2017-05-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Romskt råd ska inrättas i Malmö, skattefinansierat...

det finns jo redan zigenska föreningar som får miljontals kronor i olika bidrag och vad har de åstadkommit?

Gjort dem ännu mer samhällsbortvända och stärkta i sin kultur där hederligt arbete står långt ner på listan
Citera
2017-05-25, 17:04
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ufomongo
Som boende i Malmö undrar jag konstant varför vi tillåter araber att ha körkort.

Det är för slapp koll, polisen mäktar inte med. Men jag har hört att det finns körskolor som inte är så jävla noga med all "formalia". De heter så att säga inte "Svenssons trafikskola grundad 1978"... finns ju t o m en trafikskola (?) som heter Jihad i Malmö, eller fanns åtminstone. Inte för att vara fördomsfull men jag tror inte att eleverna där tog femton eller tjugo lektioner...
Medan "svenska körskolor" suger ut ungdomarna på varenda spänn. Med den naturliga konsekvensen att svenskar kör mycket mycket bättre än utlänningar.
Citera
2017-05-25, 17:15
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Tack för ditt tidigare inlägg om hur du ändrat dig och hur du upplever Malmö. Jobbar i ett berikat område i en liten stad och vi har det stökigt hela tiden. Då brukar jag fundera på hur det ser ut i de större städerna.

Fler och värre.
Citera
2017-05-25, 17:18
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Gjort dem ännu mer samhällsbortvända och stärkta i sin kultur där hederligt arbete står långt ner på listan

Jag fattar inte varför detta överhuvudtaget tillåts. Har en kompis som jobbar på sfi och där är det ju snacket om att "gajos" (osäker på stavning) dom kan man stjäla ifrån, lura, förstöra för, men den viktigaste lagen att följa är att aldrig någonsin göra detsamma mot sina egna. Ja det är vad man i andra sammanhang kallar extrem egoism och nu ska detta bli skattefinansierat... moralen är lägre, kvinnans ställning är á la tidigt 1800-tal och det är ok att stjäla från svenskar. DEM stöttar vi, jajamensan! När ska vi börja ställa krav på denna folkgrupp?
Citera
2017-05-25, 17:39
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Det är för slapp koll, polisen mäktar inte med. Men jag har hört att det finns körskolor som inte är så jävla noga med all "formalia". De heter så att säga inte "Svenssons trafikskola grundad 1978"... finns ju t o m en trafikskola (?) som heter Jihad i Malmö, eller fanns åtminstone. Inte för att vara fördomsfull men jag tror inte att eleverna där tog femton eller tjugo lektioner...
Medan "svenska körskolor" suger ut ungdomarna på varenda spänn. Med den naturliga konsekvensen att svenskar kör mycket mycket bättre än utlänningar.

Vilken formalia syftar du på? Vilka i Malmö?

Vill inte körskolor ofta att eleverna tar många lektioner, eller i alla fall så många att de klarar uppkörningen sedan? Eller har jag inte uppfattat inlägget korrekt?

Vissa köper sina körkort. Sett annonser till och med. Lagligt?
Citera
2017-05-25, 17:43
Medlem
flygandeflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demokraturdn
Vilken formalia syftar du på?

Vill inte körskolor ofta att eleverna tar många lektioner, eller i alla fall så många att de klarar uppkörningen sedan? Eller har jag inte uppfattat inlägget korrekt?

Vissa köper sina körkort. Denna annonserar när man googlar:
Www.kopakorkort punkt com.

Alltså jag menar att det finns utländska körskolor som inte är så noga med att eleverna ska genomgå en ordentlig utbildning. Kanske är det pengar under bordet också. Jag ser i alla fall unga mena-män dagligen som inte borde vara i närheten av ett fordon, inte ens en cykel. De skiter i fotgängare vid övergångsställen, de kör upp i röven på en, de tutar vart de än kör, skriker, har ekande hiphopmusiker som hörs ända till Småland, och kör om där man inte får köra om. Med mera med mera!
Citera
2017-05-25, 19:06
Medlem
Man anhållen för sjukhusstöld

När polisen kommer till sjukhus pekas en man ut av vittnen som misstänkt för en rad stölder. Stölderna ska ha skett på flera av sjukhusets vårdavdelningar.

Mannen, som är i 35-årsåldern, ska ha tagit elektronik, bland annat en mobil. Han greps av polis på sjukhuset och anhölls senare av åklagare – misstänkt för stöld.

http://24malmo.se/2017/05/25/man-anhallen-for-sjukhusstold/
Citera
2017-05-25, 19:23
Medlem
Nydala firade trygghet och gemenskap

Dans och musik och massor av människor fyllde Nydalatorget i Malmö när torgets 10-årsjubileum firades. Det kom folk från hela stan – precis som arrangörerna ville.
Läs mer........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nydala-firade-trygghet-och-gemenskap

Det ser mörkt ut på Nydala
Senast redigerad av ascheberg 2017-05-25 kl. 19:27.
Citera
2017-05-25, 21:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Dans och musik och massor av människor fyllde Nydalatorget i Malmö när torgets 10-årsjubileum firades. Det kom folk från hela stan – precis som arrangörerna ville.
Läs mer........

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/nydala-firade-trygghet-och-gemenskap

Det ser mörkt ut på Nydala
Finn fem svenskar...
Citera
2017-05-25, 22:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Finn fem svenskar...

I texten står det "vi ska sätta Nydala på kartan" , det behövs inte, googlar man på Nydala så får man fram en massa mord, rån, misshandel, våldtäkter,
Citera
2017-05-25, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
I texten står det "vi ska sätta Nydala på kartan" , det behövs inte, googlar man på Nydala så får man fram en massa mord, rån, misshandel, våldtäkter,

Redan på slutet av 90-talet var nydala ett skräpställe fullmatat av MENA, bodde på docentgatan (hermodsdal) en kort period, fyfan - blattarna sålde brass helt öppet på skolgården kvällstid redan då, gissa hur det är nu.
Citera
2017-05-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flygandeflax
Alltså jag menar att det finns utländska körskolor som inte är så noga med att eleverna ska genomgå en ordentlig utbildning. Kanske är det pengar under bordet också. Jag ser i alla fall unga mena-män dagligen som inte borde vara i närheten av ett fordon, inte ens en cykel. De skiter i fotgängare vid övergångsställen, de kör upp i röven på en, de tutar vart de än kör, skriker, har ekande hiphopmusiker som hörs ända till Småland, och kör om där man inte får köra om. Med mera med mera!

Ehhh, det är norm att man använder sig av muslimska körskolor för man kan köra svart och för den så kallade muslimske körskoleläraren sitter och snackar på sitt skitspråk under uppkörningen vad ludret ska göra för att köra rätt. det var en aspekt av kriminaliteten. Muslimer ljuge rom allt. Det är därför de är här.

En annan aspekt. Om du är vaken så ser du att muslimer övningskör utan skylt. Det sker under kvällen och nattetid för de klarar inte av att köra dagtid. Det kräver en högre IQ och man vill inte bli tagen. Om jag som fotgängare märket det så märker bilförarna det också.

En tredje aspekt. Eftersom muslimer har ljugit att de är asylsökande och att de sökt asyl i fler än ett namn och använt sig av falska namn så har man fått ut riktiga svenska pass och id kort i falska namn. De kör sedan upp åt andra och säljer dessa körkort svart. Därför kan vildarna inte köra. De har inte tagit körkort för de kan inte läsa och skriva på sina egna språk. Det kräver IQ. Det är också därför man aldrig ska sätta sig i en taxi där det är en muslim som kör för han har noll koll på trafikreglerna (förutom att han bidrags- och skattefifflare). Är man smart för att ens kusin eller rövpolare tagit in en och för att man bidragsfifflar och fifflat till sig ett taxikörkort? Ja, muslimen anser att han är smart i alla lägen och man ska följa hans eller hennes norm.

En annan sak att fundera på är hur man som muslimsk kvinna kan ha ett körkort när man snackar i mobil utan headset och kör sin Porsche med hög fart mitt inne i stan och inte kör enligt trafikreglerna. Var har man fått pengar till något som en vanlig knegare som betalar skatt inte kan köpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in