2017-05-22, 20:29
Medlem
Rudges avatar
Bra där The Exterminator!!

Känns som PR vet något utöver vad som tidigare framkommit i tråden.....
Jag tror det är på sin plats att du förklarar lite mindre rörigt om hur denna informationen kom dig till handa PR, att hon strypts?

Bättre att ta sånt här än i PM då det räcker om man skriver det en gång.

Blev du inte ens förvånad över att vänner pekar ut dig på det viset eller att en kvinna frågar dig frågan? Det känns inte som något man väntar sig.
Att då snabbt finna sig och avstyra genom att berätta att du inte strypt HA framstår som väldigt märkligt....

Försök att förklara en gång till vad som hände denna kväll, vad du gav uttryck för och varifrån det kom...
Ströp du Helena?
Citera
2017-05-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Bra där The Exterminator!!

Känns som PR vet något utöver vad som tidigare framkommit i tråden.....
Jag tror det är på sin plats att du förklarar lite mindre rörigt om hur denna informationen kom dig till handa PR, att hon strypts?

Bättre att ta sånt här än i PM då det räcker om man skriver det en gång.

Blev du inte ens förvånad över att vänner pekar ut dig på det viset eller att en kvinna frågar dig frågan? Det känns inte som något man väntar sig.
Att då snabbt finna sig och avstyra genom att berätta att du inte strypt HA framstår som väldigt märkligt....

Försök att förklara en gång till vad som hände denna kväll, vad du gav uttryck för och varifrån det kom...
Ströp du Helena?

Läs svaret igen, och gör det långsamt.
Citera
2017-05-23, 00:33
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Läs svaret igen, och gör det långsamt.
Har läst igen. Vad menar du? Kan spekulera i det men det blir mindre snurr om du hjälper mig.
Citera
2017-05-23, 11:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Bara så att ingen missförstår något (det verkar finnas en tendens till det): Att dräpa betyder inte specifikt att strypa. Inom juridiken pratar man om dråp, att döda någon, mörda någon, ta någon av daga etc.

Även jag kan tycka att PR:s svar var en aningens underligt. Kanske utgick PR från att dräpa betyder strypa? Men om PR visste att dräpa kort och gott betyder döda, mörda och ändå svarar att han inte (just) ströp Helena (alltså som svar på kvinnans fråga) undrar man ju ändå lite. Nu gick inte jag i taket på grund av detta, men jag funderade i alla fall på varför han gav just det svaret som han påstås ha gjort. Dessutom skriver PR i inlägget 12082 återigen strypa (följt av exemplet skjuta).

Helt fristående från ovanstående håller jag strypning som det mest troliga scenariot för hur Helena bragdes om livet.
Citera
2017-05-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Bara så att ingen missförstår något (det verkar finnas en tendens till det): Att dräpa betyder inte specifikt att strypa. Inom juridiken pratar man om dråp, att döda någon, mörda någon, ta någon av daga etc.

Även jag kan tycka att PR:s svar var en aningens underligt. Kanske utgick PR från att dräpa betyder strypa? Men om PR visste att dräpa kort och gott betyder döda, mörda och ändå svarar att han inte (just) ströp Helena (alltså som svar på kvinnans fråga) undrar man ju ändå lite. Nu gick inte jag i taket på grund av detta, men jag funderade i alla fall på varför han gav just det svaret som han påstås ha gjort. Dessutom skriver PR i inlägget 12082 återigen strypa (följt av exemplet skjuta).

Helt fristående från ovanstående håller jag strypning som det mest troliga scenariot för hur Helena bragdes om livet.
Strypning är väl en av de alternativen som är mest trolig men det kan lika gärna vara att hon knuffats och fallit illa eller att en sten har används för att slå i hennes skalle. Träffar det olyckligt så kan det vara dödande utan att för den skull ge en massa blod på brottsplatsen. Det kan även ha varit en injektion med något, tänker på att hon ska ha skrikit åååneeeeeej..
Skjuten är väl så gott som utesluten, iallafall på den platsen.
Citera
2017-05-26, 07:42
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Strypning är väl en av de alternativen som är mest trolig men det kan lika gärna vara att hon knuffats och fallit illa eller att en sten har används för att slå i hennes skalle. Träffar det olyckligt så kan det vara dödande utan att för den skull ge en massa blod på brottsplatsen. Det kan även ha varit en injektion med något, tänker på att hon ska ha skrikit åååneeeeeej..
Skjuten är väl så gott som utesluten, iallafall på den platsen.

Det finns väl ingenting som säger hur det gått till, mer än att HA försvann
Det är bara den som mötte henne efter Stadt som vet detta.
Och kanske att det finns de som har misstankar om vem/ev vilka som gjorde detta ..

Jag hoppas att den/de som gjort detta sover dåligt om natten och inte får någon ro...
Citera
2017-05-26, 16:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
Svårt att komma till ro nattetid.

Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Det finns väl ingenting som säger hur det gått till, mer än att HA försvann
Det är bara den som mötte henne efter Stadt som vet detta.
Och kanske att det finns de som har misstankar om vem/ev vilka som gjorde detta ..

Jag hoppas att den/de som gjort detta sover dåligt om natten och inte får någon ro...

Jag tror inte enbart att det finns personer som misstänker vilka som var inblandade i hennes försvinnande utan även personer som vet vilka dessa var. Förutom de som själva var inblandade förstås.

De som var inblandade sover de fortfarande dåligt efter 25 år? De första åren efter försvinnandet tror jag att dessa personer hade svårt att komma till ro nattetid. Tiden alldeles strax efter så lär det inte ha blivit mycket till sömn alls. Lär nog ha varit en hel del mardrömmar.

Numera efter alla dessa år så tror jag sömnen är betydligt bättre.
Citera
2017-05-26, 17:29
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte enbart att det finns personer som misstänker vilka som var inblandade i hennes försvinnande utan även personer som vet vilka dessa var. Förutom de som själva var inblandade förstås.

De som var inblandade sover de fortfarande dåligt efter 25 år? De första åren efter försvinnandet tror jag att dessa personer hade svårt att komma till ro nattetid. Tiden alldeles strax efter så lär det inte ha blivit mycket till sömn alls. Lär nog ha varit en hel del mardrömmar.

Numera efter alla dessa år så tror jag sömnen är betydligt bättre.

Håller fullständigt med och det är skrämmande att det säkert är så men varför har ingen tjallat på 25 år dom lär knappast börja prata nu.
Citera
2017-05-26, 17:52
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Håller fullständigt med och det är skrämmande att det säkert är så men varför har ingen tjallat på 25 år dom lär knappast börja prata nu.

Om någon annan än den/de som gjort detta vet om det , VARFÖR har den/de inte berättat vad de vet??
Har de blivit skrämda till tystnad??

Om det nu stämmer att Leif GW ska ta upp det i sin andra säsong önskade man verkligen att
det kunde ge något nytt!
Det kom ju ett nytt här ang PR's uttalande även om det inte alls behöver betyda nånting.

Hur är det med Bickan som varit frånvarande här länge nu, har Hon fått en del info/tips som hon skulle kunna lämna som kan ge någon annan en "aha" tanke?

Tankar.. bara...
Citera
2017-05-26, 17:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
De som vet och de som misstänker.

Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator

Varför ingen som vet och som själva inte var delaktiga inte har berättat något vet vi förstås inte. Det är säkert inte många som vet men det kan mycket väl vara familjemedlemmar. Kanske bara ett par tre stycken?

Däremot personer som misstänker tror jag är flera än de som verkligen vet. De som misstänker förstår också att det är inte lätt att få någon dömd efter så här lång tid och dessutom i avsaknad av en kropp.

Nej ingen kommer tyvärr att berätta något men det är ändå bäst att ta med en liten Brasklapp. Detta under förutsättning att inte något speciellt skulle dyka upp?
Citera
2017-05-26, 17:59
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Om någon annan än den/de som gjort detta vet om det , VARFÖR har den/de inte berättat vad de vet??
Har de blivit skrämda till tystnad??

Om det nu stämmer att Leif GW ska ta upp det i sin andra säsong önskade man verkligen att
det kunde ge något nytt!
Det kom ju ett nytt här ang PR's uttalande även om det inte alls behöver betyda nånting.

Hur är det med Bickan som varit frånvarande här länge nu, har Hon fått en del info/tips som hon skulle kunna lämna som kan ge någon annan en "aha" tanke?

Tankar.. bara...

Får rätta mina uppgifter om PRs uttalande han sa att han inte stryper eller skjuter folk så inte bara stryper således som jag hade fått info om rätt ska vara rätt även om det fortfarande är ett hemskt uttryck från han.
Citera
2017-05-26, 18:12
Medlem
BlurryFace69s avatar
Är det så helt enkelt att UA hela tiden har anat vem/vilka som gjort detta men blivit skrämd till tystnad????

En tanke som jag personligen haft länge..
Men som kan vara helt fel förstås ...
Vad tror ni andra???

Har på nått vis fått känslan av att nått inte stämmer, men det kan vara helt fel, och av helt
andra orsaker.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in