2017-05-30, 19:39
Avslutad
Och nu är det kravallpoliser inne på planen. Tyskjävlarna levererar.
Citera
2017-05-30, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Tom Starke har lagt av och Neuer hoppar på kryckor.
Men Neuer är väl bara borta några veckor till? Kommer han inte vara given etta igen när nästa säsong startar?
Nu vet jag inte hur tillförlitlig Transfermarkt är men enligt dem är Ulreich också skadad, beräknad vara borta längre än Neuer.
Citera
2017-05-30, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Och nu är det kravallpoliser inne på planen. Tyskjävlarna levererar.

Ivica Olić ser helt uppgiven ut. Blir det här sista matchen i karriären?
Citera
2017-05-30, 19:49
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ivica Olić ser helt uppgiven ut. Blir det här sista matchen i karriären?
Välkommen till matchtråden (FB) Playoff Bundesliga 1&2 nu till 30:e maj
Citera
2017-05-30, 20:31
Medlem
cyberkalles avatar
Farväl 1860
Hoppas att ni fortsätter att leverera talanger till övriga landet.
Ismaik lär dra nu och det är väl bra antar jag.
Var kommer laget spela sina hemmamatcher nu?
Jag hade ändå helst sett att dom höll sig kvar i zweite men nu är det som det är. Inget bra läge att ringa till storebror och retas nu.
Citera
2017-05-31, 06:04
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Regensburg kör över 1860. Bara att börja om i trean för "klassiska" 1860.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bedrövligt egentligen. Dom ska inte behöva ha det så. Men dom har inte fått ihop laget. Att dom inte kan tända till inför 60000 är bra dåligt.
Frågan är vad som händer med klubben nu. Tränaren och presidenten har redan avgått båda två. De lär knappast ha många spelare med kontrakt som gäller i 3. Liga (om ens någon?). 1860 måste med andra ord börja om från noll. Kommer Ismaik att ge pengar för att kunna skrapa ihop det bästa spelarmaterialet från andra klubbar i tredjeligan eller kommer dennes engagemang nu upphöra?
Citera
2017-05-31, 06:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Frågan är vad som händer med klubben nu. Tränaren och presidenten har redan avgått båda två. De lär knappast ha många spelare med kontrakt som gäller i 3. Liga (om ens någon?). 1860 måste med andra ord börja om från noll. Kommer Ismaik att ge pengar för att kunna skrapa ihop det bästa spelarmaterialet från andra klubbar i tredjeligan eller kommer dennes engagemang nu upphöra?

Katastrofår för den anrika klubben helt enkelt och om jag förstått det rätt så åkte dom ur samtliga serier som klubben representerade från U-16 och upp till proffsen.

Måste vara jävligt tungt att tillhöra fansen just nu inte konstigt att dom vandaliserade Allianz igår för nu är det slut med tillträde dit för dom. Nu byggs arenan om.

Jag är definitivt ingen anhängare av klubben men något perverst i mig önskade ett äkta hett Münchenderby två gånger per år.
Citera
2017-05-31, 06:31
Medlem
cyberkalles avatar
I dag för 50 år sedan så började Bayern med sina framgångar ute i Europa och det var en bekant till familjen som gjorde segermålet mot Glasgow i cupvinnarcupen och detta bara två år efter att dom tog steget upp i BL.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/679104/artikel_bulle-roth_mit-diesem-sieg-begann-bayerns-aufstieg.html
Senast redigerad av cyberkalle 2017-05-31 kl. 06:33.
Citera
2017-05-31, 06:34
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
Men Neuer är väl bara borta några veckor till? Kommer han inte vara given etta igen när nästa säsong startar?
Nu vet jag inte hur tillförlitlig Transfermarkt är men enligt dem är Ulreich också skadad, beräknad vara borta längre än Neuer.
Jag var nog lite ironisk, Neuer är förstavalet så fort han blir frisk igen.
Citera
2017-05-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Braunschweigs fina fans som gjorde en planstormning som jag inte kan tycka var så jävla vacker hånade Mario Gomez under gårdagsmatchen och sjöng att han är en Hurensohn men Gomez och Wolfsburgs kontring efter att dom gick vinnande ur kvalet var klockren.

Fansens sång
https://www.youtube.com/watch?v=IlzzHMnz53U

Gomez och Wolfsburgs sång
https://www.youtube.com/watch?v=lIBfYL1Nth4

Heja Gomez säger jag.

Det var fruktansvärt beteende av Braunschweigs fans, fullständigt oacceptabelt
och i allra högsta grad olämpligt. Gillar super-Mario, han är en bra människa i,
samt utanför planen.
Citera
2017-05-31, 12:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
SZ har många artiklar om gårdagens resultat för Sechzig bl a finns det en intressant bild- och textserie med hela utvecklingen från början till slutet i 2.BL http://www.sueddeutsche.de/sport/tsv-in-der-liga-das-kioyo-protokoll-1.2591647.

En lång rad dåliga beslut, framför allt grova fel av klubbledningen och en kontinuitet som aldrig fanns, har dessvärre gett det resultat som rimligen kan förväntas: En regelrätt implosion av hela fotbollssektionen inklusive juniorverksamheten.

Jag tror att det största felet var att inte låta Ziffzer & Reuter fortsätta med sina respektive arbeten. Ziffzer sanerade föreningens urusla ekonomi så gott det gick, han är en duktig finansman. Reuter har visat vad han går för som sportchef i Augsburg och gjorde även han ett toppjobb under vidriga förhållanden.

Därifrån har man befunnit sig på en sluttande fotbollsplan som inte gått att räta upp trots, i sammanhanget enorma, men helt verkningslösa investeringar. Enda gången som Sechzig vann 1.BL var 1966, samma säsong som FCB gick upp i ligan. Lagom till 52-årsjubileumet har den ena föreningen arbetat sig till en position som Europas mest välskötta klubb. Medan den andra, med en idiots envishet, har gått exakt motsatt väg. Trots allt, så tog det förvånansvärt lång tid.

Edit: U21 tvångsnedflyttas i Bayernliga, U19, U17 och U16 åker alla ned en liga dvs. inte bara hela proffslaget faller sönder utan alla ungdomar som kan, kommer att lämna föreningen.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2017-05-31 kl. 13:16.
Citera
2017-05-31, 22:13
Medlem
Germanofils avatar
Hannover 96 värvar Pirmin Schwegler från Hoffenheim. Schwegler kommer gratis och blir definitivt en förstärkning om han får hålla sig skadefri. Mittfältspelare som håller god BL-kvalitet och har massor med rutin. Äntligen en vettig transfer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in