2017-06-03, 09:47
Medlem
OK, han har erkänt, men först efter att han fick veta att hans DNA fanns under GMs naglar. Nu har han en del sympatier efter sin långa monolog.

Han framställer sig själv som ett offer, det var hans bröder som tyckte att han skulle flytta till Sverige, det är hans kompisar som råder honom att stanna hos kassakossan, det är JM som tjatar sig till mordet och mordförsöket.

Själv är han en knarkande stackare utan egen drivkraft, som under vånda tvingas misshandla och mörda.

Snyft

Men det är två sovande obeväpnade äldre människor han ger sig på. I sina sängar får de 18 respektive 24 knivhugg, han hugger och hugger. Blodet rinner, kniven fastnar, han får loss den och fortsätter. Hur lång tid tar det att hugga två människor så många gånger? Med en kökskniv.

Jag vill nog påstå -fast helt utan egen erfarenhet eller expertis, att mordet/mordförsöket kräver både sinnesnärvaro och beslutsamhet. En bortskämd man som mördar för att behålla sin bekväma tillvaro. Lika känslokall som anstiftaren​.

Så ingen som helst sympati från min sida för hans inövade monolog där han har tagit tillvara varje uns av FUP som han kan ha nytta av för egen del. Ingen dumskalle trots knarkandet. Inget offer.
Citera
2017-06-03, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, naturligtvis gör de det. - Den sanna bilden av MR (eller så sann som det går att få) erhålls via de hemliga avlyssningarna:

Fram träder då bilden av en mycket splittrad och vilsen själ som vill göra rätt men där det många gånger ändå blivit så fel. Man får också klart för sig hur hårt han är bunden till ett mångårigt drogmissbruk, hur miserabel hans tillvaro tett sig samt att han verkar vara i stort behov av goda förebilder, utbildning och drogavvänjning. Längst därinne tycks ändå finnas en frisk kärna som behöver rätt grogrund och näring.
Den näringen lär han få när livstid utdöms. Piltarna får tala sött och bildande till honom så får du din solskenshistoria för du ser det är enda möjligheten för honom. Han har erkänt och som han säger erkännandet kom när polis pressade honom på repeat och malde i hans öra.
JM har "förrått dig". Erkännandet kan närmast ses som hämnd inget annat och det är inte det bästa när man har med anstiftan i åtalet. Vad gäller avlyssningarna, det finns fler än de åk spelade upp. Har du missat de Hikes spelade upp?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-03 kl. 10:07.
Citera
2017-06-03, 10:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Japp, det finns absolut ingen räddning för 2 av JMs barn........

Hjärntvättade, blinda och allt mer desperata.

Edit: Och/eller vissa av JMs anhöriga
Citera
2017-06-03, 10:03
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
OK, han har erkänt, men först efter att han fick veta att hans DNA fanns under GMs naglar. Nu har han en del sympatier efter sin långa monolog.

Han framställer sig själv som ett offer, det var hans bröder som tyckte att han skulle flytta till Sverige, det är hans kompisar som råder honom att stanna hos kassakossan, det är JM som tjatar sig till mordet och mordförsöket.

Själv är han en knarkande stackare utan egen drivkraft, som under vånda tvingas misshandla och mörda.

Snyft

Men det är två sovande obeväpnade äldre människor han ger sig på. I sina sängar får de 18 respektive 24 knivhugg, han hugger och hugger. Blodet rinner, kniven fastnar, han får loss den och fortsätter. Hur lång tid tar det att hugga två människor så många gånger? Med en kökskniv.

Jag vill nog påstå -fast helt utan egen erfarenhet eller expertis, att mordet/mordförsöket kräver både sinnesnärvaro och beslutsamhet. En bortskämd man som mördar för att behålla sin bekväma tillvaro. Lika känslokall som anstiftaren​.

Så ingen som helst sympati från min sida för hans inövade monolog där han har tagit tillvara varje uns av FUP som han kan ha nytta av för egen del. Ingen dumskalle trots knarkandet. Inget offer.
Jag håller med. Det finns inga förmildrande omständigheter, han påstår sig flera gånger säga "nej" men i slutändan ger han ingen förklaring till det brutala knivdådet. Han får ju fabulera helt fritt i sin partsinlaga. Inte undra på att AM, som avkrävde honom sanningen, lämnade tingsrätten.
Senast redigerad av Orsa 2017-06-03 kl. 10:05.
Citera
2017-06-03, 10:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Ja, jag tror han har en själ i sig och att han som människa inte är helt förhårdnad och förtappad. De brotten han gjorde hade kunnat undvikas, han kunde ha klivit ur bilden där och då och bara traskat bort från JM. Det hade trots allt varit ett mycket bättre alternativ att bara ge sig av än att göra det han gjorde. Ändå tycks man se att det finns mänsklighet i grabben.
Han ville ju komma från JM men hon ville inte det.
Eftersom ha uppgav att han var under 18 så borde han ha haft en god man som kunde hjälpa honom.
Var fanns den gode mannen i allt det här?
Citera
2017-06-03, 10:04
Bannlyst
Citat:

Snyft

Det var en segdragen process hans erkännande och därtill kom en delvis påläst och ny version av han som ett offer som du säger. Han hade aldrig sagt ett uns utan DNAt på GMs naglar då hade ljugit till världs ände. Finns inga frö av godhet i denna afghan men däremot en stark målsättning att bita sig fast i värddjuret Sverige. Men hans sargade personlighet klarade inte omställningen och brott är något han begått sedan han satte första smutsiga sprutan i armen och lär så fortsätta till sin tidiga död. Smuts är smuts oavsett ursprung och hör hemma bakom lås och bom.
Citera
2017-06-03, 10:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Han ville ju komma från JM men hon ville inte det.
Eftersom ha uppgav att han var under 18 så borde han ha haft en god man som kunde hjälpa honom.
Var fanns den gode mannen i allt det här?

Mycket ofta är "God Man" densamme som de placerats hos, gäller även i den "vanliga" fosterhemsindustrin!

Så noll koll och insyn.....ingenstans att vända sig
Citera
2017-06-03, 10:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Jag tänker motsatsen. Så många hugg och ändå överlever det ena offret.
Han verkar mer hacka lite här och där, utan att egentligen ta i.

Nu är jag inte mordisk och jag har aldrig övervägt att sätta kniven i någon men om jag försöker föreställa mig hur jag skulle göra det så skulle jag inte sitta och hacka. Jag tänker att ett par snabba och djupa hugg borde räcka om man siktar lite och träffar på rätt plats.
Citera
2017-06-03, 10:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mycket ofta är "God Man" densamme som de placerats hos, gäller även i den "vanliga" fosterhemsindustrin!

Så noll koll och insyn.....ingenstans att vända sig
Då är det olika i olika delar av landet.
I de kommuner jag känner till (bl a Stockholm) är "god man" absolut inte någon person i fosterhemmet.
Citera
2017-06-03, 10:24
Medlem
MR blev lite upprörd när han hörde AM berätta om de medicinska komplikationer hon tvingas leva med, efter de 18 knivhugg hon vaknade av i sin nerblodade säng. Han lät sig föras ut ur salen till ett medhörningsrum.

Är man välvillig så kan man tolka in ånger och medkänsla i hans reaktion.

Men det kan lika gärna vara hans eget misslyckande som grämer honom och får honom att gråta. Att hon lever och kan vittna är ju så att säga hans eget fel. Ett misslyckande av många, många i hans unga liv, som han för en gångs skulle inte kan ta udden av med lugnande knark.

Själv tror jag på den senare orsaken till hans reaktion.

Men sen kan det ju också hända att han bara blev skitnödig.
Citera
2017-06-03, 10:29
Medlem
b00b00s avatar
Det gick inte så bra att söka i tråden. Finns det ngn länk till hennes eskortsida (om hon nu hade någon)?
Citera
2017-06-03, 10:38
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
JM började tydligen på socialtjänsten så sent som 2015 aug. Vad gjorde människan före dess i fyrtio år? Var det hennes första jobb??

JM har (bl.a.?) jobbat på socialtjänsten i Södertälje och Strängnäs tidigare.
AM har sagt att hon fick bilen när hon jobbade i Södertälje.
Hon byter ju namn då och då. När hon jobbade i Strängnäs tror jag att hon kallade sig Blomsterlund.
Hon skriver inte om tidigare arbeten när hon söker jobb, vad nu det innebär.
Hon skriver själv att hon arbetat inom socialtjänsten sedan 2007. Då var hon 32 år. Hon har uppgett att hon avlade socionomexamen 2007.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in