2017-06-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
AM verkar stark som en prima ardenner trots vad hon fått gå igenom tack vare sin adhd-dotter eller vad fan nu JM har för dignos så jag tror att hon kommer att närvara om inte så känner MR andligen hennes närvaro efter idag och kommer att öppna sitt hjärta på vid gavel för att berätta allt han vet.

Ja,skall bli mycket intressant att höra MR i morgon.Efter så många månader i häktet,så är han drogfri för första gången på många år,och börjar förstå vidden av sitt handlande,och vilket sjukt förhållande han och JM haft.Hoppas han kommit till den punkten att han totalt lättar sitt hjärta och samvete,så vi får höra sanningen.

Av Johanna kommer vi aldrig att få sanningen tyvärr.
När man läser hennes förhör,så håller hon fast vid att hon aldrig dricker alkohol,utan endast vid enstaka tillfällen,andra vittnesmål i fupen och rättegången säger annat.
Skrev redan tidigt i tråden om att jag trodde hon var missbrukare,och det tror jag fortfarande.
Osäker på om hon missbrukat narkotika,fast med tanke på hennes promiskuösa leverne,så är det väl inte helt omöjligt att hon använt kokain t ex,det är ju en sexdrog,så kanske det kan vara en förklaring till att allt i hennes liv har eskalerat de sista åren.
Om det inte varit kokain,så har hon i vart fall druckit mycket bubbelvin,och ihop med diverse mediciner,så blir det ett blandmissbruk.

Hon tycks i alla fall få diverse mediciner nu i häktet,hon vet vad hon vill ha,och tycks få det också,så hon är nog fortfarande i en dimma till skillnad mot MR.
Kan omöjligt bara vara ADHD som gjort henne sådan här,,,.
UF nämnde idag att hon tyckte Johanna hade psykopatiska drag,och det ihop med ett blandmissbruk kanske gjorde att det hela eskalerade?

Känns väldigt ofärdigt med första delen av rättegången,helt övertygad om att JJ,JB och DB skulle kunna bringa klarhet i det hela.
De kanske är hotade också,JB har skyddad identitet,DB är skriven på en adress där han inte bor,men troligtvis är det någon slags undanmanöver,så de skall framstå som offer,precis som sin mamma,"äpplet faller inte långt från päronträdet".

Ja,ja,även om jag är frustrerad över första delen av rättegången,så ser jag fram emot morgondagens vittnesmål från MR.
En fråga,kommer MR att höras utan sin advokat?
Citera
2017-06-01, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Hikes krossade ekonomiska motivet på mindre än 10 minuter på ren rutin.

Dessutom enligt tråden så är ju JM mer pengakåt än vanligt kåt och det vill inte säga lite men ändå uteblev hon från både IFs möte och möte med företagsmäklaren som skulle generera miljoner. Det finns ingen röd tråd om något pengamotiv längre men däremot en knäckt JM. Slipad och kall, manipulativ? Icke.
Mötet med IF och pappa göran har åk mörkat deras linje var att jm fick ett stort fett nej till pengarna av if men så var det inte, förhandlingar pågick ännu till på köpet med snälla pappa göran som enligt åk vänt henne ryggen. Hur orkar man ljuga och mörka så mycket när allt ändå kommer fram?
Citera
2017-06-01, 19:09
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Det fetade, precis så lade mormor upp sitt agressiva vittnesmål. Nu har hon lekt färdigt i 42-år nu skall hon sänkas levande av MIG. Skriker familjefejd och hämd om vittnesmålet förutom det krossade hon afghanen som nu ligger i kulisserna och hyperventilerar till åk sorg.
Sedan nyligen gör Rättsmedicinalverket 2 röntgenundersökningar för att kunna ge precisa åldersbestämningar : av kindtand- och knäled ! MR ser äldre ut än 21 och eftersom AM vittnar emot honom så blir det livstid för MR med eller utan dom på anstiftan ifrån JM eller ?
Citera
2017-06-01, 19:14
Bannlyst
Citat:
Mötet med IF och pappa göran har åk mörkat deras linje var att jm fick ett stort fett nej till pengarna av if men så var det inte, förhandlingar pågick ännu till på köpet med snälla pappa göran som enligt åk vänt henne ryggen. Hur orkar man ljuga och mörka så mycket när allt ändå kommer fram?
Det är ju som Hikes frågar. Det enda Anki gjort dag och natt är att prata ihop sig om händelsen med alla inblandade. Jag får lite kräks i munnen när hon sitter där och stöttar den kompanjon hon måste ha avskytt.

Ulrika hon har en helt NY BILD av sin syrra också som nu stämmer med mammans uppmaningar om hur hon ska tänka och säga. Annars blir det inget arv Hikes slog sönder den myten och det var en stor portion "SÅRAD" som hon ställdes till svars för att tidigare sagt att JM varit en guru, stark och bra med barnen.

Denna släktfejd borde inte tas i Tinget tänker nog en kaffetörstig domare...
Citera
2017-06-01, 19:19
Medlem
Smhfs avatar
svt

Ann-Sofie Sannemalm
Hikes: Hur märkte man att hon inte var nöjd med det här beslutet?
- Jag tog avstånd från henne. Hon kom till mig på kvällarna och då ville hon ha vin. Vid varje tillfälle skulle hon baktala mamma och pappa och jag ville inte ta ställning. Men jag hade börjat tvivla på henne - jag fasade ur henne ur mitt liv. Det blev inte trevligt, det blev bara skitsnack.

Cava kanske det var, det var hon förjust i, Ordet cava kommer från katalanskan och betyder källargrotta. JM har ju fått åka ner i källaren ett antal ggr, utan cava givetvis, nu sker allt i tblt-form för att orka med dagarna.
Citera
2017-06-01, 19:21
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Här är en ljudupptagning från dagens rättegång: https://www.youtube.com/watch?v=5U3og_fYHzU

Anki lovar att förlåta Mohammed i morgon under förutsättning att han berättar hela sanningen då han ska vittna.
Citera
2017-06-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Så JM led alltså av trikotillomani? Enligt Wikipedia kan det kopplas till ADHD. Även Borderline nämns. Borderline personlighetsstörning ingår i samma kluster som antisocial personlighetsstörning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Trikotillomani

https://en.wikipedia.org/wiki/Trichotillomania

Vad bra att du klargjorde detta,undrade vad det var för sjukdom som gjorde att man drog sig själv i håret,när jag läste detta från rättegången.
Fast det verkar vara mer en störning än sjukdom då.
Citera
2017-06-01, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Sedan nyligen gör Rättsmedicinalverket 2 röntgenundersökningar för att kunna ge precisa åldersbestämningar : av kindtand- och knäled ! MR ser äldre ut än 21 och eftersom AM vittnar emot honom så blir det livstid för MR med eller utan dom på anstiftan ifrån JM eller ?
MR åker dit så det visslar om det med både erkännande o teknisk bevisning som binder han till platsen, Jähreden kan kämpa med åldern bäst han vill för åk ville inte hjälpa Jähredan så han fick göra det själv. Åk skämdes förhoppningsvis idag när MRs advokat levererade det som polis borde gjort redan. Kan tyckas konstigt att försvaret gång på gång får göra åk o polisens jobb och lämna både kontoutdrag och idhandlingar till dem under pågående rättegång.
Citera
2017-06-01, 19:28
Bannlyst
Citat:
Här är en ljudupptagning från dagens rättegång: https://www.youtube.com/watch?v=5U3og_fYHzU

Anki lovar att förlåta Mohammed i morgon under förutsättning att han berättar hela sanningen då han ska vittna.
Ajdå. Inte konstigt att han svimmade då för det lär bli en kalldusch för Anki. Killen klarar inte pressen
Citera
2017-06-01, 19:31
Medlem
Citat:
Hon har en poäng givet här men vad den är här och nu vet jag inte men hon lär återkomma till det så vi lär få veta. Gashem lär man inte kunna återkomma till så klockrent av hikes. Vad mera som var fint var hennes utfrågningar om vakten som for som en skvallerkärring och minglade med anki så pass att han fick sparken. Hikes är bl a ute efter att alla fått sin info via andra. Media är något hon återkommer till i alla vittnesförhör men nu fick också vakten den plats han fötjänat för åk vill inte veta av honom.
Vad menar du med vakten?
Citera
2017-06-01, 19:42
Medlem
Citat:

Tack för länken,berörde mig starkt att höra AMs egna ord.
Vilken stark kvinna hon är som direkt kan säga till MR att hon kan förlåta om han berättar hela sanningen imorgon.
Vilken skillnad på mor och dotter,,,.Johanna försöker i smyg kommunicera och manipulera via lappar till media och sina barn,bedrövligt tycker jag.Att nu AM som är ett brottsoffer tog tillfället i akt är bara hedervärt,och kan bidra till att MR lättar sitt hjärta fullt ut imorgon.
Citera
2017-06-01, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Tack för länken,berörde mig starkt att höra AMs egna ord.
Vilken stark kvinna hon är som direkt kan säga till MR att hon kan förlåta om han berättar hela sanningen imorgon.
Vilken skillnad på mor och dotter,,,.Johanna försöker i smyg kommunicera och manipulera via lappar till media och sina barn,bedrövligt tycker jag.Att nu AM som är ett brottsoffer tog tillfället i akt är bara hedervärt,och kan bidra till att MR lättar sitt hjärta fullt ut imorgon.
Hon knäckte MR idag. Vågar knappt tänka p¨å vad DB och JB utsätts för om man inte säger ANKIS SANNING, stackars barnbarn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in