2017-05-30, 15:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Kvinnlig nakenhet fungerar ju på det viset att det enbart är bröstvårtan med tillhörande vårtgård som är det nakna.

Det enklaste vore ju därför om alla kvinnor klistrade på sig ett professionellt bröstvårtsskydd eller två korslagda tejpbitar över vårtan så blir de fullt påklädda enligt våra sociala och kulturella normer.

Då går det utmärkt att massera ryggen och vända sig hit och dit utan att vare sig kläder är i vägen eller någon oanständigt blottas.
Källa?
Citera
2017-05-30, 15:35
Bannlyst
Låter som att han
1. är väldigt bekväm med nakenhet då han trots allt jobbar med många nakna kroppar dagligen, och inte alls såg nåt sexuellt med dina bara bröst utan bara är bekvämare att jobba så.
2. Tycker du har najsa bröst och ville utnyttja situationen när han märkte att du tog av dig bhn utan att ifrågasätta.

Det borde gå att avgöra vad han är för typ av person om du analyserar hans beteende nästa gång, och i slutändan handlar en massage endast om dig själv, så om det känns obekvämt ska du skaffa ny massör oavsett vad!

Lycka till!
Citera
2017-05-30, 15:57
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Källa?

Behövs det en källa på det? Underlivet åsido, anti-nakenhetspolicies på diverse sociala medier drar ju gränsen vid den kvinnliga bröstvårtan. Även de sociala normer för vad som anses vara naket och inte bara "lättklätt går ju där. En kvinna kan visa upp alla delar av brösten så länge vårtgårdarna är täckta.

Urringning (blotta övre delen av bröstet):
https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-2659afb59233f449d1dfcf534099d320-c

Urringning underifrån (blotta undre delen av bröstet):
https://pbs.twimg.com/media/CH9VCrZWwAAl5xt.jpg

Så kallad "side boob" (blotta sidan av bröstet):
https://thelipstickgal.files.wordpress.com/2012/06/ane-hathaway-side-boob.jpg

Samtliga är helt okej som påklätt alternativ. En kvinna med någon av dessa klädedon blir inte tagen för förargelseväckande beteende.
Citera
2017-05-30, 16:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Behövs det en källa på det? Underlivet åsido, anti-nakenhetspolicies på diverse sociala medier drar ju gränsen vid den kvinnliga bröstvårtan. Även de sociala normer för vad som anses vara naket och inte bara "lättklätt går ju där. En kvinna kan visa upp alla delar av brösten så länge vårtgårdarna är täckta.

Urringning (blotta övre delen av bröstet):
https://qph.ec.quoracdn.net/main-qimg-2659afb59233f449d1dfcf534099d320-c

Urringning underifrån (blotta undre delen av bröstet):
https://pbs.twimg.com/media/CH9VCrZWwAAl5xt.jpg

Så kallad "side boob" (blotta sidan av bröstet):
https://thelipstickgal.files.wordpress.com/2012/06/ane-hathaway-side-boob.jpg

Samtliga är helt okej som påklätt alternativ. En kvinna med någon av dessa klädedon blir inte tagen för förargelseväckande beteende.

Okej, du talar mer om rent juridiska termer i vår det av världen, typ. Då har du såklart rätt.
Jag antar jag har ett mer traditionellt synsätt, där brösten bör exponeras minimal, för anständighetens skull. Det är svårt för mig att förstå hur man kan argumentera för att bilderna du postade är anständiga, inte anspelar på sex, och inte räknas som "naket".

Skulle dock tro att "tejpbit över bröstvårta" räknas som förargelseväckande beteende även i Sverige... men ska inte ta gift på det.
Citera
2017-05-30, 18:21
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunphy
Ni förstår väl själva att kommenteraren avser att själva bröstet i sig inte innehåller muskler, utan - precis som denne skriver - att musklerna sitter bakom fettet. Därav behöver inte hela brösten blottas för de kräver ingen massage, utan underliggande muskulatur är det som skulle vara relevant.
Ja, som det står i det du citerar: "Att massera en kvinna med stora brösts bröstmuskler kan jag se är väldigt svårt."

Det jag kommenterar är påståendet:
"Det är ju därför det inte går att träna dem eftersom fettet sitter framför bröstmuskeln."

Tycker det är ganska tydligt inlägg. Är trots allt bara två meningar.
Citera
2017-05-30, 20:52
Bannlyst
Nästa gång frågar du om det finns extra
Citera
2017-05-31, 07:10
Medlem
Mullrets avatar
Knäppningen på ryggen är antagligen i vägen för massören.

Inget hetsa upp sig på.
Citera
2017-05-31, 09:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redgrey
Jag har varit hos flera manliga massörer innan, jag har aldrig varit med om något "sexuellt" hos någon av dem. Men du håller alltså med om att denna snubbe antagligen uppskattade att få se mina bröst, även om han inte rörde dem eller så? (Jag har egentligen inte så mycket emot det med tanke på att han som sagt var är het, bara nyfiken på om jag tolkar situationen "rätt")

Citat:
Så mina chanser att få en happy ending är ganska goda, med andra ord? Bra att veta

Ja det låter rätt uppenbart att han gillar att se dina bröst och om du inte har något emot det ser jag inget fel i det. Om du uppskattar en happy ending och visar tecken på att du tillåter honom att gå längre har du säkert stora chanser att få en trevlig upplevelse. Kanske kan du använda ett par sexiga trosor som visar mycket nästa gång. Lycka till och glöm inte att hålla oss uppdaterade!
Citera
2017-05-31, 13:25
Medlem
Citat:
Vid flera tillfällen har jag gått hos en massör som jag fått bra hjälp av, och som dessutom är både trevlig (och inte otrevlig att se på heller, hehe). Vid typ tredje besöket frågade han mig, när han skulle börja massera mina bröstmuskler etc om jag var okej med att ta av mig bh:n. Jag tänkte att om det är lättare för honom att komma åt så är väl det lugnt. Jag blev lite förvånad över att han inte draperade mig, men han gjorde ingenting olämpligt så jag tänkte inte mer på saken.
Vid följande besök hände samma sak, och därefter bad han mig ta av mig min bh redan i början av behandlingen. Vid det senaste besöket draperade han mina ben och min mage, och lämnade mina bröst bara - medan han arbetade på min nacke! Han var alltså inte ens i området kring mina bröst, men lät dem vara den enda nakna kroppsdelen.

Skulle ni säga att det var olämligt? Är det emot etiska riktlinger/lagar för massörer?

Undrar hur det kändes när du insåg att du satt där och insåg det. Var det skönt?
Citera
2017-05-31, 15:12
Medlem
Som gammal massör måste jag säga att det låter lite som att han mest gillar att spana in boobs. Och det är ju inget fel i det, men det är ganska konstigt att köra barbröstat utan att fråga om kunden är bekväm med det.
För övrigt täcker man ju normalt alla de delar av kroppen som inte masseras just för tillfället, detta för att kunden inte ska frysa.

Att be kunden ta av behå är ju inget konstigt, så länge hon ligger på mage är hon inte exponerad. När hon vänder sig är det kutym att hålla upp en handduk och titta åt andra hållet för att sedan med den täcka över brösten och magen. Att massera bröstens fettvävnad är varken skönt eller meningsfullt. Muskeln däremot, till skillnad från vad vissa tomtar i tråden påstår, kan man såklart massera även en kvinnas pectoralis, både major och minor. Det gör man med fördel sittande vid huvudändan av bänken, arbetandes från nyckelbenet och nedåt. På så vis kan handduken ligga kvar utan att störa.
Citera
2017-05-31, 15:51
Medlem
-Bukowski-s avatar
Citat:
Vid flera tillfällen har jag gått hos en massör som jag fått bra hjälp av, och som dessutom är både trevlig (och inte otrevlig att se på heller, hehe). Vid typ tredje besöket frågade han mig, när han skulle börja massera mina bröstmuskler etc om jag var okej med att ta av mig bh:n. Jag tänkte att om det är lättare för honom att komma åt så är väl det lugnt. Jag blev lite förvånad över att han inte draperade mig, men han gjorde ingenting olämpligt så jag tänkte inte mer på saken.
Vid följande besök hände samma sak, och därefter bad han mig ta av mig min bh redan i början av behandlingen. Vid det senaste besöket draperade han mina ben och min mage, och lämnade mina bröst bara - medan han arbetade på min nacke! Han var alltså inte ens i området kring mina bröst, men lät dem vara den enda nakna kroppsdelen.

Skulle ni säga att det var olämligt? Är det emot etiska riktlinger/lagar för massörer?

Jag läser mellan raderna att du är upphetsad utav detta intresse från massören - hade det varit en gammal gubbe som varit din massör och som du ej skulle kunna tänka dig knulla, hade du bett honom dra åt helvete och anmält honom, eller hur? Du vill att han skall ta detta vidare...
Citera
2017-05-31, 17:34
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Haha, gick du på den lätta?

Om du skall masseras av en man så rekommenderar jag att du antingen är sexuellt intresserad av honom eller att du verifierar att han verkligen är bög eller kastrerad.

Det kommer aldrig att gå i längden annars.
Det fungerar gott och väl. Har gått hos min manliga i snart två år nu, men å andra sidan är det bara nacke, axlar och rygg jag behövt få masserat. Han kollar alltid bort när jag tar av mig tröjan och bh:n knäpps upp när jag väl ligger på mage på båren. Aldrig känt att han har kollat in mig eller så. Sambo med en tjej är han, så gay är han i alla fall inte.
Finns en kvinna man kan gå till också, men jag föredrar den manliga massören då han är mer hårdhänt och är duktig på att identifiera orsaker bakom mina problem.
Senast redigerad av Qebui 2017-05-31 kl. 17:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in