Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-26, 11:16
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut. Det var det jag menade. Uttryckte mig slarvigt.

Min poäng var att det troligare att han tog vägen stället även om det var längre, på grund av att det gick lättare att frakta kroppen, eftersom han då kunde använda något hjälpmedel.

Kan också vara så att det är lämpligare ställe att dumpa kroppen vid vägslutet.

Oavsett vilket hjälpmedel så ser de andra vägarna(utan väg) ut att vara våtmarks-aktigt. Är nog svårt att ta någon annan väg på grund av instabil mark. Vägen är ju platt och rak utan träd och annat i vägen, mycket smidigt.
Citera
2017-05-26, 11:20
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
har hört att var hon så illa sargad att familjen inte fick se kroppen, typ halsen avskuren.. sanning?
Kan naturligtvis vara sant, men man ska ha klart för sig att det mycket ofta sprids falska rykten om kroppen var illa tilltygad på det ena eller andra sensationella sättet vid uppmärksammade mordfall - kanske i synnerhet flickmord.
Citera
2017-05-26, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
har hört det rycktesvägen, vill inte säga för mycket från vem.. men hals grejen var lite sådär säker.. ta det med en halv nypa salt,
Varför sprida skiten vidare om det är en osäker sanning ? Mycket illa tilltygad. är ju inte samma som avskuren hals.
Senast redigerad av gamlingen66 2017-05-26 kl. 11:49.
Citera
2017-05-26, 12:34
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Angående Benzo så ger de i nästan alla fall halucinationer , minnesbortfall eller förvridna minnen. Beror så klart på mängd och längd på användandet. Går man på Benzo en längre tid måste man ta mer för att känna av det. Blanda in alkohol i användandet så förstärks det i nästan alla fall och spårar ur. De som säger annat har använt för lite eller inte använt alls.

Då är du inte från norrland då. Sluta gissa. Det låter mer som dialekten de har runt Iggesund mm fast light.
Jag har aldrig varit med om eller hört om att benso skulle ge hallucinationer, det är i så fall väldigt sällsynt och inte något som händer i "nästan alla fall".
Citera
2017-05-26, 12:49
Medlem
litenpandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObentPallMedRep
Kan pappan vara inblandad? Här på byn är han känd som kvinnomisshandlare. Dessutom skulle det förklara hur han(mgm)tog sig till Iggesund. Pappan kommer, "Hjälper" sin son som förutom dåliga gener är laddad med benso och sprit (kombination som är dömd att få saker att gå åt helvete) och sen åker de tillsammans hem till pappsen där polisen sen hittar honom? 🤔🤔

Är det verkligen ingen som vet något om pappan? Tycker att det har varit helt knäpptyst förutom fåtal påståenden/funderingar som det ovan. Ensamvarg?
Citera
2017-05-26, 12:52
Medlem
litenpandas avatar
Vem var det som skulle åka förbi gården och fota? Har det hänt än?
Citera
2017-05-26, 14:08
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Det är inget mindre trådsanning än det du skriver.
Det är mixen med alkohol och blandat annat som ger dessa symptom.
Egen erfarenhet under långt tid pga olika orsaker , man tappar verklghetsuppfattning.
Det vanligaste att det inte sker , ja läs mitt inlägg , då beror de på för liten eller kortvarig mängd.
Lägg till hyffsat stort intag av alokohol och du kan flippa ganska rejält.
Pillertrillare gör det tillsammans med alkohol och blir höga/flippar.

Trådsanning , vad har du för belägg?
Är ju en av de vanligaste medicinska drogerna att blanda med alkohol.
Bara för att du TROR en sak behöver de inte betyda något utan erfarenhet.

Att MGM skulle hållit på , det vet vi ju inte ännu. Jag tror på nån form av droger för att annars skulle han inte kunnat flippa ur , kan vara andra droger. Cannabis är inkörsporten till alla andra droger så ungdommar inte tycker det är farligt.
Tro mig, jag har personlig erfarenhet.
Mer behöver vi inte gå in på här i tråden för det är OT men kombinationen av benso och alkohol ger inte den effekten om du inte som "nybörjare" vräker i dig enorma mängder och då kan jag i det närmaste garantera att din omgivning ser till att du får vård för det lär du behöva.
Citat:
Ursprungligen postat av fredu
Jag har aldrig varit med om eller hört om att benso skulle ge hallucinationer, det är i så fall väldigt sällsynt och inte något som händer i "nästan alla fall".
Det är som sagt väldigt sällsynt att det händer.
Citera
2017-05-26, 14:08
Medlem
iggesundarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenpanda
Vem var det som skulle åka förbi gården och fota? Har det hänt än?
Avspärrar. Ser tomt ut. några bilar på gården
Citera
2017-05-26, 15:03
Medlem
"Bumbo" går i den andre frisläpptes fotspår och visar inte mycket empati för offret på sin Facebook. Vad är det här för killar?

https://minfil.org/u90bI9bcb2/Ska_rmavbild_2017-05-26_kl._15.01.58.png
https://minfil.org/v409Icbebb/Ska_rmavbild_2017-05-26_kl._15.02.06.png
Citera
2017-05-26, 15:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Kan naturligtvis vara sant, men man ska ha klart för sig att det mycket ofta sprids falska rykten om kroppen var illa tilltygad på det ena eller andra sensationella sättet vid uppmärksammade mordfall - kanske i synnerhet flickmord.
Plus att det ofta uppstår missförstånd när den formella identifieringen ju tar ett tag. Det tas som "bevis" på att kroppen är sargad nästintill oigenkännlighet, när det i själva verket måste ta ett tag med identifieringen rent formellt. Det skulle ju inte se särskilt snyggt ut om polisen gick ut med att de hittat NN och det sedan visade sig vara någon annan.
Citera
2017-05-26, 15:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Plus att det ofta uppstår missförstånd när den formella identifieringen ju tar ett tag. Det tas som "bevis" på att kroppen är sargad nästintill oigenkännlighet, när det i själva verket måste ta ett tag med identifieringen rent formellt. Det skulle ju inte se särskilt snyggt ut om polisen gick ut med att de hittat NN och det sedan visade sig vara någon annan.

Hon kan vara sargad, men kanske inte av själva dödandet utan efteråt. Om hon släpades till vattnet, så kan kroppen blivit svårt sargad av grus, stenar etc.
Citera
2017-05-26, 15:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon kan vara sargad, men kanske inte av själva dödandet. Om hon släpades till vattnet, så kan kroppen blivit svårt sargad av grus, stenar etc.
Visst kan det vara så, men det bör nog uppmärksammas hur texten i skärmdumpen som postats här i tråden är formulerad. Det där med sargad är författarens egen slutsats baserad på att hon inte blev formellt identifierad direkt på stubinen.

http://imgur.com/a/ZNLGX
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in