Citat:
Ursprungligen postat av
Magro
Då hävdar du alltså att Sven Å. Christianson ljuger när han enligt uppgift skriver 'att C skulle ha trampat på Kevins hals i triumf', och då menar du vad jag förstår att Christianson har hittat på nämnda uppgift i 'snaskiga och ovetenskapliga' syften?
Du påstår att 'INGENTING' tyder på att uppgiften skulle stämma. Vad övertygar dig om att det inte i själva verket rör sig om en kunskapslucka hos dig?
Vad gäller att 'sprida misstankar' har du ju själv anklagat en forskare för lögn.
Det står dig givetvis fritt att lägga din tid på annat, och den som känner sig manad får gärna ta vid!
Läs på om planterade minnen.
Som jag skrivit förut.
- Förhören skedde inte enligt reglerna. Vissa delar av förhören kan nog klassificeras som övergrepp.
- Det sk erkännandet finns inte dokumenterat mera än av en polis. Då är frågan hur en erfaren polis missat att spela in erkännandet!
- Bröderna hade inte juridisk hjälp
- Teknisk bevisning saknas
- Polisen beslutar om att utredningen ska öppnas och ses över av polis från ett annat distrikt ( mycket ovanligt)
Detta är egentligen de flesta experterna överens om.
Om ovanstående inte är ett exempel på haverererad och förstörd utredning så undrar jag vad som är det.
Utifrån ovanstående hur kan man då lägga nån som helst värde i den utredningen eller vad som står i den. Dessutom att peka ut nån på så lösa indicier visar på ett, enligt mig dåligt omdöme alternativt för stort ego. Det hade varit lätt att föra en sk Bevistalan i domstol men då skulle bröderna fått korrekt juridisk hjälp och troligen hade vilken brännvinsadvokt som helst krossat åtalet.
Jag saknar totalt åsikt i skuldfrågan vem som dödade Kevin. Det jag ser är en rättsosäkerhet och en rättsskandal.
Om du skulle anse att utredningen är korrekt skött är min fråga varför öppnar polisen utredningen igen?