2017-05-31, 14:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, här ljuger du...

Man struntade inte alls i att kontrollera om det kan ha handlat om avsiktliga sprängladdningar etc, utan man kunde tämligen snabbt utesluta sådant p g a att det inte kunde ses några tecken på att sådant fuffens kunde ha förekommit.
Bra, då förväntar jag mig att du anger vilka frånvarande "tecken" som NIST uppgav som skäl till att inte undersöka rasresterna för spår av kontrollerad demolering.

Citat:
Du är bara sur för att man inte gjorde som du med din infantila okunnighet tycker de borde gjort. Själv är jag förbannat glad att myndigheterna inte slösar skattemedel på att försöka med det omöjliga, att tillfredsställa fanatiska konspirationstroende, för det är ju bevisligen en omöjlighet. För så länge undersökningarna inte kommer fram till det du/ni bestämt er för har hänt, så är det fel på undersökningarna och ni kräver nya o nya o nya o nya...
Pladder. Den kostnaden är försvinnande liten givet sammanhanget. Bara kriget i Afghanistan har kostat de amerikanska skattebetalarna över en biljon dollar så här långt (> 1000 000 000 000 $).

Varför får vi intrycket att Du silar knott och sväljer stora feta rosa elefanter på tvären, utan att blinka?
Citera
2017-05-31, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Bra, då förväntar jag mig att du anger vilka frånvarande "tecken" som NIST uppgav som skäl till att inte undersöka rasresterna för spår av kontrollerad demolering.

Pladder. Den kostnaden är försvinnande liten givet sammanhanget. Bara kriget i Afghanistan har kostat de amerikanska skattebetalarna över en biljon dollar så här långt (> 1000 000 000 000 $).

Varför får vi intrycket att Du silar knott och sväljer stora feta rosa elefanter på tvären, utan att blinka?

Dessa tecken har vi haft uppe i tråden många gånger förut, men vi som har lite mer sunt förnuft sitter inte och ignorerar allt som inte passar den egna åsikten så som du och andra konspirationstroende gör.

De typiska kännetecknen av kontrollerade rivningar med sprängmedel fanns inte, och rent logiskt så skulle det inte ens ha kunnat funka med sådant om man så ville, vilket vi också förklarat som för en treåring men du vill och kan inte förstå.

Man har dessutom inte hittat despecifika och unika ämnena som är rester av Thermite som förbränts. Det enda man hittat är rester som finns även en massa andra saker som fanns i byggnaderna, men inte den unika resten av Thermite. Så hur i helvete ska då dina mysko hemliga tjermitegrunkor ha kunnat funka och varit inblandade?

Dina och andra konspirationsgökars tramserier är lika korkat som att kräva att myndigheterna ska leta förgäves efter lämningar av en röd båt, efter en krasch i en rondell, fast alla lämningar tyder på en blå buss, vilket även är det som en övervägande majoritet av vittnen uppger, och som kan ses på flertalet filmer etc. Och det dessutom saknas en blå buss på en bussfirma i närheten. Galna är vad du/ni är.
Citera
2017-05-31, 15:41
Avstängd
Citat:
Dessa tecken har vi haft uppe i tråden många gånger förut, men vi som har lite mer sunt förnuft sitter inte och ignorerar allt som inte passar den egna åsikten så som du och andra konspirationstroende gör.

De typiska kännetecknen av kontrollerade rivningar med sprängmedel fanns inte, och rent logiskt så skulle det inte ens ha kunnat funka med sådant om man så ville, vilket vi också förklarat som för en treåring men du vill och kan inte förstå.
Det finns delade meningar om vilka skäl NIST angav till att inte testa rasresterna för spår av kontrollerad demolering.

Ange de skälen, så som du har uppfattat dem. Annars går det inte att bemöta din kritik, som annars enbart framstår som förvirrat pladder.

Citat:
Man har dessutom inte hittat despecifika och unika ämnena som är rester av Thermite som förbränts. Det enda man hittat är rester som finns även en massa andra saker som fanns i byggnaderna, men inte den unika resten av Thermite. Så hur i helvete ska då dina mysko hemliga tjermitegrunkor ha kunnat funka och varit inblandade?
Och hur i helvete tänker du dig att NIST ska hitta spår efter termit (och andra tecken på CD) om man inte letar efter sådana?

Magiskt tänkande?

Citat:
Dina och andra konspirationsgökars
Nu är det ju Du som finns i konspirationsgökslägret med dina 19 cocainsnortande fundamentalistiska muslimer ledda av en f.d. CIA-anställd islamist från en grotta i Afghanistan, där han dessutom var uppkopplad till en dialysmaskin p.g.a. en dödlig njursjukdom.

Min kritik gäller i första hand utredningarna av dåden 9/11. I andra hand möjliga konspiratoriska inslag.

Citat:
tramserier är lika korkat som att kräva att myndigheterna ska leta förgäves efter lämningar av en röd båt, efter en krasch i en rondell, fast alla lämningar tyder på en blå buss, vilket även är det som en övervägande majoritet av vittnen uppger, och som kan ses på flertalet filmer etc. Och det dessutom saknas en blå buss på en bussfirma i närheten. Galna är vad du/ni är.
Du får nog själv ta ansvaret för den här typen av vansinniga liknelser. Jag kan inte hjälpa dig här.

Sorry.
Citera
2017-05-31, 15:50
Medlem
Citat:
Det finns delade meningar om vilka skäl NIST angav till att inte testa rasresterna för spår av kontrollerad demolering.

Ange de skälen, så som du har uppfattat dem. Annars går det inte att bemöta din kritik, som annars enbart framstår som förvirrat pladder.

Och hur i helvete tänker du dig att NIST ska hitta spår efter termit (och andra tecken på CD) om man inte letar efter sådana?

Magiskt tänkande?

Nu är det ju Du som finns i konspirationsgökslägret med dina 19 cocainsnortande fundamentalistiska muslimer ledda av en f.d. CIA-anställd islamist från en grotta i Afghanistan, där han dessutom var uppkopplad till en dialysmaskin p.g.a. en dödlig njursjukdom.

Min kritik gäller i första hand utredningarna av dåden 9/11. I andra hand möjliga konspiratoriska inslag.

Du får nog själv ta ansvaret för den här typen av vansinniga liknelser. Jag kan inte hjälpa dig här.

Sorry.

Där visade du vilken sopskalle du är, en total konspirationstroende som vägrar inse logiska resonemang och som förkastar alla fakta o bevis som inte passar din galna tro...

Varför i helvete ska man lägga tid o medel på att söka efter rester av Thermite när det inte finns minsta indikation på att Thermite kan ha använts? Det är lika jäkla korkat som att söka efter en blåval i en handväska, därför att den helt enkelt inte kan få plats i handväska. Bättre då att leta efter nåt som är mer troligt, eller leta nån annanstans.

Om din unge blev ihjälkörd av en blå buss, rester på platsen och vittnen säger det, och filmer finns. Skulle du hurra om polisen lade massor av tid och pengar på att söka efter en galen älg, eller en full naken nunna på rosa cykel, eller ....?

Samma sak med 9/11. Det finns INGET seriöst som tyder ens det minsta på att Thermite eller avsiktliga sprängladdningar kan ha använts. Vad yrpannor svamlar om och påstår är inga tecken eller bevis, inte när fysiken och alla andra fakta kan sopa dessa påståenden under mattan. Och allt detta har redan varit uppe i tråden så jag tänker inte skedmata dig.

Rent logiskt så skulle det vara vansinne att försöka använda Thermite bomber o granater, för hur fan skulle de kunna placeras ut osynligt, klara kraschen, b
bränderna, hur skulle man veta exakt när de skulle brisera, exakt var planet skulle krascha etc etc etc...
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2017-05-31 kl. 15:53.
Citera
2017-05-31, 16:28
Medlem
Jag har bemött dina inlägg, tål du inte, eller förstår inte, svaren så är det inte mitt problem.

Jag tar det igen...

Det är idioti att lägga tid o pengar på att leta efter spår efter saker så är så osannolika att det gränsar till idioti, i synnerhet när massor av konkreta fakta visar att det omöjligt kan ha handlat om avsiktliga bomber, Thermite etc.

Hade det funnits mer handfasta indikationer på att bomber eller Thermite kan ha varit inblandade, så hade man givetvis jobbat vidare med den saken. Nu fanns det ju inte det och därför lade man jobbet på att söka efter annat som man hade mer indikationer på. Vilket är helt normalt polisiärt förfarande.

Att sen en klase tokstollar utan kunskaper om fotografering, fysikens lagar etc etc, sitter och gnyr om att att man inte släppt alla filmer så vi kan få se planet braka in i Pentagon, spelar ingen roll. Och visar vara att dessa stolla är just stollar...
Citera
2017-05-31, 16:48
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Att sen en klase tokstollar utan kunskaper om fotografering, fysikens lagar etc etc, sitter och gnyr om att att man inte släppt alla filmer så vi kan få se planet braka in i Pentagon, spelar ingen roll. Och visar vara att dessa stolla är just stollar...
Men varför släpper man inte filmerna och får tyst på stollarna? Finns där möjligen ett syfte med att hålla foliehattarna sysselsatta, för att kunna hålla på med faktiskt skumrask i fred? Ett slags självgenererande smokescreen...
Citera
2017-05-31, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Men varför släpper man inte filmerna och får tyst på stollarna? Finns där möjligen ett syfte med att hålla foliehattarna sysselsatta, för att kunna hålla på med faktiskt skumrask i fred? Ett slags självgenererande smokescreen...

Varför skulle stollarna bli tysta om de så släppte alla filmer?

Stollarna skulle påstå att filmerna är fejk, att man inte släppt alla filmer i alla fall etc etc...

Tänk om det faktisk är så att det inte finns mer filmer på planet än de dassiga som man släppt, och att alla andra filmer inte visar nåt av planet av helt naturliga skäl. Bara för att det finns en drös kameror här o var garanterar inte att många av dem får träff på planet med hyfsad kvalitet, när de inte är ämnade för just den sortens övervakning av aktuellt ombjekt.

Kolla på Efyerlyst, där är det oftast dassig kvalitét fast kamerorna sitter bara nån meter bort och har första parkett. Varför skulle kameror hundratals meter, eller kilometer, ifrån få en vettig bild av en farkost i många hundra kmh, när de är tänkta att filma/fota sakta rullande bilar eller fotgängare på några få meters avstånd....
Citera
2017-05-31, 17:04
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Varför skulle stollarna bli tysta om de så släppte alla filmer?

Stollarna skulle påstå att filmerna är fejk, att man inte släppt alla filmer i alla fall etc etc...

Tänk om det faktisk är så att det inte finns mer filmer på planet än de dassiga som man släppt, och att alla andra filmer inte visar nåt av planet av helt naturliga skäl. Bara för att det finns en drös kameror här o var garanterar inte att många av dem får träff på planet med hyfsad kvalitet, när de inte är ämnade för just den sortens övervakning av aktuellt ombjekt.

Kolla på Efyerlyst, där är det oftast dassig kvalitét fast kamerorna sitter bara nån meter bort och har första parkett. Varför skulle kameror hundratals meter, eller kilometer, ifrån få en vettig bild av en farkost i många hundra kmh, när de är tänkta att filma/fota sakta rullande bilar eller fotgängare på några få meters avstånd....
Nja, skulle väl bli tyst på de mer sansade stollarna i alla fall. Själv hör jag till dem som gärna ser alla frågetecken uträtade, och jag finner flest frågetecken i fallet Pentagon. Har inte de själva gått ut med att det finns film (vilket vore högst troligt), men att de inte går ut med den av säkerhetsskäl? Jag har för mig det, men det var iofs länge sedan jag tappade intresset för frågan.

Och undermålig kvalitet är väl ingen ursäkt att inte släppa filmerna, varför skulle det vara det?
Citera
2017-05-31, 17:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Här finns en förteckning över alla filmerna i FBIs förvar - vilken är det du skulle vilja titta närmare på?

Citat:
The videos taken from the Pentagon area after the 9/11 attacks were mentioned in the Maguire declaration, where FBI Special Agent, Jacqueline Maguire responded (see below) to a request from Scott Bingham.

In Summary:
She determined that the FBI had 85 videotaptes that might be relevant. Of those, 56 "of these videotapes did not show either the Pentagon building, the Pentagon crash site, or the impact of Flight 77 into the Pentagon on September 11."
Of the 29 remaining videotapes, 16 "did not show the Pentagon crash site and did not show the impact of Flight 77 into the Pentagon."
Of the 13 remaining tapes which showed the Pentagon crash site, 12 "only showed after the impact of Flight 77."
The videotape taken from the Citgo gas station did not show the impact.
No videotapes were located from the Sheraton Hotel, though she located a videotape from the Doubletree Hotel.

Se fullständig förteckning även över övriga filmer här:
http://web.archive.org/web/20080208102217/http://www.flight77.info/85videos.html
Citera
2017-05-31, 17:16
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här finns en förteckning över alla filmerna i FBIs förvar - vilken är det du skulle vilja titta närmare på?

Se fullständig förteckning även över övriga filmer här:
http://web.archive.org/web/20080208102217/http://www.flight77.info/85videos.html
Jag är som sagt dåligt inläst, lite rostig s.a.s., men sist jag kollade fanns endast filmen från macken att tillgå, vilket jag och många andra fann mysko, då Pentagon rimligen borde vara typ den mest övervakade byggnaden i världen.

Släpp filmerna oavsett om det finns nåt att se på dem, och låt folk bilda sig en egen uppfattning?
Citera
2017-05-31, 17:22
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag är som sagt dåligt inläst, lite rostig s.a.s., men sist jag kollade fanns endast filmen från macken att tillgå, vilket jag och många andra fann mysko, då Pentagon rimligen borde vara typ den mest övervakade byggnaden i världen.
Övervakad mot vad? Att de har övervakning på mark tar jag för givet, vid entréer, vid deras egen tunnelbanestation [sic] runt känsliga rum inomhus osv - men varför skulle de kontinuerligt bevaka luftrummet ett par hundra meter från en internationell flygplats? Det låter sig nog bättre göras från flygledningen via radar.

Citat:
Släpp filmerna oavsett om det finns nåt att se på dem, och låt folk bilda sig en egen uppfattning?
Absolut - så länge de inte visar något känsligt kan jag också tycka det vore önskvärt för att lugna de som ifrågasätter - men å andra sidan är jag också säker på att det bara skulle följas av krav på att släppa hemliga ej redovisade filmer som nån på youtube påstår också finns..
Citera
2017-05-31, 17:34
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

Magiskt tänkande?

Sorry.

Mej att du inte kan bemöta kritik framstår som entydigt.

Vi har förklarat flera gånger varför man inte ska lägga ner pengar på en undersökning, det fanns inget som antydde varken kontrollerad demolition eller termite i video- eller ljudupptagningar eller balkar med smältstål. Det har gjort analys av ämnen i rasmassorna, inte heller då vad som kan utläsas finns ämnen som tyder på något av det så infantilt tror på. Och när du själv beslås med att uppvisa källor så blir du tystare än en pantomimföreställning.

Har också förklarta för dig det ologiska och orimliga i att sprängämnen skulle använts, men det var att kasta pärlor för en hel farm.

Man letade inte heller spår av smitningsolycka, termitangrepp, kallfusion experiment som gått snett eller knivhuggning på rasmassorna, lika ologiskt och irrelevant.

Du säger dig söka fakta och inte gissningar ändå kallar du Millette jäveln, utan att förklara varför, men du har läst detta på någon konspirationsida och som vanligt begriper du inte det du läser.

Dravlet om kokainpåverkade och folk sittandes i grottor med dialysapparater är irrelevant och bara fördomsfullt samt okunnigt trams. Återigen du läser vad man skiver på konspirationsidor men kan inte behandla detta.

Nej att du är hjälplös, och bortom all räddning är tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in