Citat:
Ursprungligen postat av
flygandeflax
Ja just obildad tror jag inte man skulle kunna säga att jag är. Men visst naiv. Och det är väl inget som 1. är jätteovanligt 2. Har med intelligens att göra (det är faktiskt inte en synonym till mindre intelligent)
Det går att leva sida vid sida. det vi ser nu är människor med en helt ny uppsättning lagar som hör hemma på medeltiden. Som varje dag går här i Sverige /Frankrike/Danmark etc och hatar det västerländska samhället.
Men vad vet jag. Kanske är det jag som ligger i riskzonen, jag får ju vissa föraningar om detta när jag läser tråden. Kanske är det inte sharialagar jag ska oroa mig för utan den stora nolocausten - naivas holocaust - som kommer att stegvis utföras när Meiji et al tar makten. Brinnande förtorter å sido, det värsta är ju alla naiva svenskar. Vi skjuts prydligt uppställda mot väggen när det är dags för rätt och rättarting... kanske var det vi som var problemet från början? Kanske handlar det inte alls om extrema religiösa riktningar? Kanske var det t o m VI som stod bakom terrordåden?
Nu får ni fan ta och ge er. Hata på rätt personer/grupper.
Projicerar du? Vill *du själv* skjuta andra människor "prydligt uppställda mot väggen", varför det faller sig naturligt för dig att tro, att det vill (de flesta) andra människor också göra??
Du har "levt i förhoppning", att det skulle vara möjligt att skapa ett samhälle i Sverige, där
många människor från m-y-c-k-e-t olika kulturer "lever ihop" på ett sätt, som aldrig tidigare skett i världshistorien.
Nu ser du resultatet av dina "förhoppningar", som du själv skriver, du ser "människor med en helt ny uppsättning lagar som hör hemma på medeltiden. Som varje dag går här i Sverige /Frankrike/Danmark etc och hatar det västerländska samhället."
Du ser
en galopperande kriminalitet, terrordåd, en eskalerande korruption, dagliga mordbränder m.m.... och det kommer att öka och öka i omfattning. Det som rapporteras om "nattens händelser" i Malmö är bagateller i Nya Sverige:
Citat:
– Flera personer har ringt in om bilar som buskört vårdslöst på Gymnasistgatan och uppges ha tävlat med varandra, säger Kim Hild vid polisens ledningscentral.
En bil ska i samband med buskörningen har voltat. Men när polis kom till platsen var inga personer kvar i bilen.
– Det är någon som larmar att en bil voltar och ser sedan en person springa från platsen, så vi har ingen misstänkt, säger Kim Hild.
Den bil som voltade ska ha stulits tidigare samma kväll på Bergsgatan.
06.14: Tidigt på fredagsmorgonen inträffade en skadegörelse på en förskola i Malmö. Händelsen inträffade på Idaborgsgatan där en man krossade en eller flera rutor på förskolan.
-----
Som sagt, tänkande människor var givetvis "emot från början" att svenska politiker sjösatte ett fullskaligt projekt, som aldrig tidigare realiserats under världshistorien.