2017-06-02, 16:16
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
GM kan ju lite på lyset ha dragit igen ytterdörren i tron att den "satte sig" och sedan stängt ett fönster efter det, som i sin tur fått ytterdörren att gå upp av tvärdraget som blir. Hänt mig själv flera gånger men jag har varit spik nykter och kunnat märka det.

Det kan finnas flera tänkbara anledningar till att ytterdörren varit öppen när MR kom, men den riktiga versionen kommer vi aldrig kunna få reda på

Från svt:s liverapport igår med AM:

"Åklagaren:Hur brukar dörren vara?
- Den brukar vara låst. Men dörren är lite speciellt, man måste ta i handtaget och hålla in den jättehårt. Eftersom min man hade 2,0 promille i blodet så jag tror inte att han var kapabel att stänga dörren ordentligt. Han trodde nog att dörren var låst.

Åklagaren: Hur var det med din mans alkoholvanor?
- Han led av en sjukdom och den heter alkoholism."

Om jag minns helt rätt så nämnde någon att GM även led av demens - kombo med alkoholism torde gjort honom lite vinglig i huvudet på kvällskvisten, även om han följde sina sedvanliga kvällsrutiner.
Citera
2017-06-02, 16:17
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
GM kan ju lite på lyset ha dragit igen ytterdörren i tron att den "satte sig" och sedan stängt ett fönster efter det, som i sin tur fått ytterdörren att gå upp av tvärdraget som blir. Hänt mig själv flera gånger men jag har varit spik nykter och kunnat märka det.

Det kan finnas flera tänkbara anledningar till att ytterdörren varit öppen när MR kom, men den riktiga versionen kommer vi aldrig kunna få reda på

Det kan ju komma fram när JM berättar allt. Ungefär samtidigt som när snöbollar inte längre smälter på den där varma platsen som man kommer till om man inte är snäll.

Graden av detaljnivå när åklagare förhör MR ger mig nästan en känsla av att det är meningen att det inte ska finnas några frågor kvar för försvaret att ställa, när det är så dags...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-02 kl. 16:27.
Citera
2017-06-02, 16:21
Medlem
Utflykt till Göteborg-----var det inte där M nämnt ngt om ihjälskjutna personer ,de kanske knäckte extra!
Citera
2017-06-02, 16:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Från svt:s liverapport igår med AM:

"Åklagaren:Hur brukar dörren vara?
- Den brukar vara låst. Men dörren är lite speciellt, man måste ta i handtaget och hålla in den jättehårt. Eftersom min man hade 2,0 promille i blodet så jag tror inte att han var kapabel att stänga dörren ordentligt. Han trodde nog att dörren var låst.

Åklagaren: Hur var det med din mans alkoholvanor?
- Han led av en sjukdom och den heter alkoholism."

Om jag minns helt rätt så nämnde någon att GM även led av demens - kombo med alkoholism torde gjort honom lite vinglig i huvudet på kvällskvisten, även om han följde sina sedvanliga kvällsrutiner.

Jaha okej, alkoholdemens kanske. Det vet jag en i min familjs närhet som fått efter 50 år av att vara "periodare"
Citera
2017-06-02, 16:23
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det kan ju komma fram när JM berättar allt. Ungefär samtidigt som när snöbollar inte längre smälter på den där varma platsen som man kommer till om man inte är snäll.

Graden av detaljnivå när åklagare förhör MR ger mig nästan en känsla av att det är meningen att det inte ska finnas några frågor kvar för försvaret att ställa, när det är så dags...

Haha ja just fan, hon ska ju säga sanningen snart och då kommer givetvis detta att klarna
Citera
2017-06-02, 16:28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Lite citat från dagens förhandlingar...
Citat:
- På morgonen kom 42-åringen in och väckte mig och satt polisen hade varit där tidigt på morgonen och berättat att hennes pappa blivit mördad och att hennes mamma låg på sjukhus.

- Hon sa: "Men i går kväll sa du att alla var döda".
Mohammed berättar. Det verkar vara som vi förutsade i tråden, att JM blev arg på Mohammed för att inte båda dog vid attacken.

Mohammed ska enligt egna uppgifter ha rökt hasch två gånger under morddagen innan attacken. Efter dådet försökte han på nytt få tag i hash. Uppenbarligen ville han döva sina känslor.

Citat:
- Polisen kom vid 20-tiden, jag satt i tvillingarnas rum. Polisen ställde frågor till 42-åringen. Hon grät. När polisen gick då vände hon sig mot mig och sa: "Är jag inte en bra skådespelerska?" Hon torkade bort tårarna och skrattade.
Mohammed berättar här om dagen efter mordet. Osmakligt uttalande men symptomatiskt för en person av JM:s kaliber.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-06-02 kl. 16:45.
Citera
2017-06-02, 16:49
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, tiden är knapp - men samtidigt relativ. - JM försökte först anlita sin son DB som barnvakt, men tvingades sedan välja AG.

Tack för bra summering! Vill tillägga att JM även försäkrat sig om att föräldrarna skulle vara på plats, AM vittnade om att hon sagt att hon skulle komma ut med barnen och AM hade blivit glad för detta.
Citera
2017-06-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Lite citat från dagens förhandlingar...

Mohammed berättar. Det verkar vara som vi förutsade i tråden, att JM blev arg på Mohammed för att inte båda dog vid attacken.

Mohammed ska enligt egna uppgifter ha rökt hasch två gånger under morddagen innan attacken. Efter dådet försökte han på nytt få tag i hash. Uppenbarligen ville han döva sina känslor.

Mohammed berättar här om dagen efter mordet. Osmakligt uttalande men symptomatiskt för en person av JM:s kaliber.

https://www.svt.se/nyheter/live/rattegang-i-arbogafallet

Hon är som tagen ur en tvsåpa, Angela i Falcon crest eller Margareta i varuhuset apropå psykopat tanter och nu Johanna Möller.
Citera
2017-06-02, 16:52
Medlem
God eftermiddag

Någon som vill spekulera lite? Sitter här och klurar lite ang knivarna upphittade under en buske bakom McDonalds.

Johanna har "pratat" om dessa knivar i sina lappar. Angivit deras plats. Och där var de.

Däremot finns ingen teknisk bevisning som binder dem till Mohammad el Johanna. De har heller ingen avbruten spets (däremot saknar en en flisa på eggen)

Vet att detta varit uppe förr, men blir inte klok på detta.

Kan det ha varit knivar som Mohammad och Ghasem körde runt med den 2:a? Hoppades Johanna att det skulle finnas dna från dem båda på knivarna? Visste hon inte om att spetsen gick av på mordvapnet?

Som sagt, de förbryllar mig lol
Citera
2017-06-02, 16:54
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
En liter har hon nog inte sagts, men en flaska. Flaskans storlek eller fyllnadsgrad när drickandet påbörjades har inte framkommit, men när alkoholhalten testades efter prov på sjukhuset så befanns den vara 0,10‰ om jag minns rätt från protokollet.
Däremot har nog våra trådtroll fabulerat ihop kopiösa alkoholmängder, men dom uppgifterna har jag ansträngt mig för att inte föra vidare.

Skrivet av en som sällan handlar alkohol men ändå 37cl vin-flaskor emellanåt...

PS: Noterade just att AM säger en liter vin, men är det inte ganska ovanlig med 1-litersflaskor?

Det är vanligt med pappersförpackningar av vin på 1 liter.
Om AM druckit 1 liter vin under kvällen så hade hon haft betydligt mer än 0.10‰ i blodet.
Citera
2017-06-02, 16:59
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tänker på fängelsestraffet för knivattack i Turkiet, misshandeln av flyktingarna och detaljer runt bilfärden med kompisen.

Man får hoppas att hans advokat rått honom att inte svara på frågor om de två förstnämnda. Även om han förhörs som mgm och inte som vittne så har han ingen anledning att kommentera andra brott än de som åtalet gäller.
Citera
2017-06-02, 17:01
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han lär ju har 20 års gratis kost och logi i alla fall. Så han får stanna i Sverige ett tag framöver.

Gissar snarare på 10-14 år om man kommer fram till att han var fyllda 19 men inte 21 på dagen för görningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in