Citat:
Ursprungligen postat av
SvartaBjorn
Snälla, gör inte detta till en trådsanning!
Benso och i samband med alkohol KAN ge ovanstående "biverkningar".
Det vanligaste är dock att INTE detta sker.
Ja, jag vet vad jag pratar om. Har du egen erfarenhet eller tar du någon annans ord för "sanning"?
Dessutom är det rena spekulationer (vilket självklart är tillåtet) att MGM använt detta. Mig veterligen har ingen bekräftat detta.
Vill gärna hålla med dig i det du skriver. Hade MGM sett små gröna män så hade nog Tova kunnat bryta sig fri.
Fupen kommer ju långt fram i tiden från nu men får vi nog svaret.
Mord alt. dråp är inte så ofta något som bara händer. Det
kan vara en impulsiv handling och sedan brann det till ännu mer i GM´s inre väsen. Vill absolut inte försvara den som bragt Tova om livet men vi ska inte bli förvånade om GM inte är en fullblods flashbacksknarkarrasist. För bygden är detta en tragedi av stora mått. Det är nu så viktigt att förundersökningen flyter på bra och man kan binda bevis på både gärning graden av likgiltighet inför en annan människas levnad.
Nånting gick åt helvete fel och det är hemskt beklagligt. Det där om evt. tillhygge kommer också att kunna visa råheten på denna tragedi. De två från häktet släppta personerna som blev kapitalt manglade av Facebookhat har nog funderat mer än en gång hur de skulle kunna ha agerat annorlunda den aktuella kvällen/natten.
Även när det mest tragiska eller mest traumatiska ägt rum så bör man sansa sig och vara polisen behjälplig om man har uppgifter som kan vara av värde.
Såg inte så mycket av hatet på Jimmys och Fredriks Facebooksidor men där borde ju även de som gav alibi till dessa två pojkar kunnat gått in och dementerat. Var det någon som såg några som försökte lugna ned hatet på Facebook?
Tovas familj ska givetvis behandlas med vördnad och respekt. Sorgeprocesser är unika och individuella men bedrövelsen, saknaden och frustrationen och fler faktorer spelar ju in. Tror däremot man har svårt att känna ett sådant genuint hat att man blir bättre till mods om människor i pereferien skapar mobbar fyllda med hat. Ni som befinner er en bit bort i pereferien en tid som denna. Låt visa vördnad för de av sorg drabbade mer än ni fokuserar på hatet mot den mest troliga förövaren. Honom (för det är nog en han) kan man längre fram i tiden utesluta och ignorera.
Tänk även att Jimmy och Fredrik -även de har förlorat en nära vän. De får brottas med sina jobbiga känslor och de frågar sig nån gång efter annan -hur kunde detta ske? De får kämpa med att förlika sig att deras vän troligtvis gjort exakt det man inte ska göra.
En sista sak. Föräldrar till ett barn som begår ett verdervärdigt brott lider nog de med utan att behöva nagelfaras av kreti och pleti som ofta påstår att de vet allt, har insyn i allt. De vet vid exakta tillfällen vilka som är på den goda sidan och vilka som är på den onda sidan. Det är bullshit. Det verkar bara finnas en gärningsman här och det ska mycket till om man vill att någon tyngd på en gärningsmans förälder ska falla.
Det är snart skolavslutning och många ses tillsammans för sista gången på ett tag. Att Tova fast än hon bor däruppe nu kommer att finnas med i det firande inför det stundande sommarlovet.
Det enda man kan hoppas på en sån här gång ät väl att någon som misshandlar andra människor illa får sig en tankeställare.
Jag fick både och gav en del stryk i min störda ungdom. Man får nästan kalla kårar när man tänker på det. Tänk dig att du ser din kombatant komma gåendes på en offentlig plats och din reptilhjärna säger åt dig att ta sats med din vänsternäve redan nedifrån marken får att till slut träffa ett vänsteröga som givetvis genast blir ett blårött virrvarr av där man nyss tydligt och klart såg ett öga. Min vänstra handled värkte i tre veckor. Vi hade bara idiotisk tur ofta när vi använde våra knytnävar och andledningarna kunde vara ytterligare en kugge i en kedja av händelser.
Ibland räckte det med att personen gick på fel skola. Det har varit och är mycket vi och dom när det kommer till olika skolor. Är du stor och stark och ofta klarar att reda ut varje situation och du slänger in lite övervåld bara för att du kan och den andre är "värd" det. Hans nesa över din dominans kanske gör så att han ger sig på evt. flickvän på kvällen.
Sup och ha roligt men lämna inte allt vett hemma.
Hoppas på en bra beskrivande och rättvis dom i detta fall. Ni i byn kan ju om det inte känns för kymigt fråga Tovas familj vid tillfällen om ni kan göra något för dem.