Citat:
Ursprungligen postat av
Stefan S
Christian berättade i det första förhöret att han sett några äldre pojkar prata med Kevin, samt bekräftade han att Robin tidigare sagt till honom att han bevittnat hur Kevin mördats, men att han själv inte bevittnat händelsen.
Ok - då förstår jag 👍
Man måste backa tillbaka till ruta ett
innan Sandberg, SÅC & Co förstörde hela utredningen för att förstå vad som faktiskt hände
Familjen åker in till polisstationen därför att Christian hade sett två tonåringar tillsammans med Kevin den aktuella dagen
Det var detta man ville berätta för polisen
Vad som sedan drabbar denna familj är ofattbart och borde bli utbildningsmaterial i framtiden på hur man INTE får förhöra barn
Ingen skuld på Robin - han var 5 år och ville naturligtvis också vara med. T o m ännu mer än storebror så då drog han till med den stora kniven
Inte heller Christian har någon skuld - han var bara 7 år och skulle berätta att han sett Kevin med två pojkar morddagen
Inte heller har bonusmamman någon skuld när hon gjorde misstaget att ändra sig från nej till kanske...
Därför att: ett så stort pådrag med Sandberg, SÅC, barnpsykologer och socialtjänsten i spetsen - det är omöjligt att värja sig mot - om man inte skaffar sig flera bra advokater
Vad som sedan händer Weine vet vi och det kan bli en annan föreläsning som kan komma väl till pass inom psykiatrin kanske? "Så kan patienten felbehandlas och knäckas om vi inte ser upp "
Ingen hade insyn i utredningen (förutom Sandberg och SÅC) men alla inblandade "aktörer" hade ett ansvar gentemot familjen
Så ser jag på det - ingen drog i handbromsen och därför kunde det ske
Nu hoppas jag att Örebropolisen gör ett ordentligt jobb och att dom finner den riktige mördaren
Att Kevin mötte en pedofil denna ödesdigra kväll - det är jag övertygad om