2017-05-31, 13:27
  #12733
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Vad är det för trams? Vad tjänar han på att ta vägen över Berlin (om nu ditt påhitt skulle stämma).
Jag avsåg givetvis inte att 100K samlats in till det syftet, bara attdet blev resultatet.
Citera
2017-05-31, 14:13
  #12734
Medlem
anna_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Låter ju ytterst professionellt med ett gäng män som sätter på varandras fruar och lever i någon hippie-polygami där allt är acceptabelt, så länge man producerar radio och inte pratar om det under sändning.

Ursäkta, men du verkar ju vara mer än måttligt korkad. Alternativt har du downs syndrom. Jag ska försöka förklara för dig hur det fungerar ute i den riktiga världen. Vi som har ett riktigt jobb, går till en riktig arbetsplats. Vi vet om att man inte lagligen kan bli av med jobbet för att man ligger med chefens, eller någon annan kollegas, respektive. Händer det hela tiden för att det inte är olagligt eller bryter mot anställningsavtalen? Nej, det händer nästan aldrig.

För övrigt är det inte heller olagligt att äta snor, även om många tycker det är äckligt. Passa på att äta så mycket det går!
Citera
2017-05-31, 14:20
  #12735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Tycker du verkligen att man avslutar åratal av vänskap för en tjej? Det vill jag ha svar på.

Fast jag tycker det är tydligt att det inte handlar om "en tjej". Det är att bland bort korten. Det handlar om att Jonas, enligt Dan och Magnus, ljugit för dem och gått bakom ryggen på det.

Själv ringde jag till Motgift samma dag och pratade med dom båda. Enligt dom ska Jonas ha berättat om ett samtal mellan honom och tjejen morgonen efter att det skett när tjejen och Björn fortfarande var ihop, och dom talade om för honom att det var olämpligt och borde upphöra vilket dom förstod som han också ska ha tyckt. Sedan pratades inget mer om saken förrän han nu sa att dom var ett par. Då kollar de telefonloggar på samtalen och ser att de nattliga samtalen pågått hela tiden efter att Jonas berättat om ett enstaka samtal.

Sen var det lite andra saker också men detta är väl huvudsaken i vad som kallats lögn och att gå bakom ryggen.
Citera
2017-05-31, 14:36
  #12736
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Ursäkta, men du verkar ju vara mer än måttligt korkad. Alternativt har du downs syndrom. Jag ska försöka förklara för dig hur det fungerar ute i den riktiga världen. Vi som har ett riktigt jobb, går till en riktig arbetsplats. Vi vet om att man inte lagligen kan bli av med jobbet för att man ligger med chefens, eller någon annan kollegas, respektive. Händer det hela tiden för att det inte är olagligt eller bryter mot anställningsavtalen? Nej, det händer nästan aldrig.

För övrigt är det inte heller olagligt att äta snor, även om många tycker det är äckligt. Passa på att äta så mycket det går!
Vi pratade om vad som är professionellt, inte om vad som är lagligt. Varken att ligga med sina kollegors partners eller att äta snor är professionellt, men det behöver jag nog inte säga till dig som har ett jobb. Jag har aldrig hävdat att gränsen för professionalism går vid samma ställe som för vad som är lagligt.
Citera
2017-05-31, 15:14
  #12737
Medlem
AdamBombs avatar
Det är väl självklart att de behövde förklara vad som inträffat med tanke på att de nyligen samlat in 100K för att JDG ska kunna flytta till Berlin.
Citera
2017-05-31, 15:21
  #12738
Medlem
Den ende värdige ersättaren vore nygamle Alexander Myrstedt. Om nu någon bara kunde berätta vart han tog vägen.
Citera
2017-05-31, 15:32
  #12739
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckthrower
Fast jag tycker det är tydligt att det inte handlar om "en tjej". Det är att bland bort korten. Det handlar om att Jonas, enligt Dan och Magnus, ljugit för dem och gått bakom ryggen på det.

Själv ringde jag till Motgift samma dag och pratade med dom båda. Enligt dom ska Jonas ha berättat om ett samtal mellan honom och tjejen morgonen efter att det skett när tjejen och Björn fortfarande var ihop, och dom talade om för honom att det var olämpligt och borde upphöra vilket dom förstod som han också ska ha tyckt. Sedan pratades inget mer om saken förrän han nu sa att dom var ett par. Då kollar de telefonloggar på samtalen och ser att de nattliga samtalen pågått hela tiden efter att Jonas berättat om ett enstaka samtal.

Sen var det lite andra saker också men detta är väl huvudsaken i vad som kallats lögn och att gå bakom ryggen.

Ok, om det här är hela sanningen så betyder det alltså att lögnen handlade om samtalen. Och då om omfattningen, innehållet, samt att de skulle ha upphört. Eller snarare, Dan och Magnus antog att det var en engångsgrej och Jonas lät dem inte tro något annat. Stämmer detta så ser jag ingen anledning till att Dan och Magnus skulle ha informerat Björn, lite beroende på vad som sades. Skulle en vän till mig berätta om ett nattligt samtal han hade haft med en gemensam väns fru så skulle jag inte springa som en skvallerkärring utan låta båda dessa hantera saken, iallafall så länge jag inte har någon anledning till att misstänka att min vän skulle vara intresserad av nämnda kvinna.

Det vore intressant att höra sm910difs åsikt i frågan med tanke på hans längre inlägg om Dans och Magnus skuld. Detta givetvis under förutsättning att Dan och Magnus talar sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
.
Citera
2017-05-31, 16:00
  #12740
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nissesmoppe
Den ende värdige ersättaren vore nygamle Alexander Myrstedt. Om nu någon bara kunde berätta vart han tog vägen.

Jag tror det sket sig mellan honom och Jonas. Han verkade vara en aning besatt av Jonas faktiskt.
Citera
2017-05-31, 16:01
  #12741
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duckthrower
Fast jag tycker det är tydligt att det inte handlar om "en tjej". Det är att bland bort korten. Det handlar om att Jonas, enligt Dan och Magnus, ljugit för dem och gått bakom ryggen på det.

Själv ringde jag till Motgift samma dag och pratade med dom båda. Enligt dom ska Jonas ha berättat om ett samtal mellan honom och tjejen morgonen efter att det skett när tjejen och Björn fortfarande var ihop, och dom talade om för honom att det var olämpligt och borde upphöra vilket dom förstod som han också ska ha tyckt. Sedan pratades inget mer om saken förrän han nu sa att dom var ett par. Då kollar de telefonloggar på samtalen och ser att de nattliga samtalen pågått hela tiden efter att Jonas berättat om ett enstaka samtal.

Sen var det lite andra saker också men detta är väl huvudsaken i vad som kallats lögn och att gå bakom ryggen.

Vad har det för betydelse? Dan och Magnus ska väl ge fan i vad Jonas gör på nätterna. Att han berättade det tidigt tyder ju på att det säkert var helt oskyldigt vid det tillfället. Sen har det ena lett till det andra.
Citera
2017-05-31, 16:03
  #12742
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ok, om det här är hela sanningen så betyder det alltså att lögnen handlade om samtalen. Och då om omfattningen, innehållet, samt att de skulle ha upphört. Eller snarare, Dan och Magnus antog att det var en engångsgrej och Jonas lät dem inte tro något annat. Stämmer detta så ser jag ingen anledning till att Dan och Magnus skulle ha informerat Björn, lite beroende på vad som sades. Skulle en vän till mig berätta om ett nattligt samtal han hade haft med en gemensam väns fru så skulle jag inte springa som en skvallerkärring utan låta båda dessa hantera saken, iallafall så länge jag inte har någon anledning till att misstänka att min vän skulle vara intresserad av nämnda kvinna.

Det vore intressant att höra sm910difs åsikt i frågan med tanke på hans längre inlägg om Dans och Magnus skuld. Detta givetvis under förutsättning att Dan och Magnus talar sanning.

Helt uppenbart för alla utan asperger att det är tjejen som ringt upp Jonas och att Jonas berättat detta för D&M.

Vad vet vi fö om tjejen? Manipulativ?
__________________
Senast redigerad av lampugn 2017-05-31 kl. 16:13.
Citera
2017-05-31, 16:14
  #12743
Medlem
Vargfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nordfront bör inte kommentera den här typen av privat dramatik. De vinner hela tiden ändå genom att vara den enda normala organisationen i Sverige. Om nationell.nu hade funnits däremot, då jävlar hade det kunnat skrivas roliga artiklar...

Dom hade väl inte behövt gå in på några direkta detaljer för att svara dig och folk som har citerat mig innan om mitt inlägg så att säga . Det är väl ändå en rätt så stor grej att Jonas De Geer inte längre är en del av Motgift. Men du kanske har rätt ändå.

Förövrigt efter att ha läst Jonas De Geers kommentar till det hela är det allt han har att komma med?

Jag förstår helt inte minst hur Björn måste känna sig just nu. Fy fan alltså för såna människor som sviker så där som De Geer oförlåtligt.
Citera
2017-05-31, 16:14
  #12744
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Helt uppenbart för alla utan asperger att det är tjejen som ringt upp Jonas och att Jonas berättat detta för D&M.

Vad vet vi fö om tjejen? Manipulativ?

Jaha? Och? Jag ser inte kopplingen till mitt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in