Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Kan du ge oss någon bild av var du tror att det hotet har sitt ursprung?
Ekonomisk brottslighet? Kopplingar till kriminella? Droghandel eller missbruk? Indrivning av knarkskulder (som JB och DB dragit på sig, men som "överförs" på närstående)?
–
Jag tror att hotet ligger i JMs sätt att betala andra för att utföra våld / mord som hon önskar. För alla som har varit rädda (rädda på
riktigt, nu pratar jag en reell hotbild mot sin egen person) så vet man att hjärnan spelar spratt med en, för utomstående kan man nog uppfattas som paranoid.
Därmed JB /DB uppförsel, jag tror inte de vågar vittna mot sin mor. Bägge lever dagligen i dessa kretsar, och vet vad som kan hända. Har JM smugglat ut brev så kan hon ju därmed också beställa fler mord skulle det behövas, tänk på att kvinnan är desperat nu. (Har en känsla av att hon de sista dagarna börjat trubbas av dock, har hon insett vart det bär..?)
Känner jag personlighetstypen rätt så är hon också långsint, den som enligt henne förtjänar det ska till slut få sin hämnd, om det så tar 10 år... Denna hämndlusten gäller de närmaste runt henne.
Sen så tror jag både JB och DB vet exakt vad som hände med Aki. Vilket ökar både hotbild och rädsla ytterligare.
Men detta är mina tankar utifrån allt vad man läst!