Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, hon verkar greppa nåt ord och kör vidare hej vilt, ofta utan rim o reson. Just i detta påminner hon mer om NPS svammel (inkl att vara drama queen).
Hon är minst sagt konstig.
Hon gör några försök i förhör att verka rutinerad och hänvisar till nån forskning för att belägga sina utsagor, fullständigt magplask.
Ja hon har en irriterande ton som åtminstone jag genomskådar men som många människor förmodligen gått på och då menar jag inte bara familjen.
Familjemedlemmar tenderar väl sällan att tro det värsta om andra i familjen, utan man väljer att ta på sig de glasögonen som ger den bästa versionen av personen helt enkelt. Det var lite så som syster Ulrika fôrklarade. Det har tagit dem många år innan polletten ramlade ned fullt ut. Inget konstigt med det.
Den där tonen hon lägger sig till med är en sån förtroendeskapande ton som hon behöver för att övertyga och verka rutinerad, klok och ärlig.
Håren reser sig i nacken på mig när jag hör ljudupptagningarna och för mig är det direkt "red alert" när jag hör sådant sätt att prata. Men så är jag människokännare av rang också