• 8 062 online
  • 1 101 307 medlemmar
  • 57 357 077 inlägg
2017-05-22, 00:47
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Jag tycker fortfarande det är märkligt att den information Polisen lämnar ut helt fokuserar på vad som hänt vid gångstigen. Varför finns så lite info om vilka som var på festen och vilka hon reste med till Mariestad. Har alla alibi ?
Vid försvinnande är de 48 sista timmarna innan försvinnandet kritiska för att klara upp fallet.
Det kanske är dags och gå bakåt i tiden.

Detta har jag envist tjajat om så pass många gånger nu men inte kunnat få något riktigt svar på.
Att en bil åkte med om jag minns rätt 5 personer från festen hos PW till Stadt är väl det jag
tror jag kunnat läsa ut. Inte vilka som åkte med i bilen eller nått.

Hade ju en egen tanke om att HA blev hämtad av ngn annan som de andra ej visste om/hann se
från festen som släppte henne på stadt, men den avfärdade jag då nån skrev att Helena åkte
i bilen med de andra,, Ändå vet vi inte vilka de andra var?

Åkte UA hem, hon mådde ej bra och hade hon någon kvar hos sig där?
Isåfall lämnade denna person henne när Helena ringde? Vet ngn detta?
Jag orkar ej gå bak o leta, vem var det i så fall? Kan ej minnas att ngn skulle vara där enl systern?
Rätta mig om jag har fel...

Den/De som gjort detta var troligtvis i systrarnas umgängeskrets och kände dem....
Citera
2017-05-22, 20:29
Medlem
Bra där The Exterminator!!

Känns som PR vet något utöver vad som tidigare framkommit i tråden.....
Jag tror det är på sin plats att du förklarar lite mindre rörigt om hur denna informationen kom dig till handa PR, att hon strypts?

Bättre att ta sånt här än i PM då det räcker om man skriver det en gång.

Blev du inte ens förvånad över att vänner pekar ut dig på det viset eller att en kvinna frågar dig frågan? Det känns inte som något man väntar sig.
Att då snabbt finna sig och avstyra genom att berätta att du inte strypt HA framstår som väldigt märkligt....

Försök att förklara en gång till vad som hände denna kväll, vad du gav uttryck för och varifrån det kom...
Ströp du Helena?
Citera
2017-05-22, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Bra där The Exterminator!!

Känns som PR vet något utöver vad som tidigare framkommit i tråden.....
Jag tror det är på sin plats att du förklarar lite mindre rörigt om hur denna informationen kom dig till handa PR, att hon strypts?

Bättre att ta sånt här än i PM då det räcker om man skriver det en gång.

Blev du inte ens förvånad över att vänner pekar ut dig på det viset eller att en kvinna frågar dig frågan? Det känns inte som något man väntar sig.
Att då snabbt finna sig och avstyra genom att berätta att du inte strypt HA framstår som väldigt märkligt....

Försök att förklara en gång till vad som hände denna kväll, vad du gav uttryck för och varifrån det kom...
Ströp du Helena?

Läs svaret igen, och gör det långsamt.
Citera
2017-05-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Läs svaret igen, och gör det långsamt.
Har läst igen. Vad menar du? Kan spekulera i det men det blir mindre snurr om du hjälper mig.
Citera
2017-05-23, 11:41
Medlem
Bara så att ingen missförstår något (det verkar finnas en tendens till det): Att dräpa betyder inte specifikt att strypa. Inom juridiken pratar man om dråp, att döda någon, mörda någon, ta någon av daga etc.

Även jag kan tycka att PR:s svar var en aningens underligt. Kanske utgick PR från att dräpa betyder strypa? Men om PR visste att dräpa kort och gott betyder döda, mörda och ändå svarar att han inte (just) ströp Helena (alltså som svar på kvinnans fråga) undrar man ju ändå lite. Nu gick inte jag i taket på grund av detta, men jag funderade i alla fall på varför han gav just det svaret som han påstås ha gjort. Dessutom skriver PR i inlägget 12082 återigen strypa (följt av exemplet skjuta).

Helt fristående från ovanstående håller jag strypning som det mest troliga scenariot för hur Helena bragdes om livet.
Citera