2017-05-28, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, du vet inte ett skit....

Hur nära varandra var planen?
Hur vet du att de hade samma höjd?
Hur vet du att det var samma metrologiska beskaffenhet på de luftlager de båda planen flög i?
Hur vet du att båda planen hade samma typ av motorer? Och att de hade samma gaspådrag? Om t ex det ena planet är under stigning med större gaspådrag, och det andra under sjunkning med mindre gaspådrag, hur blir det då?

Många ser Joe Labero "trolla", och är tvärsäkra på vad de såg bara några meter ifrån honom. Ändå visar det ju sig att det är oerhört lätt att lura folks sinnen så de tror en sak fast det är nåt helt annat som sker. Och så sitter du och andra och är tvärsäkra på vad flygplan gör, fast de är flera mil bort och många tusen meter upp......

Jag vet vad jag såg. Det ena planet sprutade vita moln över halva himmeln, medans man inte såg något efter det andra.

Det har inget med vädret att göra, inte heller motorerna eller gaspådraget. Planen flög på ungefär samma höjd med samma hastighet i samma väderförhållanden
Citera
2017-05-28, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Jag vet vad jag såg. Det ena planet sprutade vita moln över halva himmeln, medans man inte såg något efter det andra.

Det har inget med vädret att göra, inte heller motorerna eller gaspådraget. Planen flög på ungefär samma höjd med samma hastighet i samma väderförhållanden

Precis så säger publiken till Joe Labero, att de minsann vet vad de såg. Ändå så misstar de flesta bevisligen sig, alltså att de i te ser det de ser, eller missar eller inte förstår att de missar en massa saker.

Att man kan se två plan som tycks flyga nära varandra, där det ena ger slingor men inte det andra, är helt normalt, även jag ser sådant nästan dagligen.

Men, det är oerhört svårt att från marken se om dessa plan verkligen är så himla nära varandra, det kan lätt skilja många hundra meter i höjd, eller tusentals meter. Och de kan vara långt ifrån varandra om man ser dem t ex från sidan och inte rakt underifrån.

Plan som man ser borta över horisonten kan vara ca 5-10 mil bort, och hur fan ska vi då kunna se om två plan där borta är 5 km ifrån varandra?

När man flyger så kan man ofta känna hur planen på ett ögonblick, går in och ur olika luftlager, där det ena kan vara gynnsamt för bildande av kondesslingor men inte det andra. Så det är helt normalt att plan ganska nära varandra kan lämna slingor i det ena fallet men i te det andra planet.
Citera
2017-05-28, 09:11
Medlem
madtops avatar
Citat:

Självklart har det med väder, dvs temperatur och fuktighet, att göra. Misstagen du gör är att du tror dig kunna avgöra "vädret" på flera mils avstånd samt på lika stort avstånd kunna avgöra hur nära planen är varandra.

Under en timme igår spanade jag in ett 20-tal flygplan och jag la märke till att de som flög på 35-36000 foot lämnade kvardröjande strimmor medan de som flög högre endast lämnade kortare strimmor. Förklaringen till detta är att det inte var samma väder på 36000 som på 39000.

Samtliga plan som lämnade strimmor var vanliga passagerarplan från vanliga flygbolag.
Citera
2017-05-28, 10:37
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Om du inte varit 20år,skulle du likt mig sett att dessa molndis fanns ej på himlen förut. Tråkigt att ni är så hjärntvättade av msm och stasi

Vad är det för trams? Självklart har dis och strimmor förekommit tidigare.
Jag har ju länkat till böcker från förra seklet som beskriver fenomenet. Citat från boken "Cloud study" från 1957:
Citat:
"Sometimes several trails drawn out in this way cover most of the sky with cirrus".
https://www.metabunk.org/sk/1957CloudstudyapictorialguideOCR.pdf

Bevisligen var fenomenet känt redan 1957 och jag personligen har sett kvarliggande strimmor, dis och cirrusmoln sedan 70-talet.
Senast redigerad av madtop 2017-05-28 kl. 10:39.
Citera
2017-05-28, 10:55
Medlem
madtops avatar
Citat:

I skrivande stund passerar två flygplan ovanför mig, dels Norwegian D85420 på 37000 feet och dels Pakistan Airlines PK712 på 35000 feet. Planet från Norwegian lämnar kvardröjande strimmor medan det andra endast lämnar några hundra meter av strimmor. Förklaringen till detta är att vädret inte är lika på de olika höjderna.

Du kan väl ändå inte förneka att det kan vara stor skillnad på vädret beroende på höjd? Här är ett exempel på hur lokala moln kan vara:
http://payload131.cargocollective.com/1/8/278736/4926745/Mountains_Above_the_Clouds_905.jpg
Som du kan se så skiljer det en hel del på vädret i dalen respektive på toppen av berget.
Citera
2017-05-28, 11:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Om du inte varit 20år,skulle du likt mig sett att dessa molndis fanns ej på himlen förut. Tråkigt att ni är så hjärntvättade av msm och stasi
Jag är snart 55. Född och uppvuxen nära Arlanda.
Jag har sett kondensspår hela mitt liv, sedan början på 70-talet, minns inte så mycket från 60-talet.
Citera
2017-05-28, 11:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
NATO PLAN som gör detta,enkelt förklarat,försvinner strimman relativt fort=contrail. Ligger strimmorna kvar och breder ut sig till ett dis=chemtrail....

Igår såg jag flygplan från Finnair, Qatar Airways och Aeroflot som lämnade kvardröjande strimmor. Alla tre lämnade strimmor som låg kvar längre än 10 minuter och som med tiden bredde ut sig.

Är Qatar, Finnair och Aeroflot medlemmar i NATO eller var det kvardröjande kondensationsstrimmor jag såg?
Citera
2017-05-31, 09:11
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergatroll1
https://www.facebook.com/TheIlluminatiSweden/?fref=ts

Dem erkänner ju här att de använder chemtrails..
Vilka "dem" det heter "de" och du länkar till Illuminatis facebooksida? Kan du vara mer precis var de erkänner detta och vem är det som erkänner, du kan bara inte slänga in en länk.
Citera
2017-05-31, 18:49
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad är det för trams? Självklart har dis och strimmor förekommit tidigare.
Jag har ju länkat till böcker från förra seklet som beskriver fenomenet. Citat från boken "Cloud study" från 1957:
https://www.metabunk.org/sk/1957CloudstudyapictorialguideOCR.pdf
Bevisligen var fenomenet känt redan 1957 och jag personligen har sett kvarliggande strimmor, dis och cirrusmoln sedan 70-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Jag är snart 55. Född och uppvuxen nära Arlanda.
Jag har sett kondensspår hela mitt liv, sedan början på 70-talet, minns inte så mycket från 60-talet.

...men det gör jag. Redan i mitten av 1950-talet såg jag att strimmorna ibland försvann snabbt, och ibland låg kvar länge. Jag minns också att jag diskuterade denna "märklighet" med föräldrar och andra vuxna. Ingen av dem hade något att göra med stasi eller msm. (Och f ö inte med Illuminati, frimurarna, militären eller några andra som brukar anklagas för att sprida "chemtrails".) Svaren jag fick var precis de förklaringar som har dragits här i tråden typ 100 gånger. Läs på! Och sedan dess har jag sett precis detta fenomen vartenda år och det massor med gånger.

Det är absolut ingen ide att försöka övertyga mig om att kvarliggande kondensstrimmor är ett nytt fenomen - det är de inte.
Citera
2017-05-31, 19:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Ja hu, det här med chemtrails eller är det kondesstrimmor(?) är jobbigt. Här i NV skåne har vi gott om dom. Särskillt på fredagskvällar och söndagskvällar. Man skall också tänka på att brevid flyplatsen i Ängelholm så ligger en nedlagd (?) militärbas (F10) Är den verkligen nedlagd kan man undra?
Ja hade den använts för flygplan som spred chemtrails så skulle det märkas. Flygplan är inget som går att smyga med för det låter rätt rejält då flygplan startar. Kan möjligen pågå nåt annat där men chemtrailsplan startar inte därifrån för det hade märkts.
Citera
2017-05-31, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ja hade den använts för flygplan som spred chemtrails så skulle det märkas. Flygplan är inget som går att smyga med för det låter rätt rejält då flygplan startar. Kan möjligen pågå nåt annat där men chemtrailsplan startar inte därifrån för det hade märkts.
Javisst. Och det hade också märkts att kemikalier hade körts dit för att fylla på "chemtrails-tankarna". Och personal för att fylla tankarna. Och personal för att flyga planen......osv...osv...
Dessutom: Hur går detta ihop med "chemtrails"-videorna som sprids bland annat på Youtube? Nära nog alla plan som påstås sprida "chemtrails" är vanliga passagerarplan. Sådana startar inte från en nedlagd militär bas.

"Chemtrails-plan" startar inte någonstans. Helt enkelt för att dom inte finns.
Citera
2017-05-31, 22:20
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Javisst. Och det hade också märkts att kemikalier hade körts dit för att fylla på "chemtrails-tankarna". Och personal för att fylla tankarna. Och personal för att flyga planen......osv...osv...
Dessutom: Hur går detta ihop med "chemtrails"-videorna som sprids bland annat på Youtube? Nära nog alla plan som påstås sprida "chemtrails" är vanliga passagerarplan. Sådana startar inte från en nedlagd militär bas.

"Chemtrails-plan" startar inte någonstans. Helt enkelt för att dom inte finns.

Världens mest omfattande konspiration med så många inblandade och inte en enda som lämnar ett enda trovärdigt bevis. När det krackelerar drar de fram ett gammalt patent och andra underliga saker. Ibland är kemikalierna osynliga, ibland synliga. Favoriten är bilder på ballasttankar. Motbevisat sedan många år men lika populär fortfarande.

Chemtrails är en religion, inte en vetenskaplig konspiration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in