2017-05-20, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Vita Huset bekräftade själva att han hade avslöjat platsen. Dom försökte vifta bort det som "Wholly apropriate" bara. Men ingen fick rapportera om det, för det var för känsligt. Så jo.

helt okay om du säger så.. länk?
2017-05-20, 01:44
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag tror inte heller att Trump ställs inför riksrätt. Istället kommer han - liksom sin idol, Nixon - att avgå mot löftet om immunitet mot åtal. Detta är bästa lösningen för alla inblandade parter. Detta kan förstås dröja. Comey är bara ett verktyg - men som det verkar, ett mycket tungt sådant då Trump av det mesta att döma har obstruerat en utredning och avskedat Comey med korrupta avsikter.

Pence kommer att fungera bra eftersom han tillhör etablerad politisk elit. Ju tidigare han blir president, desto större chans har republikanerna i kommande val.
Detta ser jag faktiskt som en hyfsat trolig utväg. Har svårt att tänka mig att republikanerna vågar sätta dit Donald på riktigt, men samtidigt måste de bli av med honom när han blivit en opinionsmässig tumör 2018, och kommer att riskera republikanska senatorers individuella platser.
Så de får hoppas att "the greatest negotiator" ser till sin egen egen överlevnadsinstinkt, snarare än sin prestige...

https://www.vice.com/en_us/article/hey-trump-should-just-quit-right
Citat:
Hey, Trump Should Just Quit, Right?
To turn on the news every day is to watch a man screw up while doing a job he hates.
Nothing in Donald Trump's gilded, tabloid-tracked civilian life prepared him for the presidency, nor did a year and a half of traveling the country telling people he'd save their jobs. He is not doing what he said he would do when he was up in front of those arena crowds—maybe that's because no one could follow through on his many, many promises, maybe that's because he isn't up to the task. In any case, it's obvious he's not getting anything done. How much longer will it take for Trump to realize it?

There is no point. Trump should quit, because everyone hates that he's the president.
2017-05-20, 01:50
Medlem
Neroxxs avatar
Bra att Comey ska vittna så kan vi slut på allt detta skitkastande hit och dit.
Oavsett resultat så får vi vitt på svart på vad som har skett.
2017-05-20, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
snygg Count... nu väntar jag bara på dina källhänvisningar. Antar att det är inga prob för en potent herre som dig att vederlägga alla dina påståenden...

Titta själv hur hans egen personal beskriver honom, eller hur alla världsledare har fått berättat för sig hur de ska agera när han är där på resan nu. Inga långa monologer för han tappar koncentrationen efter 30 sekunder, dom ska berömma han osv. Senaste var från H.R McMaster som sa att man inte skulle säga åt honom att något var hemligt, för det var det första han sa då.

Titta även på hur han beter sig mot alla som han anser har förolämpat honom. Han gör allt för att krossa dem, och hur han har betett sig efter sin inauguration kan knappast kallas genomtänkt? Att få hela Washington emot sig är inte direkt gynnsamt när man vill få igenom politik.

Angående TPP så orkar jag inte gräva fram någon djup analys just nu. Men fundera som sagt på varför Kina är så ivrig att gå med. En stor anledning till att USA är en överlägsen stormakt i dagsläget är dess relationer till andra länder vilket ger dom kontroll över mer territorier. Världens största militär gör ingen större nytta om det inte finns baser/hamnar att använda i de relevanta områdena. De har också fördelen att vara ganska isolerade geografiskt, vilket gör att deras fiender inte har någon tillgång till baser/hamnar i närheten. Det är också anledningen till att Ryssland är så emot att USA expanderar sitt inflytande in i baltikum. Och samma anledning till att USA vill utöka sitt inflytande i Sydostasien.
2017-05-20, 02:02
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tack för att du gav mig bra skratt denna kväll!
USA lyckades inte ens få Oliver North straffad, som var ett självklart fall.
2017-05-20, 02:03
Medlem
Citat:
helt okay om du säger så.. länk?

Citat:
He also conceded that President Trump made the decision to reveal the information in the spur of the moment. When asked when Trump made the decision and whether his advisors were part of that decision, here are the exact words of response: “He made the decision in the context of the conversation.” In other words, spur of the moment decision, not something he and his advisers decided made sense in advance.

http://talkingpointsmemo.com/edblog/quick-reaction-to-mcmasters-presser
2017-05-20, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Titta själv hur hans egen personal beskriver honom, eller hur alla världsledare har fått berättat för sig hur de ska agera när han är där på resan nu. Inga långa monologer för han tappar koncentrationen efter 30 sekunder, dom ska berömma han osv. Senaste var från H.R McMaster som sa att man inte skulle säga åt honom att något var hemligt, för det var det första han sa då.

Titta även på hur han beter sig mot alla som han anser har förolämpat honom. Han gör allt för att krossa dem, och hur han har betett sig efter sin inauguration kan knappast kallas genomtänkt? Att få hela Washington emot sig är inte direkt gynnsamt när man vill få igenom politik.

Angående TPP så orkar jag inte gräva fram någon djup analys just nu. Men fundera som sagt på varför Kina är så ivrig att gå med. En stor anledning till att USA är en överlägsen stormakt i dagsläget är dess relationer till andra länder vilket ger dom kontroll över mer territorier. Världens största militär gör ingen större nytta om det inte finns baser/hamnar att använda i de relevanta områdena. De har också fördelen att vara ganska isolerade geografiskt, vilket gör att deras fiender inte har någon tillgång till baser/hamnar i närheten. Det är också anledningen till att Ryssland är så emot att USA expanderar sitt inflytande in i baltikum. Och samma anledning till att USA vill utöka sitt inflytande i Sydostasien.

När ja läste på s.k högre instans i slutet av nittiotalet så hade vi trumpen som referens till dom flesta grupparbetena vi gjorde...han var en klassisk douche...stor snopp gubbe, med hiskelig makt.

Varenda amerikan (kanske ej dom som sitter på gruppboende) visste ju att trumpen var ett ärkesvin redan innan deras pubertet, men dock "deras" ärkesvin...

Finns några magiska klipp på tuben när nån innerstadselitjournalist intervjuar random 30+ kvinnor hur i h-e dom kan röst på trumpen (då trots att grabbthembythepussie thang hade exploderat...) svaren var magiska and something like this;

"hey.. he is a fuckin pig, but its nothing compare what we have gone igenom under vår collegetid... "

Ni som sitter här och har tvärsäkra åsikter om det mesta har inte ens vart till staterna.... ni har inte satt er fot på o´hare flygplatsen, ni har ingen jävla aning om hur det funkar overthere.
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2017-05-20 kl. 02:18.
2017-05-20, 02:35
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx

Väldigt överraskande och tvärtemot mitt felaktigt säkra tips däremot. Jag hoppas bara att han stämt av och fått detta godkänt av Mueller och inte äventyrar utredningen för omedelbar upprättelse.
2017-05-20, 02:43
Medlem
Citat:
När ja läste på s.k högre instans i slutet av nittiotalet så hade vi trumpen som referens till dom flesta grupparbetena vi gjorde...han var en klassisk douche...stor snopp gubbe, med hiskelig makt.

Varenda amerikan (kanske ej dom som sitter på gruppboende) visste ju att trumpen var ett ärkesvin redan innan deras pubertet, men dock "deras" ärkesvin...

Finns några magiska klipp på tuben när nån innerstadselitjournalist intervjuar random 30+ kvinnor hur i h-e dom kan röst på trumpen (då trots att grabbthembythepussie thang hade exploderat...) svaren var magiska and something like this;

"hey.. he is a fuckin pig, but its nothing compare what we have gone igenom under vår collegetid... "

Ni som sitter här och har tvärsäkra åsikter om det mesta har inte ens vart till staterna.... ni har inte satt er fot på o´hare flygplatsen, ni har ingen jävla aning om hur det funkar overthere.

Jag har varit där flera gånger, både Chicago, Atlanta och Jacksonville (bland annat). Jag förstår varför vissa kan rösta på honom. Är man inte så intresserad och känner att samhället inte levererar så kan jag tänka mig att man blir så desperat. Jag tycker bara det är lite konstigt att rösta på partiet som säger att det är ditt eget fel om du är fattig/sjuk/etc, eftersom man bara är det om man är lat.
2017-05-20, 02:46
Medlem
zergrushs avatar
http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-mueller-idUSKCN18F2KK
Citat:
White House looking at ethics rule to weaken special investigation
Within hours of Mueller's appointment on Wednesday, the White House began reviewing the Code of Federal Regulations, which restricts newly hired government lawyers from investigating their prior law firm’s clients for one year after their hiring, the sources said.

An executive order signed by Trump in January extended that period to two years.

Mueller's former law firm, WilmerHale, represents Trump's son-in-law Jared Kushner, who met with a Russian bank executive in December, and the president's former campaign manager Paul Manafort, who is a subject of a federal investigation.

Legal experts said the ethics rule can be waived by the Justice Department, which appointed Mueller. He did not represent Kushner or Manafort directly at his former law firm.
Alltså, hur ska det här egentligen tolkas...?
"Vi är så jävla skyldiga att enda sättet vi kan fördröja det här på är att gallskrika om en helt irrelevant regel!!" Eller är det fråga om "Mueller hör till oss så honom går det ju inte att lita på"?

Vilket som; verkar som inga metoder är för desperata längre. Hur kan de vara så usla på, ja, allt!?

Man tycker ju tex. att vita husets egna jurister skulle veta hur lagen fungerar...
http://edition.cnn.com/2017/05/19/politics/donald-trump-white-house-lawyers-research-impeachment/index.html
Citat:
White House lawyers research impeachment
2017-05-20, 03:33
Medlem
WarWarrens avatar
Jag skulle nog inte ha varit lika intresserad/fascinerad om jag inte hade turistat, pluggat och jobbat (det senare i den svenska mellanvästern) på olika håll i USA, bl.a. under valet 2004 då Wesley Clark kom till min grad school och höll kampanjmöte (han skulle ju ha fått en central plats i Kerrys tilltänkta regering).

Med tanke på att vissa amerikaner äter friterade Snickers, torskar på Nigeriabrev, köper Civilian Hummers och gillar 2 1/2 män så är jag smärtsamt medveten om att vad som helst kan hända. Just 2016 verkade ovanligt många lockas av högerpopulistisk identitetspolitik och tribalism. Clinton hade inte samma tribe och var utan egen förskyllan förknippad med åtta år av en viss politik och många ville då pröva nåt nytt. visst. Det var synd att det råkade bli Trump som gled in i den rollen och oförsvarligt av GOP-folket att voucha för en person de visste var olämplig.

Citat:

2017-05-20, 04:41
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
På vilket sätt är dessa två goda (Trump och Putin)? Och vad menar du med globalism som de är emot?
Globalism betyder imperialism á la 'new world order' och representerar ondskan i det här sammanhanget. Detta två stora ledare är emot detta.
Att en konstlad elit skulle värna om det lilla människan är en illusion. Man vill ha en dekadent identitetslös massa man kan kontrollera. Det man påstår är mänskliga rättigheter och demokrati. Samtidig som man fortsätter med det globala frontkriget i frihetens namn som med all sannolikhet drar in världen i ett nytt världskrig.
Senast redigerad av Kvasiintellektuell 2017-05-20 kl. 05:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in