Citat:
Ursprungligen postat av
Pynkis
Har du koll på området? Var låg den röda boden, lekplatsen, stranden, bryggan och lastpallen? Hur låg dessa i förhållande till varandra?
Att någon ligger på en lastpall i vattnet kanske ett barn kan uppfatta som att någon "flyter".
Jo då visst kan en lastpall vara en brygga i ett barns ögon. Men krysset Weine gjorde var bredvid, inte på.
Och när barnet skulle visa på riktigt, inte på en teckning, så drar han ju iväg till bryggan. Den vi vuxna också kallar flytbrygga.
Jag kan inte uppskatta sträckan men det är en bra bit, oländig terräng. Kul terräng för barn, men omöjligt att ha nåt större att släpa på där. Du såg på dokumentären hur barnet klängde i en trädgren och ville visa hur kul det var att leka där. Sen togs han med ut på bryggan. Kevindockan togs fram. SÅC i närheten med kontakt till kvinnan som var med och som bad barnet visa. Försiktig putt i vattnet, sen försökte han rädda Kevindockan, den som han själv innan sagt liknade Pinnocchio. Sen satt han hopkrupen,( vilken hemsk situation), men SÅC tolkar då detta som att han sitter där o minns det hemska han gjort, inte som vi andra tolkar; det hemska som hänt kompisen.
Röd bod vet jag inte var den är, Det finns flera möjliga och hur det såg ut då minns jag inte.Det var då där som sandal o strumpa hittades senare, av ngt barn, inte polisen. Fotbollsplanen där Kevins cykel hittades av mormor o morfar ligger alldeles intill stranden, Planen tillhör skolan. kan säkert se på hitta. Dotteviksskolan. Lekplats, menar du kanske gården vid hemmet. Den ligger också en bra bit ifrån, andra sidan skolan. Får vara snabba om de ska hinna smita iväg obemärkt om vi väljer att anta att besökande mamman verkl hade koll, tillsammans med tioåringen i familjen ( denne skulle ju också hålla ett öga)