2017-07-12, 00:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Läste någonstans att HA hade kalciumbrist, kan detta möjligtvis förklara benbrotten och att skallbenet var skört? Tänker att eftersom föräldrarna är släppta och troligtvis blir friade kanske det ses som en möjlig orsak till flickans död. Ett mycket märkligt fall hursomhaver🤔
Det är väl mycket troligt att hon hade kalciumbrist, då det lät bli att mata henne tillräckligt och den lilla näring hon fick var mjölkersättnin (troligtvis felblandad, så korkade som de båda var)
blandat med otjänligt varmt kranvatten, inte så konstig då med näringsbrister, speciellt som kalcium är så viktigt för små barns skelett och hon fick ju fasen knappt mat, mammans bröstmjöl borde ha snabbt sinat då ett spädbarn bör ammas minst var fjärde timma, men mamman låg med hörlurar hela natten, då kommer inte mjölken att räcka. Dessa föräldrar ska aldrig mer få ett barn till att plåga om jag fick bestämma! Men alla skador som flickan hade kan inte enbart bevisas ha att göra med kalciumbrist. Länka gärna annars vilken sjukdomar som kan orsaka alla dessa symtom? Om hon nu var sjuk, hade hon väldig grymt otur! Inte nog med det, så misshandlade (roade sig) pappan med henne med att klämma ihop hennes kinder så hårt att hon fick stora blåmärken ( hans egna ord ) dessutom tappas hon m.m
Söker inte hjälp för henne de sista fyra dygnen, trots att hon rosslar, inte äter, svårigheter att andas m.m. Inte förrän hon slutar andas ringer de efter ambulans, väldigt omhändertagna föräldrar det, eller?
Senast redigerad av rubin22 2017-07-12 kl. 00:43.
Citera
2017-07-13, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Tror inte på att dom är skyldiga. Men al. Är i malmö och på väg till spanien 1 vecka.

Hur vet du det? Vart har du fått den infon ifrån??
Citera
2017-07-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Hur vet du det? Vart har du fått den infon ifrån??
Ifrån en vän som känner a och e. Fick precis reda på att någon har ett hus där i Spanien som a ska bo i. . Har själv sett bilder på huset. Så det stämmer nog.
Citera
2017-07-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det är väl mycket troligt att hon hade kalciumbrist, då det lät bli att mata henne tillräckligt och den lilla näring hon fick var mjölkersättnin (troligtvis felblandad, så korkade som de båda var)
blandat med otjänligt varmt kranvatten, inte så konstig då med näringsbrister, speciellt som kalcium är så viktigt för små barns skelett och hon fick ju fasen knappt mat, mammans bröstmjöl borde ha snabbt sinat då ett spädbarn bör ammas minst var fjärde timma, men mamman låg med hörlurar hela natten, då kommer inte mjölken att räcka. Dessa föräldrar ska aldrig mer få ett barn till att plåga om jag fick bestämma! Men alla skador som flickan hade kan inte enbart bevisas ha att göra med kalciumbrist. Länka gärna annars vilken sjukdomar som kan orsaka alla dessa symtom? Om hon nu var sjuk, hade hon väldig grymt otur! Inte nog med det, så misshandlade (roade sig) pappan med henne med att klämma ihop hennes kinder så hårt att hon fick stora blåmärken ( hans egna ord ) dessutom tappas hon m.m
Söker inte hjälp för henne de sista fyra dygnen, trots att hon rosslar, inte äter, svårigheter att andas m.m. Inte förrän hon slutar andas ringer de efter ambulans, väldigt omhändertagna föräldrar det, eller?
Ok.... Åklagaren begärde förlängd tid och nya bevis ploppade upp enligt henne och tidningarna.... Men där fanns inget nytt att komma med... Åklagaren har nog skitit i det blå skåpet ifrån början som cris skrev... Där gjorde hon en riktig tabbe med att ljuga om nya bevis. . Hon var rädd och visste att hon varit ute på hal is ifrån början då allt var så bråttom... Missade några viktiga provtagningar och ljög om att nya bevis fanns... Även för media. Fanns inget! Och sen tror jag att rättsläkare i USA har lite mer erfarenhet än dom svenska läkarna som läser sig till en möjlig orsak som kan ha 150 olika symtom... I USA röntgade dom kropparna redan för 10 år sedan och kunde se ett blodkärl(kapilärer) i ett finger... Fatta! 1 litet blodkärl som brustit....kapilär!!!! . Ganska otroligt vilken teknik dom har där. . Dom ligger mycket längre fram i utvecklingen än svenska obduktionstekniker (rätts).
Citera
2017-07-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så är det och så står det i stämningsansökan att dom utövat grovt våld mot huvud och kropp.
Men när RMV Olofsson redogjorde att han inte kunde finna något våld mot huvudet satte åklagaren i halsen och skrek jäv. Sen talade hon inte om det i sin slutplädering mer än att dom borde sökt vård för hjärnblödningarna.

Så du har helt rätt här gällande åklagarens påstående och intention för själva åtalet. Det rök direkt kan man säga i och med sakkunniges vittnesmål.
För att det inte fanns något våld emot huvudet. . Thats it. Åklagaren har sina kalle-anka bevis. Sen får man spekulera i att e inte haft någon näring i kroppen då hon inte åt så mycket och spydde upp allt hon fick i sig, även vatten. All nässpray hon tog kan väl inte varit så bra det heller? Nej.
Citera
2017-07-13, 19:22
Medlem
Vilka galna spekulationer som pågår här.
Förövrigt verkar många ha dömt A och E på förhand antagligen p.g.a att media gick ut och gjorde detta.
Senast redigerad av Slipzman 2017-07-13 kl. 19:36.
Citera
2017-07-13, 22:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Ok.... Åklagaren begärde förlängd tid och nya bevis ploppade upp enligt henne och tidningarna.... Men där fanns inget nytt att komma med... Åklagaren har nog skitit i det blå skåpet ifrån början som cris skrev... Där gjorde hon en riktig tabbe med att ljuga om nya bevis. . Hon var rädd och visste att hon varit ute på hal is ifrån början då allt var så bråttom... Missade några viktiga provtagningar och ljög om att nya bevis fanns... Även för media. Fanns inget! Och sen tror jag att rättsläkare i USA har lite mer erfarenhet än dom svenska läkarna som läser sig till en möjlig orsak som kan ha 150 olika symtom... I USA röntgade dom kropparna redan för 10 år sedan och kunde se ett blodkärl(kapilärer) i ett finger... Fatta! 1 litet blodkärl som brustit....kapilär!!!! . Ganska otroligt vilken teknik dom har där. . Dom ligger mycket längre fram i utvecklingen än svenska obduktionstekniker (rätts).

Fast vad du svamlar, om åklagare hit och dit. En fråga som jag hoppas att du kan svara på? Tycker du att det är normalt att göra fiskmun på en liten bebis så den får blånader? Är det normalt att tappa en liten bebis och tappa fjärrkontrollen på henne så hon får blåmärken? Ar det normalt att kalla sin lilla bebis lat då hon inte äter? Är det normalt att inte ge sitt barn tillräckligt och otjänlig föda i form av varmt kranvatten m.m. m.m. Skit nu i att dem är oskyldig till mord/dråp! Är det jag skrev ovan inte misshandel? Jo det är det!
De hade förlorat dottern om socialen fått reda på detta och blivit anmälda för barnmisshandel!
Så vad är det som är så svårt att första, då pappan redan erkänt att han gjort allt detta. Och att trycka hennes kinder så hon får två stora blåmärken, är ju att verkligen erkänna misshandel, väldigt korkat av honom. Så oskyldig helt klart nej och jag skiter i dina så kallade experter!
Obehagligt med partiska personer här.
Citera
2017-07-13, 22:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipzman
Förövrigt verkar många ha dömt A och E på förhand antagligen p.g.a att media gick ut och gjorde detta.

Herregud, det dyker upp så konstiga personer här som svampar!
Galna spekulationer? Ja enligt dig åtminstone.
Jag tycker det är obehagligt med alla personer med en agenda som härjar här!
Så grymt att vissa skyddar denna äckliga A åtminstone, som ändå har erkänt misshandeln av dottern om du nu orkat läsa? PAPPAN HAR ERKÄNT ATT HAN NÖP HAILEY SÅ HON FICK TVÅ STORA BLÅMÄRKEN PÅ KINDERNA! Är det då så konstigt att man då dömer någon?
Sen om du inte tål galna spekulationer i ditt tycke passar du nog inte att vara här på Flashback forum.
Citera
2017-07-13, 23:05
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Vad konstigt, jag tycker att detta fått väldigt lite publicitet i media?
Citera
2017-07-13, 23:07
Medlem
Citat:
Herregud, det dyker upp så konstiga personer här som svampar!
Galna spekulationer? Ja enligt dig åtminstone.
Jag tycker det är obehagligt med alla personer med en agenda som härjar här!
Så grymt att vissa skyddar denna äckliga A åtminstone, som ändå har erkänt misshandeln av dottern om du nu orkat läsa? PAPPAN HAR ERKÄNT ATT HAN NÖP HAILEY SÅ HON FICK TVÅ STORA BLÅMÄRKEN PÅ KINDERNA! Är det då så konstigt att man då dömer någon?
Sen om du inte tål galna spekulationer i ditt tycke passar du nog inte att vara här på Flashback forum.

Man dör inte p.g.a ett nyp i kinden. Det jag menar med galna spekulationer är när personer som "appogoge" skriver med en sådan övertygelse och säkerhet som om han vore insatt i vad rmv tagit reda på och ej när han tydligen inte är det.
Citera
2017-07-13, 23:08
Medlem
Citat:
Vad konstigt, jag tycker att detta fått väldigt lite publicitet i media?
Detta är p.g.a att media i princip dömde föräldrarna på förhand och piskade upp en lynchstämning och nu när det visar sig att dem är med sannolikhet oskyldiga så försöker media lägga locket på.
Citera
2017-07-13, 23:22
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Man dör inte p.g.a ett nyp i kinden. Det jag menar med galna spekulationer är när personer som "appogoge" skriver med en sådan övertygelse och säkerhet som om han vore insatt i vad rmv tagit reda på och ej när han tydligen inte är det.

Men alltså har du svårt att läsa vad jag skriver?
Du kan läsa mitt citat som jag skrev till Front253!
Mord har ju redan uteslutits. Då blir det dråp eller misshandel!
Ett nyp är misshandel, speciellt som det blev två stora blåmärken på kinderna, eller vad trodde du att det var? Så om någon nyper dig så hårt i kinderna så du blir rejält blå, så är det inte misshandel enligt dig?
Sen kasta skit på andra vettiga i tråden är väldigt lågt, men jag får väl väl sjunka nästan lika lågt som er med att säga att ni sitter här och försvarar barnmisshandel, verkar det som? Skäms ni inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in