Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Aftonbladet:
"Den 3 augusti är 42-åringen hemma till cirka 21.00, säger advokaten.
Sonen försöker nå mamman 22.50, men sen inte igen eftersom hon kommer tillbaka vid 23-tiden. Och inte 23.20 som åklagaren påstår, säger försvarsadvokaten. Den tidpunkten ska vara tagen ur luften, menar försvaret.
Det tar sju minuter att åka från 42-åringens hem och kontoret och en timme och tre minuter från kontoret till sommarstugan, säger försvararen.
...Försvaren menar att det omöjligtvis kunnat vara så att 42-åringen skjutsat den yngre mannen, för brottet måste ha begåtts senare än vad åklagaren påstår."
SVT:
"Enligt tidsaspekten är det omöjligt för 42-åringen att hon skulle ha hunnit vara med vid sommarstugan.
- Därtill har 42-åringen nedsatt syn, brytningsfel och dåligt mörkerseende. Därför kör hon inte bil på kvällen. Solen gick ner 21.19 den aktuella kvällen. Så det finns en annan chaufför, säger Hikes.
Hikes säger att det inte heller finns något bevis för att ex-pojkvännens kamrat skulle ha varit i Örebro den aktuella kvällen."
Hikes har skärpt till sig.
Jag håller inte med dig Refraktor.
Enl uppgift så lämnade Johanna hemmet 20:15-20:30 åkte till kontoret (7 min) sedan granliden 45 min kvällstid.Johanna bär glasögon, hon är inte blind. Hon kan köra på kvällen.
Gashem sov över hos kompisen i Örebro. Kompis bekräftar. Samtal binder honom till örebro.