2017-06-03, 00:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har inte läst FUP:en. Tänkte bara ut hur man tar i en kniv utan att röra vid den med handen.
Hon tog upp ett litet knyte ur sin väska: MR såg att det var en av hans tröjor, och när hon vecklade ut tröjan visade den sig innehålla en större kniv invirad i en plastpåse. - Snurrigt värre, med andra ord... som så mycket annat i detta mordfall.
Citera
2017-06-03, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
JM kanske kommer till förhandlingarna utan ett enda hårstrå kvar (men man kan inte veta säkert betr. försvararen - hon kanske bara hann få håret lite sönderbränt).
Allt kan hända! Tatuerade ögonbryn som växt ihop, söndertuggade extensions.
Allt enligt manus i A4 blocket, beror helt på dagsformen vilken personlighet som dyker upp.
Citera
2017-06-03, 00:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
En afghansk fåraherde sönderdrogad sen 10-års ålder uppvisade idag det mest perfekta fotografiska minnet som någonsin skådats. Allt minns han och på det utökade han "fup" med otaliga sidor under dagens monolog, nyhet på nyhet lanserades av "hunden MR". Även det en nyhet att han ser sig själv som en hund. Voff voff detta ser domarna igenom tom utan hikes hjälp.
Ja, naturligtvis gör de det. - Den sanna bilden av MR (eller så sann som det går att få) erhålls via de hemliga avlyssningarna:

Fram träder då bilden av en mycket splittrad och vilsen själ som vill göra rätt men där det många gånger ändå blivit så fel. Man får också klart för sig hur hårt han är bunden till ett mångårigt drogmissbruk, hur miserabel hans tillvaro tett sig samt att han verkar vara i stort behov av goda förebilder, utbildning och drogavvänjning. Längst därinne tycks ändå finnas en frisk kärna som behöver rätt grogrund och näring.
Citera
2017-06-03, 01:15
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ja, naturligtvis gör de det. - Den sanna bilden av MR (eller så sann som det går att få) erhålls via de hemliga avlyssningarna:

Fram träder då bilden av en mycket splittrad och vilsen själ som vill göra rätt men där det många gånger ändå blivit så fel. Man får också klart för sig hur hårt han är bunden till ett mångårigt drogmissbruk, hur miserabel hans tillvaro tett sig samt att han verkar vara i stort behov av goda förebilder, utbildning och drogavvänjning. Längst därinne tycks ändå finnas en frisk kärna som behöver rätt grogrund och näring.
Ja, jag tror han har en själ i sig och att han som människa inte är helt förhårdnad och förtappad. De brotten han gjorde hade kunnat undvikas, han kunde ha klivit ur bilden där och då och bara traskat bort från JM. Det hade trots allt varit ett mycket bättre alternativ att bara ge sig av än att göra det han gjorde. Ändå tycks man se att det finns mänsklighet i grabben.
Citera
2017-06-03, 01:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Det man inte får förglömma är hennes utbildning till socionom.
En del högskolor här i Sverige får man utbildning i bemötande av klienter i samtal.
Det är bland annat hur man speglar den andra.
Konfliktlösningar och annan problematik i samtal.
En del gånger får man utbildning av skådespelare hur man samtalar och framför sina argument.
Nu vet inte jag vilken utbildning Jm har i detta.
Men,man får ha en beaktnining om detta.

Nja, jag vet precis vad det där är för kurser och de hjälper föga.
JM tror jag free-base:ar mer, lallar på vartefter som situationer uppstår och lägger sig till med fasader, mimik och tonart som hon tror passar bäst.
Det har hon lärt sig genom livet, inte på 7,5 hp universitet el. högskola. Så tror lilla jag baserat på hur hon verkar fungera samt min kännedom om den delen av utbildning/kurser.
Citera
2017-06-03, 01:35
Medlem
Nikhitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
JM tror jag free-base:ar mer, lallar på vartefter som situationer uppstår och lägger sig till med fasader, mimik och tonart som hon tror passar bäst.
Det har hon lärt sig genom livet, inte på 7,5 hp universitet el. högskola. Så tror lilla jag baserat på hur hon verkar fungera samt min kännedom om den delen av utbildning/kurser.

Är själv utbildad socionom (och har träffat Johanna) och visst innehåller kurserna bemötande, och all möjlig psykologi men bara på grundläggande nivå egentligen. Det är ju inte direkt så att det är en fördjupningskurs för sådana som Johanna påstås vara.
Citera
2017-06-03, 01:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja, hon verkar greppa nåt ord och kör vidare hej vilt, ofta utan rim o reson. Just i detta påminner hon mer om NPS svammel (inkl att vara drama queen).
Hon är minst sagt konstig.
Hon gör några försök i förhör att verka rutinerad och hänvisar till nån forskning för att belägga sina utsagor, fullständigt magplask.
Citera
2017-06-03, 01:40
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Är själv utbildad socionom (och har träffat Johanna) och visst innehåller kurserna bemötande, och all möjlig psykologi men bara på grundläggande nivå egentligen. Det är ju inte direkt så att det är en fördjupningskurs för sådana som Johanna påstås vara.

Exakt, det är ett liiiitet skrap på ytan i de kurserna men för att lära sig på djupet får man allt studera och praktisera ämnet mycket mer.
Citera
2017-06-03, 01:46
Medlem
Nikhitas avatar
Johanna jobbade en kort tid på socialtjänsten augusti 2015 till ungefär vintern 2015 och slutade sedan plötsligt för att starta ett HVB hem. Minns att hon var väldigt kritisk till hur socialtjänsten hanterade dessa ensamkommande.
Citera
2017-06-03, 01:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, hon verkar greppa nåt ord och kör vidare hej vilt, ofta utan rim o reson. Just i detta påminner hon mer om NPS svammel (inkl att vara drama queen).
Hon är minst sagt konstig.
Hon gör några försök i förhör att verka rutinerad och hänvisar till nån forskning för att belägga sina utsagor, fullständigt magplask.

Ja hon har en irriterande ton som åtminstone jag genomskådar men som många människor förmodligen gått på och då menar jag inte bara familjen.
Familjemedlemmar tenderar väl sällan att tro det värsta om andra i familjen, utan man väljer att ta på sig de glasögonen som ger den bästa versionen av personen helt enkelt. Det var lite så som syster Ulrika fôrklarade. Det har tagit dem många år innan polletten ramlade ned fullt ut. Inget konstigt med det.
Den där tonen hon lägger sig till med är en sån förtroendeskapande ton som hon behöver för att övertyga och verka rutinerad, klok och ärlig.
Håren reser sig i nacken på mig när jag hör ljudupptagningarna och för mig är det direkt "red alert" när jag hör sådant sätt att prata. Men så är jag människokännare av rang också
Citera
2017-06-03, 01:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Håller med dig om detta. Och jag tycker det var bra att han hade hunnit få några vänner att prata med utanför JM. Han återkom idag vid några tillfällen att han hade rådfrågat vänner. Vad hade hänt om han bara hade haft JM som ledstjärna? Jag är för trött nu. Men hade JMs planer fullföljts tror jag inte MR varit vid liv idag. Och det är tillräckligt många liv som gått till spillo pga JM.
Citera
2017-06-03, 01:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikhita
Johanna jobbade en kort tid på socialtjänsten augusti 2015 till ungefär vintern 2015 och slutade sedan plötsligt för att starta ett HVB hem. Minns att hon var väldigt kritisk till hur socialtjänsten hanterade dessa ensamkommande.

Hahaha komiskt!! Hon ville göra skillnad för barnen och vips så hade hon samlag med dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in