2017-05-29, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilken definition av objektivitet användar du?
sann objektivitet.
Alltså inte lokal och bunden till människan.

Citat:
Belägg för "absolutheten" i detta, tack.
Belägg för "relativiteten" i detta, tack.
Citera
2017-05-29, 13:07
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Dina försök på att trassla mig in i auktoritets-argument är irrelevante. Om du däremot skulle fokusera på auktoritets-argumentering per se deltar jag gärna.

Inte så kul att få sina egna verktyg vända mot sig eller. Det här är exakt den debatteknik du använder.

Du glömde tala om vilken utbildning du har som ger dig kunskapen att se fel i Einsteins metodik.
Citera
2017-05-29, 13:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
sann objektivitet.
Alltså inte lokal och bunden till människan.

FINNS det extra-kosmisk objektivitet (annat än i t.ex. dina spekulationer)?

Citat:
Belägg för "relativiteten" i detta, tack.

Jag har ingen bevisbörda för att motbevisa dina extra-kosmiska spekulationer.
Citera
2017-05-29, 13:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Inte så kul att få sina egna verktyg vända mot sig eller. Det här är exakt den debatteknik du använder.

Det är jag medvetande om; men mina verktyg är inte demagogiska, tvärtom har jag logik som en stor del av mitt underlag.

Citat:
Du glömde tala om vilken utbildning du har som ger dig kunskapen att se fel i Einsteins metodik.

Jag vill fortfarande inte trassla mig in i auktoritets-argument av irrelevant natur (som t.ex. vem som har den mest avancerade utbildning).
Citera
2017-05-29, 13:15
Bannlyst
Citat:
FINNS det extra-kosmisk objektivitet (annat än i t.ex. dina spekulationer)?
Objektivitet är inte lokal eller bunden till människan.

Citat:
Jag har ingen bevisbörda för att motbevisa dina extra-kosmiska spekulationer.
Det är väl ändå du som ägnar dig åt tomma flum spekulationer. Du förnekar ju logik.
Vill du ha bevis för att 1+1 är absolut 2? Här kommer det.....
1+1=2
Nu är det upp till dig att bevisa att det inte stämmer. Jag och resten av mänskligheten hävdar bestämt att 1+1=2
Citera
2017-05-29, 13:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Objektivitet är inte lokal eller bunden till människan.

Konceptet objektivitet är bunden till dom parametrar som finns inom kosmos. (Vilket dock inte automatisk betyder att objektivitet inte kan finnas bortom kosmos).

Citat:
Vill du ha bevis för att 1+1 är absolut 2?

Ja.

Citat:
Här kommer det.....
1+1=2

Och vart är beviset för "absolutheten" i det?

Citat:
Nu är det upp till dig att bevisa att det inte stämmer. Jag och resten av mänskligheten hävdar bestämt att 1+1=2

Argumentum ad populum.
Citera
2017-05-29, 13:23
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är jag medvetande om; men mina verktyg är inte demagogiska, tvärtom har jag logik som en stor del av mitt underlag.
Så när jag påpekar ett auktoritetsargument så är det irrelevant och demagogiskt och när du gör det så är det logiskt.

Citat:
Jag vill fortfarande inte trassla mig in i auktoritets-argument av irrelevant natur (som t.ex. vem som har den mest avancerade utbildning).
Inget trassel, bara ren information. Ett svar typ "jag har en magistergrad i teoretisk fysik" eller vad det nu kan vara räcker gott.
Citera
2017-05-29, 13:25
Bannlyst
Citat:
Och vart är beviset för "absolutheten" i det?.
Det är absolut sant i sig själv.
Ungefär som att alla ogifta män är ungkarlar. Det är absolut sant. Inga ungkarlar är gifta.
Kan du bevisa att ungkarlar är gifta?
Citera
2017-05-29, 13:28
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så när jag påpekar ett auktoritetsargument så är det irrelevant och demagogiskt och när du gör det så är det logiskt.

Vilket auktoritetsargument från mig refererar du till?

Att Einstein erkända sina fel?

Citat:
Inget trassel, bara ren information. Ett svar typ "jag har en magistergrad i teoretisk fysik" eller vad det nu kan vara räcker gott.

Jag deltar fortfarande inte i dina försök på att involvera mig i auktoritetsargumentation.
Citera
2017-05-29, 13:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är absolut sant i sig själv.

I ditt a priori-premissande.

Citat:
Ungefär som att alla ogifta män är ungkarlar. Det är absolut sant. Inga ungkarlar är gifta.
Kan du bevisa att ungkarlar är gifta?

Falsk analogi.
Citera
2017-05-29, 13:48
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Vilket auktoritetsargument från mig refererar du till?

Att Einstein erkända sina fel?

Ja. Du erkänner inte argument från auktoriteter per se så varför skulle Einsteins uppgifter ha något värde i det här fallet?
För att följa din logik så är allt som auktoriteter säger auktoritetsargument. Du måste således, för att kunna lita på bristfälligheten i E=mc2, ha räknat ut det på egen hand. Vilket gör ditt påstående till ett
själv hitte-på. Och om du skulle få dina uträkningar peer-rewiewed och få flertalet att instämma så har du bara ett argument ad populum.
Så tyvärr kan jag inte ta något du säger under övervägande.

Citat:
Jag deltar fortfarande inte i dina försök på att involvera mig i auktoritetsargumentation.

Sanningen är väl snarare den att du inte har någon vidare utbildning. Det är väldigt enkelt för vem som helst att använda sig av metoden "så länge du inte har bevisat din ståndpunkt behöver jag inte ge argument för min motsatta ståndpunkt".
Citera
2017-05-29, 13:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja. Du erkänner inte argument från auktoriteter per se så varför skulle Einsteins uppgifter ha något värde i det här fallet?

Att Einstein drog tillbaka sina metafysiska konklusioner är inget auktoritetsargument.

Citat:
För att följa din logik så är allt som auktoriteter säger auktoritetsargument.

Strawman. Det är inte vad jag anser auktoritetsargumentation per se att vara.

Citat:
Du måste således, för att kunna lita på bristfälligheten i E=mc2, ha räknat ut det på egen hand.

Japp, med underlag i hur QE presenteras vetenskapligt, varderar jag själv dom metafysiska konsekvenser.

Citat:
Vilket gör ditt påstående till ett
själv hitte-på.

Vilket gör min konklusion till något baserat på filosofisk rationalism.

Citat:
Och om du skulle få dina uträkningar peer-rewiewed och få flertalet att instämma så har du bara ett argument ad populum.

Menar du, att peer-review är det samma som argumentum ad populum? Desutom är peer-review vetenskaps-metodologi och inte filosofisk-rationellt.

Citat:
Så tyvärr kan jag inte ta något du säger under övervägande.

Det kan jag leva med.

Citat:
Sanningen är väl snarare den att du inte har någon vidare utbildning.

Gissa du bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in