2017-05-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Är det så helt enkelt att UA hela tiden har anat vem/vilka som gjort detta men blivit skrämd till tystnad????

En tanke som jag personligen haft länge..
Men som kan vara helt fel förstås ...
Vad tror ni andra???

Har på nått vis fått känslan av att nått inte stämmer, men det kan vara helt fel, och av helt
andra orsaker.....
Tror inte på skrämd till tystnad. Däremot kan jag tänka mig att det finns misstanke om någon men sedan förnekelse.
Citera
2017-05-26, 18:52
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Är det så helt enkelt att UA hela tiden har anat vem/vilka som gjort detta men blivit skrämd till tystnad????

En tanke som jag personligen haft länge..
Men som kan vara helt fel förstås ...
Vad tror ni andra???

Har på nått vis fått känslan av att nått inte stämmer, men det kan vara helt fel, och av helt
andra orsaker.....

Troligen inte skrämd till tystnad, men däremot rädd för sanningen, så pass mycket att hon vägrar ta den till sig.
Jo, det kan vara på det sättet, absolut!
Citera
2017-05-26, 19:12
Medlem
Greenskys avatar
Finns det några klassiska hustrumisshandlartyper i närheten av Helenas umgängeskrets? Typ: Översittartyper, psykopater: typ jag är bäst?

Tror vi fångat några sådana i den här tråden.

Bara att läsa tråden och göra egna bedömningar!
Citera
2017-05-26, 19:16
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badboy rider
Läs svaret igen, och gör det långsamt.

Jag håller med dig 100% här! Att säga att man strypt ngn säger absolut ingenting, man förvränger och förfinar och ändrar ord lite hejvilt. Betyder ingenting.
Citera
2017-05-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Jag håller med dig 100% här! Att säga att man strypt ngn säger absolut ingenting, man förvränger och förfinar och ändrar ord lite hejvilt. Betyder ingenting.

Absolut förståligt vid det inträffade på krogen. Troligtvis är han trött på folk som slänger sej fram och gör en sådan uppkastning.

Däremot på den tiden då han förhördes, var det svårt att förstå användandet av sådan attityd. Man blir inte lättare rentvådd hos utredarna, dyrbar tid går åt..om man matar de misstänksamma.
Citera
2017-05-26, 20:04
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Finns det några klassiska hustrumisshandlartyper i närheten av Helenas umgängeskrets? Typ: Översittartyper, psykopater: typ jag är bäst?

Tror vi fångat några sådana i den här tråden.

Bara att läsa tråden och göra egna bedömningar!

Har du själv några du tänker på här??

Att UA är så rädd för sanningen att hon inte vill ta den till sig, hur tänker du då?
Att det är en nära bekant ?
Vill du utveckla det?
Citera
2017-05-26, 20:11
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:

Att UA är så rädd för sanningen att hon inte vill ta den till sig, hur tänker du då?
Vill du utveckla det?

Finns väl inte på kartan att hon vet vem som är inblandad utan att berätta det.
Citera
2017-05-26, 20:33
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Absolut förståligt vid det inträffade på krogen. Troligtvis är han trött på folk som slänger sej fram och gör en sådan uppkastning.

Däremot på den tiden då han förhördes, var det svårt att förstå användandet av sådan attityd. Man blir inte lättare rentvådd hos utredarna, dyrbar tid går åt..om man matar de misstänksamma.

Oavsett vad folk säger till han på krogen och jag kan tänka mig det är en del så får han väl väga orden på våg med tanke på misstankarna mot honom under flera år.
Citera
2017-05-27, 06:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:

Att UA är så rädd för sanningen att hon inte vill ta den till sig, hur tänker du då ?
Vill du utveckla det?

Vill inte gödsla med namn så nämner inga.
Föreställ dig varför ordspråket "kärleken är blind" kom till. Svaret är att folk inte alltid vill inse sanning och fakta eftersom de inte vill det! Det behöver inte handla om ngn käresta utan kan handla om en vän eller ens barn etc etc .
Citera
2017-05-27, 06:12
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Oavsett vad folk säger till han på krogen och jag kan tänka mig det är en del så får han väl väga orden på våg med tanke på misstankarna mot honom under flera år.

Vrid och vänd lite på det där, ungefär så här:

1: Han är oskyldig men misstänkt, så visst borde han väga sina ord.
2: Han är skyldig så han borde definitivt tänka på vad han säger.

Så man skulle krasst kunna tolka hans uttalande snarare till hans fördel än nackdel om man nu ska filosofera lite.
Citera
2017-05-27, 09:01
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Vill inte gödsla med namn så nämner inga.
Föreställ dig varför ordspråket "kärleken är blind" kom till. Svaret är att folk inte alltid vill inse sanning och fakta eftersom de inte vill det! Det behöver inte handla om ngn käresta utan kan handla om en vän eller ens barn etc etc .

Tack
Så kan fallet vara, det var väl det min tanke var
i mitt inlägg att nånstans kan UA haft en
magkänsla som säger något...?

Frågan är om det finns fler som kan ha haft samma tankar om detta, men slagit det ifrån sig?
För inte skulle man bara säga något om en vän/bekant utan att ha något konkret?
Eller?

Kanske polisen fått veta?

I de flesta fall när någon försvinner så är det
någon som BO känner , och en man...
Citera
2017-05-27, 14:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Misstankar?

Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Finns väl inte på kartan att hon vet vem som är inblandad utan att berätta det.

Hon kanske inte vet men har misstankar vilka den skyldige /de skyldiga är. Kanske grundar hon detta på vad hon själv har sett och hört dagarna innan HA försvann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in