2017-05-25, 12:46
Avstängd
Medicin mot illusioner? Knappast va. Borde hen inte vara mer på det klara över varför samhället skriver ut mediciner till hen? Man blir än mer mörkrädd av att ta del av dylik info - hen känns minst sagt som en grönsak, dessutom en där bäst-före-datumet passerat, släng hen på komposten!
Citera
2017-05-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westsack
Ang. As systers tunga.
Har inte A i fup sagt att hans syster gjorde det själv och ljög att det va E som gjorde det?

(Jag har inte läst fup, bara det andra citerat här)

Okej! Har inte kommit till förhören med A än. Det är en sjuuuukt omfattande FUP, får man säga.
Det är väl främst förhören med As mamma som är graverande för E så långt. Att hon fick raseriutbrott och gav sig på det nioåriga barnet i familjen. Men vad vet man, hon hade uppenbarligen en djup konflikt med E och strävar väl, medvetet eller omedvetet, efter att få E att se sämre ut än A.
Citera
2017-05-25, 13:12
Medlem
Alltså de här människorna gör mig bara mer illamående för varje dag. Hur fan kan de fått gå lösa och hur fan kan ingen på BVC, sjukhus, grannar, vem som helst, märkt att dessa människor inte ska ha hand om ett barn?! Någon borde känt av läget, förstått och hjälpt lilla H.
Senast redigerad av Andromeda136 2017-05-25 kl. 13:24.
Citera
2017-05-25, 17:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
visst, men det är nog för att det är så mycket som pekar på andra orsaker och inget som pekar på att det skulle handla om några misstankar kring föräldraskapet. f ö verkar ju A inte haft några problem med sånt tidigare då han fostrat en bonusdotter på samma sätt, som sin egen –*som han också verkar ha misshandlat..

Då HADE han väl problem med det?
Citera
2017-05-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Då HADE han väl problem med det?

Ja fast det verkar inte haft med biologisk resp styvföräldraskap att göra, utan med små varelser överlag samt impulskontroll. Med tanke på hunden som kissar på sig av rädsla. Vad gjorde han med den? Samma som med bonusbarn och biobebis. Han verkar ha ett sadistiskt streak som han döljer för hela omgivningen. En dubbelnatur.
Citera
2017-05-25, 17:41
Medlem
Min fråga är varför mamman åtalas. Inte kommit dit än i infon.
Är det pga underlåtenhet att ingripa? För även åklagaren riktar väl själva anklagelserna mot A vad gäller synnerligen grov misshandel, dråp etc?
Citera
2017-05-25, 19:01
Medlem
Om man kollar på bilderna från 20e aug i Föpen så ser det väll ut som att dom har tappat/kastat/klämt flickan? Bilden där örat är rött och hon har spytt? Hon har ju även rött märke på bröstkorgen. Det borde ju vara då som revbensfrakturerna uppkommit. Och även kanske skador i hjärnan. Men det måste ju ha varit kast från hög höjd för att få dom skadorna, eller?
Citera
2017-05-25, 19:06
Medlem
Citat:
visst, men det är nog för att det är så mycket som pekar på andra orsaker och inget som pekar på att det skulle handla om några misstankar kring föräldraskapet. f ö verkar ju A inte haft några problem med sånt tidigare då han fostrat en bonusdotter på samma sätt, som sin egen –*som han också verkar ha misshandlat..

Var framkommer att han misshandlat bonus?
Citera
2017-05-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empolie
Var framkommer att han misshandlat bonus?

I förhöret med exflickvännen; men det är inte säkert. Det var därför jag skrev "verkar". Men tillvägagångssättet är ju detsamma som i det här fallet med den biologiska bebisen; att han var mycket ensam med barnet, till och med insisterade på att vara det, och plötsligt skickar en bild till mamman med oförklarlig skada; ett rött märke stort som en tennisboll på baksidan av barnets lår. Den flickan var då ett år gammal. Liksom i fallet med den döda bebisen hävdade han att han inte hade någon aning om hur skadan uppstod. Och exflickvännen trodde honom, delvis vad det verkar, och nu säger att hon att i ljuset av vad som hände biobebisen är hon säker på att A måste slagit även hennes barn.
Exflickvännen berättar vidare att A tappade intresset för barnet vid den tiden och lät henne göra allt, samt att han hade våldsamma raseriutbrott och slog sönder hela lägenheten när hon gjorde slut - samt hotade att döda henne och barnet. När barnet var med...
A framstår öht som väldigt underlig och läskig.
Jag fäster mig vid att både exflickvännen och E berättar att han gladeligen var ensam med barnet och gärna tog hand om det mycket, i båda fallen.
Det talar mot att misshandeln skulle utlösts av stress. Det talar för att han på något sätt varit ute efter att begå övergrepp mot barnet. Samma sak med hunden, som ofta kissade på sig av rädsla för A. Små varelser som inte kan berätta om vad som hänt, men som han varit ensam med och uppenbarligen utövat våld mot - och duktig på att göra det i största hemlighet, när ingen ser det.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-05-25 kl. 19:53.
Citera
2017-05-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har hela tiden tyckt att bilderna såg arrangerade ut, och ja ÄVEN de som tagits på E innan förlossningen. WT lyste igenom.

Var står detta om att Erika inte vet hur det ska bli med faderskapet nu?

Det normala är att faderskapet inte utreds mera, om ett barn avlider innan det är klart. För då finns det ju ändå inget behov av att kräva in underhållsstöd. Känner en kvinna som råkade ut för det, och för henne själv hade det varit viktigt att veta vem pappan till hennes barn varit (maken eller älskaren) trots att det var avlidet (plötslig spädbarnsdöd).

MEN i ett mordfall borde ju utredningen göras, eftersom resultatet kan ha betydelse för motivet.

Det är någonstans i början hon säger att de inte hunnit eller något liknande.

Jag personligen tycker att faderskapet ska skrivas på ändå. Hade de varit gifta, så hade han automatiskt stått som far.

Om han inte står som far för Hailey, så blir det som hon aldrig funnits, om 10 år kan han säga att han aldrig fått några barn, skulle någon ringa folkbokföringen, så skulle det i så fall stå, inga barn.
Citera
2017-05-25, 19:53
Medlem
Citat:
I förhöret med exflickvännen; men det är inte säkert. Det var därför jag skrev "verkar". Men tillvägagångssättet är ju detsamma som i det här fallet med den biologiska bebisen; att han var mycket ensam med barnet, till och med insisterade på att vara det, och plötsligt skickar en bild till mamman med oförklarlig skada; ett rött märke stort som en tennisboll på baksidan av barnets lår. Den flickan var då ett år gammal.
Exflickvännen berättar även att A tappade intresset för barnet vid den tiden och lät henne göra allt, samt att han hade våldsamma raseriutbrott och slog sönder hela lägenheten när hon gjorde slut - samt hotade att döda henne och barnet. När barnet var med...

Aha! Jag har läst fup men inte hela, är precis på hans del nu.
Ett kortare Förhör med exflickvännen var i början av fupen men det där framkom inte då. Det var typ bara "tänk om han gjorde nåt"
Om jag minns rätt...
Citera
2017-05-25, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empolie
Aha! Jag har läst fup men inte hela, är precis på hans del nu.
Ett kortare Förhör med exflickvännen var i början av fupen men det där framkom inte då. Det var typ bara "tänk om han gjorde nåt"
Om jag minns rätt...

Enligt hans familj var han verkligen värsta drömpappan, en riktig hjälte som tog hand om detta barn T*ndr* som inte ens var hans biologiska barn. Exflickvännens version var då helt annorlunda. Samma som i detta fallet; en helt annan person bakom lyckta dörrar.

s 722, sk "konceptförhör":
Han var nästan för bra för att vara sann.
Detta gick bra i början men då Tindra blev ett halvår till ett år och började få en egen vilja så började även Alexander visa för Rebecka att han hade temperament.
Detta fick Rebecka att prata med hans föräldrar och det hon då fick veta var att han inte hade någon direkt diagnos på papper men att han hade ADHD och aggressivitetsproblem.
Han var inte fysisk men han skrek och smällde i saker. Det som kunde utlösa detta var t.ex. om Rebecka sa ett ord fel eller om det låg en sak på fel plats.
Det kunde även vara att Tindra grät.
Alexander var den perfekta pappan fram tills dess att Tindra blev 6-12 månader då blev det som om han släppte på tyglarna och även gav över papparollen till Rebecka.
Alexander slutade t.ex. att ta sin del gällande Tindra på natten.
---
På fråga om Tindra hade några oförklarliga skador så uppger hon att vid ett tillfälle under perioden som de bodde i Perstorp så hade hon fått en bild skickad till sig från Alexander.
Han frågade vad det var och bilden visade ett rött märke på övre delen på baksidan av Tindras vänstra lår. Märket var i storlek som en tennisboll med en diameter på ca 10 cm.
Det var inte ett blåmärke eller något sådant utan det var bara ett rött märke.
Rebecka befann sig vid tillfället på jobbet och hon beslutade sig för att åka direkt hem.
Hon vet inte varför men hon fick en känsla av att hon behövde åka hem direkt.
När hon kom hem och kollade efter märket så hade det lagt sig.
Det är det enda oförklarliga som hon kan komma på.
Hon har inte kommit på vad det skulle kunna ha varit. Alexander visste inte vad det var. Han hade upptäckt det på så sätt att han bara hade sett det.
---
Vid tillfället så var Tindra drygt ett år och hon kunde gå själv.
----
När Rebecka fick reda på det med Hailey så uppstod ett obehag på så sätt att hon visste ju att hon lämnat Tindra till Alex under tiden då hon var och jobbade. Som mamma så har det malt i huvudet på henne om det skulle kunna vara så att Alex gjort något mot Tindra som hon inte har sett. Kan det ha varit på så sätt att han skulle kunna ha slagit henne med anledning av det röda märket. Det är sådana saker som hon gått och tänkt på.
Fram tills dess att hon fick bilden med märket så hade hon inte haft några sådana tankar överhuvudtaget. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in