Citat:
Ursprungligen postat av
Pynkis
Jag tycker att all fakta ska upp på bordet. Det finns alldeles för många frågetecken i dagsläget som behöver redas ut. Jag tror inte man kan baserat en uppfattning om vad någon eventuellt har sett eller medverkat i utifrån en dokumentär som visar utvalda delar, som pekar i en viss riktning. Absolut att den har pekat på fel och brister i utredningen, men för att veta att resultatet är felaktigt måste mer fakta upp på bordet.
Dina känslor kan du hålla för dig själv.
Jag har förra veckan påtalat att bröderna omöjligen kan mördat någon baserat på de tider vi har via fakta att förhålla oss till.
Vi har 14 förhör med en besökande familj, det är fakta, vad de säger i dessa förhör vad gällande tidpunkter har läckt ut och någon annan i tråden har redan visat det orimliga i att bröderna skulle kunna ha hunnit utföra mord.
17.30 ses Kevin för sista gången, detta är framtaget av vittnen.
18.00 har båda familjerna åkt och Weine handlar på macken eftersom kvittot är från denna tidpunkt.
Den besökande familjen har i förhör uppgivit, vilket styrkts av utomstående vittnen, att barnen var kring gården.
Bröderna kom in omkring 17.45 medan barnen till den besökande familjen fortfarande var ute.
När polisen knackar dörr uppger flera boende att det hörs skrik omkring kl 18.00 från ett barn.
GW persson har utifrån temperatur mätningen av Kevin konstaterat att Kevin dog strax efter 18,00, vi kan säga 17.50-18.10 för sakens skull, men det förändrar inte situationen.
Och är du bevandrad i polisiära frågor borde du veta att de bästa vittnesmålen är de som görs så tidigt som möjligt i en utredning.
Vi har dessa fakta att förhålla oss till och det är dessa fakta som gör att jag vet att bröderna inte har något med det hela att göra.
Detalj nr två för mig är de ledande förhören, jag har läst på i dessa frågor sedan TQ och jag vet att just sådana förhör där man ger detaljerade beskrivningar av ett händelseförlopp i ett förhör är helt värdelös information.
Får man en person att bekräfta ett förlopp man fått beskrivet för sig så är ett så kallat erkännande värdelöst.
När man har dessa fakta på bordet så är övriga frågor oväsentliga om bröderna.
en 5 och en 7 åring kan inte döda en person innan denne blivit dödad, temperaturen visar tydligt att döden inträffat när familjen gav sig av på sin fisketur, vi har ett kvitto som bevisar detta.