Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Vet inte riktigt vad du svarar på nu? Vet du det själv? Du ställer frågor och sen svarar du med något tillrättaläggande som jag inte nämnt. Nåja, bröderna har redan FU genom sina försvarare och det som tillkommer kommer dom att få insyn i det råder nog inga tvivel om det.
Hehe. Tror anledningen till att jag verkar förvirrad är att jag fortfarande pratar om en situation när de kan få tillgång till ett fullständigt förundersökningsprotokoll som de kan lägga ut för allmän beskådan. Det du citerar om rätten till insyn gäller information om vad som pågår i ärendet och innebär ingen automatisk tillgång till handlingar eller dokument.
Men för att förenkla vad jag försöker säga: kommer bröderna till slut få ett officiellt och slutdelgivet protokoll som de kan välja att publicera? Det tror jag är mycket osannolikt.
EDIT: ...och även om de redan har tillgång till fup tror jag de vill ta hänsyn till alla andra som nämns i förhör etc och inte publicera något fullständigt protokoll. Verkar ju såvitt jag kan förstå röra sig om empatiska människor.