2017-05-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Enligt hans familj var han verkligen värsta drömpappan, en riktig hjälte som tog hand om detta barn T*ndr* som inte ens var hans biologiska barn. Exflickvännens version var då helt annorlunda. Samma som i detta fallet; en helt annan person bakom lyckta dörrar.

s 722, sk "konceptförhör":
Han var nästan för bra för att vara sann.
Detta gick bra i början men då Tindra blev ett halvår till ett år och började få en egen vilja så började även Alexander visa för Rebecka att han hade temperament.
Detta fick Rebecka att prata med hans föräldrar och det hon då fick veta var att han inte hade någon direkt diagnos på papper men att han hade ADHD och aggressivitetsproblem.
Han var inte fysisk men han skrek och smällde i saker. Det som kunde utlösa detta var t.ex. om Rebecka sa ett ord fel eller om det låg en sak på fel plats.
Det kunde även vara att Tindra grät.
Alexander var den perfekta pappan fram tills dess att Tindra blev 6-12 månader då blev det som om han släppte på tyglarna och även gav över papparollen till Rebecka.
Alexander slutade t.ex. att ta sin del gällande Tindra på natten.
---
På fråga om Tindra hade några oförklarliga skador så uppger hon att vid ett tillfälle under perioden som de bodde i Perstorp så hade hon fått en bild skickad till sig från Alexander.
Han frågade vad det var och bilden visade ett rött märke på övre delen på baksidan av Tindras vänstra lår. Märket var i storlek som en tennisboll med en diameter på ca 10 cm.
Det var inte ett blåmärke eller något sådant utan det var bara ett rött märke.
Rebecka befann sig vid tillfället på jobbet och hon beslutade sig för att åka direkt hem.
Hon vet inte varför men hon fick en känsla av att hon behövde åka hem direkt.
När hon kom hem och kollade efter märket så hade det lagt sig.
Det är det enda oförklarliga som hon kan komma på.
Hon har inte kommit på vad det skulle kunna ha varit. Alexander visste inte vad det var. Han hade upptäckt det på så sätt att han bara hade sett det.
---
Vid tillfället så var Tindra drygt ett år och hon kunde gå själv.
----
När Rebecka fick reda på det med Hailey så uppstod ett obehag på så sätt att hon visste ju att hon lämnat Tindra till Alex under tiden då hon var och jobbade. Som mamma så har det malt i huvudet på henne om det skulle kunna vara så att Alex gjort något mot Tindra som hon inte har sett. Kan det ha varit på så sätt att han skulle kunna ha slagit henne med anledning av det röda märket. Det är sådana saker som hon gått och tänkt på.
Fram tills dess att hon fick bilden med märket så hade hon inte haft några sådana tankar överhuvudtaget. "

Tack! Det var det förhöret jag också tänkte på men jag hade visst förträngt allt det där i början. Sån tur att Tindra kom undan.
Citera
2017-05-25, 21:56
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Allt jag läst hittills tyder på att A är den som är galen.
Möjligen psykopat, med tanke på att de mystiska blåmärkena som alltid dyker upp på morgonen när E sovit och A varit vaken, faktiskt kan räknas som gas lighting.
Var i FUP ser du info som kan tolkas som att E är psyksjuk?
I liverapporteringen från rättegången,där läkaren förhörs,menar läkaren att blåmärken inte uppstår lika snabbt på spädbarn som hos vuxna. På spädbarn kan det ta ett par dagar innan blåmärken uppstår. Så det att E säger varje morgon nytt blåmärke kan inte stämma,då det tar längre tid innan det uppstår. Situationen kan vara under dagtid lika bra som natten,och sedan ett par dagar på det
Citera
2017-05-25, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
I liverapporteringen från rättegången,där läkaren förhörs,menar läkaren att blåmärken inte uppstår lika snabbt på spädbarn som hos vuxna. På spädbarn kan det ta ett par dagar innan blåmärken uppstår. Så det att E säger varje morgon nytt blåmärke kan inte stämma,då det tar längre tid innan det uppstår. Situationen kan vara under dagtid lika bra som natten,och sedan ett par dagar på det

Har du läst FUP?
Citera
2017-05-25, 22:30
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Har du läst FUP?
ja,hela. Hurså? Nu pratade jag om vad läkaren uttalade sig om i pågående rättegång
Citera
2017-05-25, 22:32
Medlem
Jag har följt detta fallet sen det började och läst allt i denna tråden men inte velat skriva nånting förrän nu.

Det var någon som sa att E hade sagt på rättegången att om någon skulle skrivit till henne på FL tråden att hon skulle lämna A så hade hon gjort det. Så sa hon INTE. Jag var där på onsdagen när hon förhördes.
Åklagaren frågade henne vad hon trodde hade hänt flickan när hon har blåmärken på morgonen när E vaknar och E svarade att hon har sina misstankar nu i efterhand men hon vill inte gå in på det. Hon sa att hade hon har funderat nu i häktet hur hon hade agerat om hon hade de misstankarna då och då hade hon tagit H och åkt till sin kompis Ida (tror jag hon hette) och lämnat A. Hon sa ingenting om att hon ville ha såna svar på FL tråden. Hon sa att hon inte ens hade vart inne och läst svaren på tråden förutom de 2-3 första svaren.

Jag tror inte ett ögonblick på att E är så oskyldig som hon vill framstå. Jag har oerhört svårt att förstå hur en människa kan sitta och vara så ENORMT iskall när man pratar om sitt döda barn och återuppleva de dagarna igen utan att röra en min. Hur man kan sitta där och säga att det är bara hon och pappan som har haft hand om barnet och att hon är oskyldig MEN vägrar att säga något negativt om pappan. Jag menar, om hon nu vet att hon är oskyldig, som hon säger att hon är, då borde hon veta att det är pappan. För NÅGON är det ju. Då känns det sjukt att försvara honom. Om han nu inte betyder mer för henne än vad H gjorde. Hon försökte också ( Sa dock inget rakt ut men sättet hon beskrev och pratade på antydde) får det att låta som att A utnyttjat H sexuellt den natten när det knakade i kroppen på henne.
E berättade om den dagen på ett sätt (med knakandet, nya blåmärken och slemmig i munnen) som fick alla att tro att han gjort det. När åklagaren frågade om det svarade hon bara att hon har sina aningar om vad A gjort men hon vill inte säga orden för hon tyckte att de tankarna var onda och fula och hon ville inte tänka så.

Jag tror att dom är skyldiga båda två.
Hon har vart frustrerad över att H inte velat amma och kanske hållt H:s ansikte hårt mot bröstet för att "tvinga" henne att äta.
A tror jag har blivit irriterad när H vaknat på nätterna när han är uppe i sitt spel. Tryckt in flaskan för hårt när hon velat äta/ struntat i att ge henne mat för han hellre vill spela och då "slängt" ner henne i vagnen för att få tyst på henne alternativt skakat henne i hopp om att hon ska tystna.

Jag tror inte dem har gjort det med mening att döda henne. Jag tror att frustrationen blivit för mkt och de vet inte hur de ska hantera det och gör därför såhär.
Citera
2017-05-25, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Jag har följt detta fallet sen det började och läst allt i denna tråden men inte velat skriva nånting förrän nu.

Det var någon som sa att E hade sagt på rättegången att om någon skulle skrivit till henne på FL tråden att hon skulle lämna A så hade hon gjort det. Så sa hon INTE. Jag var där på onsdagen när hon förhördes.
Åklagaren frågade henne vad hon trodde hade hänt flickan när hon har blåmärken på morgonen när E vaknar och E svarade att hon har sina misstankar nu i efterhand men hon vill inte gå in på det. Hon sa att hade hon har funderat nu i häktet hur hon hade agerat om hon hade de misstankarna då och då hade hon tagit H och åkt till sin kompis Ida (tror jag hon hette) och lämnat A. Hon sa ingenting om att hon ville ha såna svar på FL tråden. Hon sa att hon inte ens hade vart inne och läst svaren på tråden förutom de 2-3 första svaren.

Jag tror inte ett ögonblick på att E är så oskyldig som hon vill framstå. Jag har oerhört svårt att förstå hur en människa kan sitta och vara så ENORMT iskall när man pratar om sitt döda barn och återuppleva de dagarna igen utan att röra en min. Hur man kan sitta där och säga att det är bara hon och pappan som har haft hand om barnet och att hon är oskyldig MEN vägrar att säga något negativt om pappan. Jag menar, om hon nu vet att hon är oskyldig, som hon säger att hon är, då borde hon veta att det är pappan. För NÅGON är det ju. Då känns det sjukt att försvara honom. Om han nu inte betyder mer för henne än vad H gjorde. Hon försökte också ( Sa dock inget rakt ut men sättet hon beskrev och pratade på antydde) får det att låta som att A utnyttjat H sexuellt den natten när det knakade i kroppen på henne.
E berättade om den dagen på ett sätt (med knakandet, nya blåmärken och slemmig i munnen) som fick alla att tro att han gjort det. När åklagaren frågade om det svarade hon bara att hon har sina aningar om vad A gjort men hon vill inte säga orden för hon tyckte att de tankarna var onda och fula och hon ville inte tänka så.

Jag tror att dom är skyldiga båda två.
Hon har vart frustrerad över att H inte velat amma och kanske hållt H:s ansikte hårt mot bröstet för att "tvinga" henne att äta.
A tror jag har blivit irriterad när H vaknat på nätterna när han är uppe i sitt spel. Tryckt in flaskan för hårt när hon velat äta/ struntat i att ge henne mat för han hellre vill spela och då "slängt" ner henne i vagnen för att få tyst på henne alternativt skakat henne i hopp om att hon ska tystna.

Jag tror inte dem har gjort det med mening att döda henne. Jag tror att frustrationen blivit för mkt och de vet inte hur de ska hantera det och gör därför såhär.

Läs förhören med E istället. Det är ingen iskall människa som talar, tvärtom, och hon är inte "inte det minsta negativ" mot A. Har nu läst flera hundra sidor förhör med E och hon ÄR väldigt trovärdig –*helt konsekvent i sin berättelse och trovärdig i sina resonemang. Om E på riktigt lyckats spela rollen av en orolig mamma som misstänkt men inte agerat ut sina misstankar, dvs helt oskyldig, och förstått först gradvis efter gripandet att A hela tiden misshandlat – och kanske även utnyttjat –*barnet på nätterna måste hon vara enormt förslagen. Men jag tror inte hon är tillräckligt intelligent, faktiskt.
Citera
2017-05-25, 23:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Läs förhören med E istället. Det är ingen iskall människa som talar, tvärtom, och hon är inte "inte det minsta negativ" mot A. Har nu läst flera hundra sidor förhör med E och hon ÄR väldigt trovärdig –*helt konsekvent i sin berättelse och trovärdig i sina resonemang. Om E på riktigt lyckats spela rollen av en orolig mamma som misstänkt men inte agerat ut sina misstankar, dvs helt oskyldig, och förstått först gradvis efter gripandet att A hela tiden misshandlat – och kanske även utnyttjat –*barnet på nätterna måste hon vara enormt förslagen. Men jag tror inte hon är tillräckligt intelligent, faktiskt.

Alltså du skriver, läs förhören med E istället! Herregud, personen du citerade har ju varit och sett E live i rättssalen förhöras!
Finns inget i det hon sagt i förhören som tyder på att hon är oskyldig, enligt mig.
Men du tycks tolka det annorlunda, ja hon är duktig att manipulera folk, det kan man verkligen säga!

Tror du verkligen på allt hon säger? Du tror inte att hon kanske försöker komma undan med brottet och försöka få alla att tro hon är oskyldig? Nåja helt oskyldig är hon ju dock inte, då lär dem knappast åtalat henne för misshandeln som orsakade hennes dotters död!
Senast redigerad av rubin22 2017-05-25 kl. 23:56.
Citera
2017-05-25, 23:27
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Inte så intelligent? Tydligen så pass intelligent att hon lyckades ta fina arrangerade foton på sin döende dotter och sedan redigera bort alla blåmärken, tror inte att det är ett dugg fel på hennes intelligens, för vad jag vet åtminstone har E inte gått i särskola?
Inte minsta negativ mot A skriver du, hon hintar ju om att han haft sex med dottern, är inte det negativt?
Citera
2017-05-26, 01:06
Medlem
Har läst hela FUP:en och nästan allt som skrivits här. Men inte sett någon som talar om HUR frakturerna uppkommit. A pratade om att han tryckt hennes ben mot magen för att hjälpa henne med gaserna, kan man trycka så hårt och aggressivt att han knäckt revbenen med hjälp av Haileys egna ben?
Citera
2017-05-26, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firy
Har läst hela FUP:en och nästan allt som skrivits här. Men inte sett någon som talar om HUR frakturerna uppkommit. A pratade om att han tryckt hennes ben mot magen för att hjälpa henne med gaserna, kan man trycka så hårt och aggressivt att han knäckt revbenen med hjälp av Haileys egna ben?
Revbenen stämmer med 'shaken baby'.. Du tar tag i bebisen och skakar den, för att t ex få den tyst eller sluta sprattla (för du har hög frustrationsnivå och är omogen och oempatisk nog för att göra så). Det förklarar både brotten och blödningar i hjärnan.
Citera
2017-05-26, 06:59
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Revbenen stämmer med 'shaken baby'.. Du tar tag i bebisen och skakar den, för att t ex få den tyst eller sluta sprattla (för du har hög frustrationsnivå och är omogen och oempatisk nog för att göra så). Det förklarar både brotten och blödningar i hjärnan.

Min teori är också att dessa två idiot-klumpedunser kan ha tryckt upp benen för hårt. Alternativt att valrossen A legat/suttit på H. :/
Citera
2017-05-26, 07:02
Medlem
simme1988s avatar
Citat:
Ja fast det verkar inte haft med biologisk resp styvföräldraskap att göra, utan med små varelser överlag samt impulskontroll. Med tanke på hunden som kissar på sig av rädsla. Vad gjorde han med den? Samma som med bonusbarn och biobebis. Han verkar ha ett sadistiskt streak som han döljer för hela omgivningen. En dubbelnatur.

Tidiga tecken på schizofreni jao
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in