• 1
  • 2
2017-05-13, 23:47
Medlem
Arnold15s avatar
Sexy Sauna club ligger centralt i Prag. Metro-station Museum och sedan mindre än 5 minuters gångväg. Adress: Ve Smečkách 1593/19
https://www.saunaclub.cz/en/

Hela klubben ryms i 3 våningsplan. Medelstor klubb, 500 kvm. I källarplanet finns omklädningsrum, duschar och toaletter.

På markplanet finns 2 bastu, 1 stor jacuzzi, 2 duschar, 2 halvstora rum med soffgrupper, porrbio, biljardbord (som kostar extra att hyra) och ett 20-tal knullbås i en separat korridor.

På övre plan finns värdeskåp, baren, matservering och en del soffgrupper och en extra korridor med ca 15 knullbås.

Väldigt mycket service-personal här, som kanske förklarar varför inträdet är så högt.

4 tjejer när jag anländer kl. 12.00 en lördag. 15-20 en bit in på eftermiddagen och kanske 30-40 på kvällen.

Obs! Riktig FKK-klubb trots att den heter "Sauna Club".

Tjejerna betalar 1000 Czk (40 Euro) i inträde per dag.

Totalt har stället 30-40 knullrum = cylinderbås med draperier. Båsen är inte större än en stor dubbelsäng. Obs! Ingen ljudisolering mellan rummen. På övervåningen med hög och snabb musik. På markplanet utan musik (men då hörde man stönet från andra rum). Ingen risk för kö.

På plussidan:
- Mycket hög nivå på tjejernas utseende. Hade säkert kunna gå på rummet med 75-80 % av dem. Här ligger både Artemis, Sharks och GT Wien i lä. Förmodligen snyggaste tjejerna på FKK-klubbar i Tyskland/Österrike/Tjeckien (Schweiz ej inräknat).
- Fräscha och rena lokaler
- Centralt läge och lätt att ta sig dit.
- Ingen up-selling på rummen.
- Höga fula platåskor verkar inte vara obligatoriskt. Fanns tjejer som både hade tofflor, högklackat eller var barfota.

På minussidan:
- Dyrt inträde: 2500 Czk = 1000 kr !
- Maten var OK men inte mer. För 100 Euro måste man ju ändå få mer. Samma mat hela dagen.
- Servicen på rummen var OK när det gäller knull och blowjob, men tjejerna hade väldigt bråttom ut ur båsen när knullet var färdigt.
- Ingen utomhusdel.
- Jättehög discomusik (speciellt på kvällen så att man inte kan samtala) och dålig ljudisolering på rummen.

Fakta om Sexy Sauna Club:

Inträde: 2500 Czk = 100 Euro. Höjt alldeles nyligen från 2000 Czk (80 Euro).
Halvtimme på rummet: 1600 Czk = 64 Euro. (här ingår vaginalt och sug utan kondom).
Om man vill ha lite extra service som massage så kostar en halvtimme 2000 Czk = 80 Euro. Men då ingår inte kyssar.

Extratjänster såsom analt och CIM har individuell prissättning. Inga vanliga menyer med fasta priser som på andra FKK-klubbar.

Obs! Betalning sker INNAN man går på rummet.

Öppettider: 12.00-05.00, men till 06.00 på fredag och lördag.
Lokaler: Medelstora i 3 våningsplan.
Antal knull-rum: 30-40 cylinderbås med draperier.
Antal tjejer: Normalt 30-40 en lördagskväll.
Tjejernas utseende: Mycket hög - bättre än Artemis, Sharks och GT Wien.
Shark-risk: Lagom.
Tjejernas klädsel/naket: Naket eller enkelt.
Nationalitet eskorter: I huvudsak Tjeckien och Rumänien, men en del från andra länder Spanien, Grekland, Afrika.
Nationalitet klienter: Uteslutande turister - inga tjecker.

Mat: Medel. Tyvärr serveras samma mat hela dagen.
Dryck: Läsk.
Öl: En öl ingår i inträdet, resten kostar extra.

Rökning tillåten inomhus: Ja.
Uteplats: Nej.
Porrbio: Ja, men inte åtskild med väggar.
Värdeskåp: Ja, värdeskåp och omklädningsskåp.
Bastu: 2, en finsk som är varm och en infraröd.
Ångbastu: Nej
Swimmingpool: Nej
Bubbelpool: 1 som är hyfsat varm
Massör: Ja (snygg tjej)
Wi-fi: Nej
Rekommenderad årstid: Hela året.
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-14 kl. 00:29.
Citera
2017-05-14, 01:02
Medlem
Kan man gå runt och prata med hororna som på en tysk FKK? Skulle då gå dit igen?
Citera
2017-05-14, 07:12
Medlem
BlueStars avatar
Tack, Arnold. Den här klubben har jag haft under min radar under en tid, men då det inte finns så oerhört många recensioner om den på nätet har jag inte kunnat bedöma hur bra den är (det lilla som finns på ISG ger en tämligen blandad bild av klubben), så tack för den här rapporten. Hoppas på lite fler detaljer kring händelseförloppen med tjejerna du umgicks med.

Tog tjejerna alltså extra betalt för att kyssas? I så fall hur mycket?
Citera
2017-05-14, 08:39
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uc17
Kan man gå runt och prata med hororna som på en tysk FKK? Skulle då gå dit igen?

Ja, man kan snacka med brudarna som på tysk FKK.

Jag skulle gå hit om jag vore i Prag i vilket fall som helst. Men inte boka en resa hit bara för att gå på Sexy Sauna Club. Då blir det lätt Frankfurt eller Düsseldorf istället.

Det här är en klubb för dem som:
1) vill ha riktigt snygga tjejer;
2) vill kombinera strippklubbar och sex-barer (som det finns många av) med en dag på FKK.

Annars är ju Prag en underbar kulturstad liksom Berlin och Wien.

Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Tog tjejerna alltså extra betalt för att kyssas? I så fall hur mycket?

Fick inget bra svar på frågan. Kyssar och andra extratjänster var helt individuellt prissätta. Alltså inte som i Tyskland. Fick höra av en fransman att en tjej som han varit med hade kysst för minimipriset 1600 Czk. Den tredje tjejen som jag var med frågade om jag ville ha suck och fuck för 1600 Czk eller sex med extra massage för 2000 Czk. Jag frågade då om kyssar ingick och då var svaret nej. Det skulle alltså kosta mer än 80 Euro för en session om jag ville ha kyssar.
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-14 kl. 08:45.
Citera
2017-05-14, 09:24
Medlem
Arnold15s avatar
Händelseförloppet....

Tar mig dit smidigt med Tunnelbana (grön linje) till Museum-stationen. Mindre än 5 minuters gångväg. Är där fem över tolv när de öppnar. Klubben ligger i ett vanligt 5-6 våningshus. På hemsida finns inga prisangivelser för varken entré eller sex. Men har för mig att jag sett på ISG/Flashback att det skulle vara 1500 Czk för båda. Blir faktiskt lite chockad när en kille i entrén säger att det är 2500 Czk (100 Euro) i inträde (som också finns skyltat över ingången). Dividerar lite med honom och försöker få ner priset (har läst att det går att pruta), men inser snart att det är lönlöst, eftersom det är en lördag med troligen mycket folk. Pratade senare med andra om entré-priset och de hade också betalt 2500 Czk. Blir informerad om att sex i en halvtimme kostar 1600 Czk. För övrigt 3 (!) personer i entrén - en vakt/inkastare, en tjej som tar betalt och en som sitter i reception och delar ut nycklar, badrock och handduk. Jag, betalar, får badrock, handduk och nyckel och går ner i källaren och byter om. Omklädningsskåpen var faktiskt nästan det enda som var sjaskigt (lätta att sparka upp). Skulle inte lägga värdesaker här även om det är kameraövervakat.

Går en runda på båda plan. Mycket speglar här vilket ger intrycket att klubben är större än vad den egentligen är. Bara 4 tjejer och en klient när jag kommer, men det droppar in både tjejer och klienter allteftersom. Käkar frukost och tar det lugnt. Handdukar måste man fråga om i baren. En del tjejer tar kontakt, men inte som på Artemis.

Efter 1,5 timme känner jag mig redo och tar kontakt med Emma, 27 år, brunett, normal kroppsform, från Tjeckien. Pratar lite och går till ett bås på övervåningen. Hon vill ha betalt innan vi går till rummet... Tydligen mest vanligt här. Blir informerad om att sex kostar 1600 Czk, men säger inget om att extra service skulle kosta 2000 Czk. Hon gör blowjob och sedan bra sex i tre positioner. Känns dock som om hon har lite bråttom och efter sexet ska hon gå ut direkt. Får tjata på henne att hon ska ligga kvar och prata. Kan tänka mig återbesök.

Äter nu lite mer mat, provar jacuzzin. Får snart klart för mig att detta är den kanske den mest utpräglade turistklubb jag varit på. Två grupper med finnar, skottar, irländare som skulle fira svensexa, fransmän, indier, kineser, turkar, danskar och en stor grupp italienare som verkligen visade att de var där. Men inga svenskar. Och alldeles för dyrt för tjecker att gå hit. Pratar under dagens lopp rätt mycket med andra klienter.

Ca 15.30 är det dags för dagens andra knull. Väljer en mörkhårig grekiska, som var trevlig och pratade mycket innan vi gick till rummet. Även här blir det BJ och sex i 3 positioner med avslut i doggy. Men efter sexet hade hon ännu mer bråttom ut ur båset än första tjejen. Knappast återbesök.

Tar nu en längre paus. Äter (samma mat igen) och pratar mycket med en fransman. Får nu klart för mig att de nyligen höjt entrépriserna från 2000 till 2500 Czk och samtidigt sänkt priset för en halvtimme från 2000 Czk till 1600 Czk. Motdraget från tjejerna har då blivit att det bara är "suck and fuck" för 1600 Czk och 2000 Czk om man vill ha extra massage. Men även detta kan variera. Det enda fasta meny-priset är att 1600 Czk är kostnaden för att ha sex en halvtimme.

Ca 18.30 är det dags för dagens sista session. Det blir Karin, 28 år, blond, halvkurvig och inbjudande. Frågar om jag vill ha en halvtimme för 1600 eller 200 Czk och då frågar jag om kyssar ingår för 2000 Czk, men svaret är nej, så det blir den billiga varianten. Har bra smek, sög på hennes bröst, blowjob och sex i 3 positioner med avslut i doggy. Under den här sessionen var det dock störande att några hade högljudd sex i ett närliggande bås. Men bra sex även om denna tjej vill gå ut ur båset snabbt. Förmodligen återbesök.

Resten av dagen slappar jag, sitter i jacuzzin och bastar. Finns faktiskt ingen TV med sport här. Lite svårt att få sysselsättning mellan varven. Tyvärr höjs discovolymen till oanade höjder på kvällen.

Total kostnad: 2500 (entré) + 3 * 1600 = 7300 Czk = 290 Euro.

Kändes som att det är väldigt få stamkunder här. Turister som kommer hit 2-3 gånger per år. Och då blir ju serviceinställningen därefter. Tjejerna frågar ganska tidigt om man vill gå till rummet.
Dock ingen up-selling på rummen. Och sexet var bra. Men snabbt ut efter sexet om man inte betalar extra - och detta tar tyvärr udden av sessionen.

Kommer inte åka till Prag bara för att gå på denna klubb. Men går nog hit en gång om jag är i Prag i alla fall. Men klubben är ett val för den som vill ha riktigt snygga tjejer, eller för den som vill kombinera FKK-besök med strippklubb/barer.

Skulle nog ranka den här klubben någonstans i mitten bland de 17-18 FKK/Sauna-klubbar jag varit på.
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-14 kl. 09:36.
Citera
2017-05-14, 11:38
Hur är det med könssjukdomar på fkk klubbar? Är kondom ett "måste" vid sex?
Citera
2017-05-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Tar nu en längre paus. Äter (samma mat igen) och pratar mycket med en fransman. Får nu klart för mig att de nyligen höjt entrépriserna från 2000 till 2500 Czk och samtidigt sänkt priset för en halvtimme från 2000 Czk till 1600 Czk.
Va? Då jag var där i april så var det 2000 Kc i inträde och 1600 för en halvtimme som gällde, åtminstone enligt killen i dörren (jag var inte in i själva klubben, utan bara i receptionen). Om det skulle vara som fransmannen påstår så skulle de ju i praktiken ha sänkt priset, eftersom i stort sett alla tar mer än en halvtimmessession.
Citera
2017-05-29, 07:14
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Va? Då jag var där i april så var det 2000 Kc i inträde och 1600 för en halvtimme som gällde, åtminstone enligt killen i dörren (jag var inte in i själva klubben, utan bara i receptionen). Om det skulle vara som fransmannen påstår så skulle de ju i praktiken ha sänkt priset, eftersom i stort sett alla tar mer än en halvtimmessession.
De hade alldeles nyligen höjt entrépriset enligt tjejerna jag pratade med. Jag var där för 2 veckor sedan.

Vadå alla tar mer än en halvtimmessession? Stämmer ju inte.

Det som har hänt är att tjejerna har sänkt servicen om man tar en halvtimme för 1600 Kc (bara fuck and suck). Om man ska ha bra service för en halvtimme så måste man fortsätta betala 2000 Kc.
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-29 kl. 07:17.
Citera
2017-05-29, 08:31
Medlem
Citat:
De hade alldeles nyligen höjt entrépriset enligt tjejerna jag pratade med. Jag var där för 2 veckor sedan.

Vadå alla tar mer än en halvtimmessession? Stämmer ju inte.

Det som har hänt är att tjejerna har sänkt servicen om man tar en halvtimme för 1600 Kc (bara fuck and suck). Om man ska ha bra service för en halvtimme så måste man fortsätta betala 2000 Kc.
Det stämmer säkert att de har höjt inträdet, men jag vill påstå att standardpriset för ett knull alltid har legat på 1600 Kc. Sedan är min bild av ett FKK-besök att man knullar flera gånger, vill man bara ha ett enda halvtimmesknull så går man någon annanstans. Undantag finns säkert, men de torde vara rätt ovanliga. Har jag fel?
Citera
2017-05-29, 12:03
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.R.M.114
Det stämmer säkert att de har höjt inträdet, men jag vill påstå att standardpriset för ett knull alltid har legat på 1600 Kc. Sedan är min bild av ett FKK-besök att man knullar flera gånger, vill man bara ha ett enda halvtimmesknull så går man någon annanstans. Undantag finns säkert, men de torde vara rätt ovanliga. Har jag fel?
Flera tjejer påstod faktiskt att en halvtimme hade kostat 2000 Kc tidigare. Och det tar man fortfarande om klienten vill ha bra service.
Standardservicen för 1600 Kc var tämligen ordinär. Knullen var bra, men så var det inget annat man fick.
Billigare i Tyskland med andra ord.

Jag tar åtminstone 3 tjejer vid FKK-besök. Dagen kostade 7300 Kc, Men det var ju trots allt billigare än att plocka upp 2 gatuprostituerade i Prag, som jag läste att "någon" gjorde i en annan tråd......
Senast redigerad av Arnold15 2017-05-29 kl. 12:06.
Citera
2017-05-29, 17:29
Medlem
Citat:
Jag tar åtminstone 3 tjejer vid FKK-besök. Dagen kostade 7300 Kc, Men det var ju trots allt billigare än att plocka upp 2 gatuprostituerade i Prag, som jag läste att "någon" gjorde i en annan tråd......
Citera
2017-06-03, 02:15
Medlem
WordWarriors avatar
Imponerande! När jag först hörde talas om det här stället för ett par år sedan, så trodde jag ärligt talat inte att det skulle överleva! En FKK i Prag!

Men det fungerade uppenbarligen. Dessutom verkar det fungera ganska bra!

Detta kommer från någon som testat Neon Club, AAA-club, Sweet Paradise och ett mycket stort antal privates i Prag, innan detta...

Arnold, tack för din recension, som är hands-on som vanligt!
Senast redigerad av WordWarrior 2017-06-03 kl. 02:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in