Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Det finns delade meningar om vilka skäl NIST angav till att inte testa rasresterna för spår av kontrollerad demolering.
Ange de skälen, så som du har uppfattat dem. Annars går det inte att bemöta din kritik, som annars enbart framstår som förvirrat pladder.
Och hur i helvete tänker du dig att NIST ska hitta spår efter termit (och andra tecken på CD) om man inte letar efter sådana?
Magiskt tänkande?
Nu är det ju Du som finns i konspirationsgökslägret med dina 19 cocainsnortande fundamentalistiska muslimer ledda av en f.d. CIA-anställd islamist från en grotta i Afghanistan, där han dessutom var uppkopplad till en dialysmaskin p.g.a. en dödlig njursjukdom.
Min kritik gäller i första hand utredningarna av dåden 9/11. I andra hand möjliga konspiratoriska inslag.
Du får nog själv ta ansvaret för den här typen av vansinniga liknelser. Jag kan inte hjälpa dig här.
Sorry.
Där visade du vilken sopskalle du är, en total konspirationstroende som vägrar inse logiska resonemang och som förkastar alla fakta o bevis som inte passar din galna tro...
Varför i helvete ska man lägga tid o medel på att söka efter rester av Thermite när det inte finns minsta indikation på att Thermite kan ha använts? Det är lika jäkla korkat som att söka efter en blåval i en handväska, därför att den helt enkelt inte kan få plats i handväska. Bättre då att leta efter nåt som är mer troligt, eller leta nån annanstans.
Om din unge blev ihjälkörd av en blå buss, rester på platsen och vittnen säger det, och filmer finns. Skulle du hurra om polisen lade massor av tid och pengar på att söka efter en galen älg, eller en full naken nunna på rosa cykel, eller ....?
Samma sak med 9/11. Det finns INGET seriöst som tyder ens det minsta på att Thermite eller avsiktliga sprängladdningar kan ha använts. Vad yrpannor svamlar om och påstår är inga tecken eller bevis, inte när fysiken och alla andra fakta kan sopa dessa påståenden under mattan. Och allt detta har redan varit uppe i tråden så jag tänker inte skedmata dig.
Rent logiskt så skulle det vara vansinne att försöka använda Thermite bomber o granater, för hur fan skulle de kunna placeras ut osynligt, klara kraschen, b
bränderna, hur skulle man veta exakt när de skulle brisera, exakt var planet skulle krascha etc etc etc...