättet, dvs. att det falska åtalet mot Kaj Linna kostade Inger och Torgny Antby livet:
– Med stor sannolikhet hade två människor levt nu om utredningen skötts bättre från början, säger han.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/goda-chanser-att-losa-mordet-i-kalamark/

Vad tänker du själv om Långaredsspåret? Jag uppfattar det som så pass långsökt att jag undrar varför Jan Olsson och Peter Karlsson går ut med det?
Citera
2017-06-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Alla som har begått ett inbrott eller varit utomlands är knappast mördare, är övertygad om att både KL och huvudvittnet gjort sig skyldiga till diverse småbrott. KL rallyfärd till brottsplatsen gör dock det hela mycket osannorlikt samt huvudvittnets uppenbara ljugande om avvärjningsresan känns mycket skumt.

Man kan naturligtvis dividera fram och tillbaka.Sammantaget finner jag KL vara den mest sannolike gärningsmannen i tillgängligt material.
Citera
2017-06-03, 14:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Vad tänker du själv om Långaredsspåret? Jag uppfattar det som så pass långsökt att jag undrar varför Jan Olsson och Peter Karlsson går ut med det?
Jag har ingen aning. Vet bara att Jan Olsson är en av de mest erfarna mordutredare vi har, och att han var tidig med att påtala bristerna i t.ex. da Costa- och Quickutredningarna. Man borde lyssna på vad han säger. Sedan tror jag inte för en sekund att den mannen skulle låta sig påverkas av att det nu var försvaret som bekostade utredningen, han är inte alls den typen. Alla sådana invändningar slår ju dessutom minst lika hårt mot åklagarna, som är avlönade av åklagarmyndigheten. Där kan man snacka om att nu ha egna intressen i Kalamarksfallet.
Senast redigerad av Draifos 2017-06-03 kl. 15:10.
Citera
2017-06-03, 15:17
Medlem
Så som jag uppfattat det, rätta mig om jag har fel, så är "Nils" och "Bertil" inte de verkliga förnamnen på dessa individer.

Om det är så, så undrar jag varför?

I Palmemordet så offentliggörs alla vittnen med rätt identitet och vittnesutsagor.

36. Ögonvittnen Palmemordet

Dessutom talas det om "far och son" och brandsläckarförsäljare, och vem är vem?

Det är viktigt att veta veta rätt identitet och individens relation till en misstänkt ur juridisk synvinkel för att bedöma TR.s bedömning.

Så vem är "Nils" och "Bertil" ?

Var inte blyga nu, ni brukar ju hänga ut vem som helst.
Senast redigerad av Utredaren 2017-06-03 kl. 15:34.
Citera
2017-06-03, 16:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Inslaget finns på Youtube nu:
Publicerades den 3 juni 2017
Nyhetsmorgon i TV4 från 2017-06-03: Jesper Börjesson i en öppenhjärtig intervju med nyligen frisläppte Kaj Linna om alla år i fängelse och framtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=JYabYnIot2A
Senast redigerad av Draifos 2017-06-03 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in