2017-05-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det var bra sagt men jag gillar nog James "Mad Dog" Mattis replik lite bättre

Precis, äntligen en som inte viker sig för "ahh civila dör!", Jaha? Med tanke på att det är genom att gömma sig bakom civila som pisslamister slåss (se till exempel "palestina") så är det antingen förinta eller ge upp.
2017-05-29, 15:50
Medlem
Väldigt intressant inför framtiden för demokraterna:

Chicago
Baltimore, MD
Milwaukee, WI
Detroit, MI
St. Louis, MO
Shreveport, LA
Columbus, OH
Cleveland, OH
Jackson, MS
Memphis, TN

https://www.dnainfo.com/chicago/20170525/south-loop/chicago-population-decrease-black-population-census

Alla storstäder där svarta är en majoritet i förlorar befolkning varje år.

Loury notes that population changes in the city have shifted in recent years. In the early 2000s, the city had a drain in both black and white populations. This decade, the black Chicago population is still decreasing, but the white population has rebounded.

Chigago har förlorat nästan 200 000 svarta medborgare och är nere på nivåer från 1910-talet.

Ska bli intressant vad det här för följder inför framtida val.
2017-05-29, 16:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fascinerande vad du ljuger helt ohämmat, men det är en smula tragiskt också. Trump ligger på strax under 40% i verkligheten:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html
Du kanske hämtar dina opinionsundersöknignar från sedvanlig vänsterpress. Jag hämtar mina från de som historiskt visat sig hamna närmast verkligheten. Det betyder inte att jag ljuger ohämmat. Det betyder att du cherry-pickar för att få fram dina konspiratoriska poänger.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_may29
2017-05-29, 16:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

När det gäller absurditeten att Hayden "säger vad CNN vill för han är anställd" skulle jag peka på herr Jeffery Lord. Gäller samma sak där?
Ja, självklart. Vill du ha en lektion i hur media fungerar är jag säker på att du kan få hjälp på valfri högskola eller i media-forat. Men du lever alltså i villfarelsen att anställda på ett mediaföretag har fria tyglar att uttrycka sina egna tankar och åsikter? Är det så illa ställt, Bernard?
2017-05-29, 16:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du kanske hämtar dina opinionsundersöknignar från sedvanlig vänsterpress. Jag hämtar mina från de som historiskt visat sig hamna närmast verkligheten. Det betyder inte att jag ljuger ohämmat. Det betyder att du cherry-pickar för att få fram dina konspiratoriska poänger.

http://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/trump_administration/prez_track_may29

Att ge de olika institutens medelvärde är betydligt hederligare än att cherrypicka endast det värde som stöder sin egen åsikt.

Ok carry on.
2017-05-29, 16:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Att ge de olika institutens medelvärde är betydligt hederligare än att cherrypicka endast det värde som stöder sin egen åsikt.

Ok carry on.
Det må du tycka. Jag tycker det är smartast att välja det institut som, historiskt sett, lyckats bäst med sina prognoser.
2017-05-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Väldigt intressant inför framtiden för demokraterna:

Chicago
Baltimore, MD
Milwaukee, WI
Detroit, MI
St. Louis, MO
Shreveport, LA
Columbus, OH
Cleveland, OH
Jackson, MS
Memphis, TN

https://www.dnainfo.com/chicago/20170525/south-loop/chicago-population-decrease-black-population-census

Alla storstäder där svarta är en majoritet i förlorar befolkning varje år.

Loury notes that population changes in the city have shifted in recent years. In the early 2000s, the city had a drain in both black and white populations. This decade, the black Chicago population is still decreasing, but the white population has rebounded.

Chigago har förlorat nästan 200 000 svarta medborgare och är nere på nivåer från 1910-talet.

Ska bli intressant vad det här för följder inför framtida val.

Det ska det. Och orsaken till att svarta har det problematisk är naturligtvis enkel att förstå men mer komplicerad att lösa. Men för min del så ser jag detta oavsett var befolkningen har för ursprung. Att USA behöver lösa sina problem för de fattigaste är en stor del i att göra USA bra igen. Här krävs engagerade människor. Och Trump är knappast alls intresserad av dem. Och inte republikanska politiker heller förutom kanske något undantag. De verkar ju inte intresserade av mänskligt omhändertagande alls. Att få välja när man kan välja är sällan den fattiga eller sjukes privilegium. Att ha en frisk stat kräver faktiskt ett visst mått av omhändertagande.

Den politiska rörelsen som kommer som motpol till Trumpismen har börjat få rötter. Få se om den kan växa sig stark.
2017-05-29, 17:58
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det må du tycka. Jag tycker det är smartast att välja det institut som, historiskt sett, lyckats bäst med sina prognoser.

Hehe historiskt sett Du är ganska rolig när du svamlar. Rasmussen Reports har några år på nacken och det är en ganska blandad kompott beträffande hur lyckade deras prognoser är. Jag kan dock förstår att någon som följt med utrikespolitiken i närmare sex månader tycker att Rasmussen Reports är något anrikt.

"After the 2010 midterm elections, Silver concluded that Rasmussen's polls were the least accurate of the major pollsters in 2010, having an average error of 5.8 points and a pro-Republican bias of 3.9 points according to Silver's mode"
2017-05-30, 02:51
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Hehe historiskt sett Du är ganska rolig när du svamlar. Rasmussen Reports har några år på nacken och det är en ganska blandad kompott beträffande hur lyckade deras prognoser är. Jag kan dock förstår att någon som följt med utrikespolitiken i närmare sex månader tycker att Rasmussen Reports är något anrikt.

"After the 2010 midterm elections, Silver concluded that Rasmussen's polls were the least accurate of the major pollsters in 2010, having an average error of 5.8 points and a pro-Republican bias of 3.9 points according to Silver's mode"
Du vet hur det är; om det inte är Rasmussen så är det "FAKE NEEEEWS!!!! *tandagnissel*".

Det är dock fascinerande hur Donald verkligen har gett sig den på att få GWB att framstå som ett unikum av amerikansk eftertänksamhet och ärlighet!
Man kan ju tycka att det är jävligt småaktigt att bara sno ett familjesignum rakt av och fila av mottot, men naturligtvis finns det ingen plats för "integritet" i sammanhanget:
https://www.nytimes.com/2017/05/28/business/trump-coat-of-arms.html
Citat:
The Coat of Arms Said ‘Integrity.’ Now It Says ‘Trump.’
In the United States, the Trump Organization took Mr. Davies’s coat of arms for its own, making one small adjustment — replacing the word “Integritas,” Latin for integrity, with “Trump.”

“There are members of the family who wanted to sue him,” said Mr. Tydings, a lawyer who wears his family’s coat of arms on a ring. “This is the first I’ve ever heard about it being used anywhere else.”
Men det är så Amerikas president fungerar. Bokstavligen en simpel småtjuv.
2017-05-30, 14:07
Medlem
President Trumps kommunikationschef Mike Dubke avgår.
Han avgick redan den 18 maj men gick med på att stanna över Trumps första utlandsresa, skriver Politico.

Ryktas att Sean Spicer är den som får gå next.

Två nya kommer in:

Robert Costa‏Verifierat konto

Also, I'm told by a WH official that Bossie and Lewandowski are still in talks about possible roles. But staff changes fluid, not yet set.
2017-05-30, 14:08
Medlem
Genom att följa amerikansk press så går det inte att undvika att se hur Trump försvagar USA och splittrar en annars så stolt nation. Trump är ju en simpel råbuse och givetvis tar hans lärljungar efter i brist på eget tänkande, man belönas ju at vita huset om man agerar brottsling och råbuse precis som den gamle förvirrade mannen i vita huset. Det kommer att ta tid att bygga USA great again efter Trumps vanstyre och sin giftspridning ut i samhällets alla grenar. Nu verkar han byta personal också den gamle Trump. Kunde han byta väljarkåren också så hade han säkert gjort det också, men att byta ut i vita husets stab är att be om än fler problem. Ryssens tentaklar har kommit till vita huset för att stanna så länge Trump är där. En pladdrande skrytmåns med noll politisk erfarenhet är ju mer än vad Putin kunnat drömma om. Sedan har man svärsonen som verkar var en ännu större ryssknullare än Trump. Ett härsket FBI tar sig nog an arbetet med målet att få fällande bevis mot någon i toppskiktet. Dessutom verkar ju Trump ha svårt för att gå, är han enbart lat eller sjuk i kroppen också kanske.
2017-05-30, 15:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
President Trumps kommunikationschef Mike Dubke avgår.
Han avgick redan den 18 maj men gick med på att stanna över Trumps första utlandsresa, skriver Politico.

Ryktas att Sean Spicer är den som får gå next.

Två nya kommer in:

Robert Costa‏Verifierat konto

Also, I'm told by a WH official that Bossie and Lewandowski are still in talks about possible roles. But staff changes fluid, not yet set.

Då är det bara o hoppas på att Kellyane försvinner så fort som möjligt, hon har ju nyligen erkännt att hon känner sig äcklad över att försöka bortförklara och försvara Trump så hon bör ligga i ett svårt läge

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in