Citat:
Ursprungligen postat av
marcello
Ta en månads paus och fundera vad du vill få ut av löpningen, köp en cykel och börja träningscykla. Fan livet är inte så jävla allvarligt, löpningen borde inte vara det heller. Jag har inte sprungit ett sanktionerat lopp sen maj-15, har börjat få upp suget för löpningen nu först.
Om inte ovanstående funkar så tävla dig igenom motivationsbristen, så ofta du bara kan (och kroppen tillåter).
Jag har f.ö seriösa funderingar på att spontananmäla mig till sthlm marathon på lördag och köra som ett långpass (blajja in kring 3.45), men frågan är om det är värt det för den ofrivilliga vilan man måste ta isf.
Har några tävlingar i höst inplanerat så nog bör jag få in lite träning. Lidingöloppet inte minst, aldrig sprungit den distansen innan. Har en helt ok cykel men är pinsamt dålig på att använda den
Har sprungit knappt ett pass i veckan i snitt de senaste 3 månaderna, tar det inte jätteallvarligt men lite butter över att ha tappat en då bra form. Jag tror nästan att jag tar löpningen på för lite allvar nu, standardpasset är typ 9 km i max 5-tempo och jag ids inte planera in hårdare. Det är för min del en riktig promenadrunda som i bästa fall gör att jag inte tappar för mycket. Men nog har jag haft svackor innan, hoppas bara att denna inte blir för långvarig. Tack för tipsen, och lycka till i sthlm om du springer
Citat:
Ursprungligen postat av
JavalangII
Om jag någon dag inte är sugen på att springa, men inte har någon annan egentlig anledning (skadad, behöver vila, har verkligen inte tid) så sticker jag ut och springer ändå för jag vet att jag mår bättre av det än att sitta hemma på röven i soffan. Efter några sådana pass brukar lusten återvända. Om man däremot ger efter för latmasken inom sig tar det nog lång tid innan man vill sticka ut igen
Men som postaren ovanför mig påpekade, det behöver inte vara löpning. Det är säkert bra att köra lite annan träning då och då.
Det är nog delvis stress för min del också, svårt att hinna med någonting. Det jag tappat är just drivet att sticka ut trots att jag egentligen inte är supersugen, en effekt av för mycket sjukdom under våren som omöjliggjort just rutin skulle jag tro. Ska försöka ta mig ut lite mer ändå, stack ut igår en kortrunda och det var ok men rätt tråkigt