2017-05-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Till polischefens försvar måste man väl säga var att han hämtade hjälp, han hade svårt att tro att pojkarna var skyldiga. Så han hämtade den kände underverkspsykologen. Sen lydde han naivt dennes minsta vink, därför att "Han kunde ju se... han visste ju... han kunde ju se att pojkarna hade mer att berätta".
Många människor tror att psykologer är en sorts nästan trollkarlar som allvetande och avslöjande kan läsa folks tankar.
Så är det inte alls. Och några är tyvärr verkliga charlataner.

Men Sandberg misstänkte väl inte bröderna innan SåC kopplades in, de var där som (ev) vittnen. Eller?
Citera
2017-05-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Sant, det gjorde jag apropå att en del skriver typ "det var en fyraåring som blivit mördad! hur skulle det kännas som anhörig!" - som det verkar säger de så för att försvara hur utredningen bedrevs. Någon påpekade då att Kevins morbror blivit upprörd på förhören och jag la till att morfadern sagt i intervju att han aldrig trott att det var bröderna.
Vad Kevins morfar tror ska förstås inte påverka utredningen. Jag tycker överhuvudtaget att anhöriga ska lämnas i fred.

Kevins morbror sa ju även att det va en självklarhet att bröderna hade nånting med kevins död att göra.
Citera
2017-05-25, 16:21
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exebular
Därför att man kört fast och kontaktade SÅC som utifrån sin "gedigna kunskap" såg att barnen dolde något och därmed var häxprocessen igång

Men Göran Lambertz har mage att tycka det som sker nu är en häxjakt.

Vuxna personer som kan föra sin egen talan.
Citera
2017-05-25, 16:26
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salzsalino
Kevins morbror sa ju även att det va en självklarhet att bröderna hade nånting med kevins död att göra.

Sa han att det var en självklarhet?

Källa på det.
Citera
2017-05-25, 17:36
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Men Sandberg misstänkte väl inte bröderna innan SåC kopplades in, de var där som (ev) vittnen. Eller?
SÅC kopplades in efter "uniformförhöret", när Sandberg kört fast och behövde hjälp. Om man ändå misstänkte att barnen visste mera, har inte framgått vad jag sett. I det läget kontaktade han SÅC enligt egen utsago
Citera
2017-05-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Sa han att det var en självklarhet?

Källa på det.

"Men, han är ändå inte helt övertygad att bröderna är oskyldiga.

– Det märks att det är plågsamt för barnen, men av 1 300 som blev förhörda i utredningen var det bara bröderna som visste någonting. Så att de har sett någonting eller varit delaktiga tycker jag är en självklarhet."

http://nwt.se/arvika/2017/05/18/kevins-familj-trott-pa
Citera
2017-05-25, 18:36
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

– Det märks att det är plågsamt för barnen, men av 1 300 som blev förhörda i utredningen var det bara bröderna som visste någonting. Så att de har sett någonting eller varit delaktiga tycker jag är en självklarhet."

Men snälla nån, vad har det för värde? En allvetande mirbror? Nä, det är en vanlig person som reagerar helt sunt på att media spridit en nedsättande bild av hans familj. Han blir citerad i en kvällstidning och säger vad han tror. Det får han. Men det har inget med den här polisutredningen att göra. Och inget med utredningen om polisutredningen heller. Han utger sig inte för att veta mer än någon annan. Utöver att Kevin visst fick mat hemma.
Citera
2017-05-25, 19:21
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:

Oj, du hittade ett litet halmstrå som du försöker koka en soppa på. För dig som verkar tycka att morbrodern är ett stort orakel kanske du borde citera detta istället:

"– Rolf Sandberg tycker jag inte direkt har gjort ett lysande jobb... Till oss i familjen sa han att bröderna erkänt och berättat i detalj hur mordet gått till och hur de fraktat Kevin. Han ljög oss rakt upp i ansiktet, och det har kommit fram nu 19 år senare."

Och visste verkligen bröderna något relevant om Kevin överhuvudtaget?
Citera
2017-05-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Oj, du hittade ett litet halmstrå som du försöker koka en soppa på. För dig som verkar tycka att morbrodern är ett stort orakel kanske du borde citera detta istället:

"– Rolf Sandberg tycker jag inte direkt har gjort ett lysande jobb... Till oss i familjen sa han att bröderna erkänt och berättat i detalj hur mordet gått till och hur de fraktat Kevin. Han ljög oss rakt upp i ansiktet, och det har kommit fram nu 19 år senare."

Läser du tidigare inlägg så står de att morfar inte trodde de va pojkarna då länka jag bara detta. Så knip
Citera
2017-05-25, 19:40
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman

Nej, av alla förhören man fick se så prickade bröderna inte rätt på något som hänt Kevin + att de hade alibi som sa att de aldrig var vid mordplatsen den kvällen. Känns som 5-årige Robins fantasi och pressen från media bidrog till detta smutsiga polisarbete.

Säger som jag sa tidigare att det knappast kan finnas många som sett hela dokumentären och tror att de är skyldiga. Ni som säger att DJ "luras, vill tjäna pengar, inte visade förhör när de sa saker som vittnar om att de visste ngt" - Det skulle ju vara karriärsmässigt självmord för DJ eftersom det kommer att komma fram isf.
Citera
2017-05-25, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Men Göran Lambertz har mage att tycka det som sker nu är en häxjakt.

Vuxna personer som kan föra sin egen talan.
Det är snarare häxsniffar-jakt (alla som sett Svarte Orm vet vad jag menar).
Och Lambertz utseende gör ju inte saken bättre...han skulle passa perfekt i rollen som Förste Häxsniffare.
I avsnitten om häxsniffaren förhör dom en häst och en anka har jag för mig 😊
Senast redigerad av brokigare 2017-05-25 kl. 19:46.
Citera
2017-05-25, 19:56
Bannlyst
Detta förhör skulle (skrämmande nog) kunna vara en satir över SÅC:s metoder...
https://m.youtube.com/watch?v=fYJZqJezjz4
Och hästen lämnade skriftligt erkännande
https://m.youtube.com/watch?v=JNz4iHtGAvs
Senast redigerad av brokigare 2017-05-25 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in