2017-05-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Tror inte det var RS avsikt blev bara en konsekvens av hans handlande som syftade till att bygga hans ego. Precis som trollen i tråden som pissar på Kevin och hans anhöriga för att roa sig själva

Förstår inte poängen med att dra in brottsoffer och anhöriga, med all respekt för deras sorg så ska den inte påverka en polisutredning i någon riktning. Misstänker att de som använder sig av anhöriga för att försvara utredningen egentligen inte bryr sig så mycket om varken de anhöriga eller om Kevin.
Men det är bara vad jag tror.
Citera
2017-05-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Kevins morbror reagerade också över hur pojkarna behandlades i förhören.

Ja, och hans morfar hade väl aldrig ens trott att det var bröderna?
Citera
2017-05-25, 11:57
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Eller så har han viktig information! Det är trots allt en fyraårig pojke som blivit mördad. Återigen vet vi inte vad R har sagt tidigare. Har han berättar något för föräldrarna? Har han sagt namnet på pojken tidigare? Är det någon han känner igen sedan tidigare? När polisen vill få honom att berätta ger han motstridig information. Men vad har han sett? Jag förstår att polisen vill reda ut bland den information som R har lämnat. Det är svårt. Barn blandar ofta sanning med fantasi, och om någon har bett dem att inte berätta kan det bli ännu fler motstridiga uppgifter.

Vad skulle du tycka om det var din son som hade blivit mördad och en annan pojke som han hade lekt med lämnar information om saker han har sett i anslutning till mordet. Dessutom ger föräldrarnas information stöd för att pojken kan ha sett något eller varit involverad. Hur skulle du tycka då, om det var din son som hade blivit mördad och någon verkar ha sett det? Försök se det från flera olika perspektiv.
Som förälder till ett mördat barn skulle jag blivit vansinnig när jag förstod hur förhören gått till och klantigheten från polisens sida. Tack vare det så kanske jag aldrig skulle få veta vad som verkligen hänt. Jag skulle inte vara nådig mot polisen.
Jag tror att det skulle plåga mig otroligt att inte veta vad som hänt.
Skulle du som förälder vara nöjd med polisens arbete?
Citera
2017-05-25, 12:48
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Som förälder till ett mördat barn skulle jag blivit vansinnig när jag förstod hur förhören gått till och klantigheten från polisens sida. Tack vare det så kanske jag aldrig skulle få veta vad som verkligen hänt. Jag skulle inte vara nådig mot polisen.
Jag tror att det skulle plåga mig otroligt att inte veta vad som hänt.
Skulle du som förälder vara nöjd med polisens arbete?
Nu var ju allt så hemligt, men hade jag som förälder till Kevin fått veta hur dessa förhör av "förövarna" gått till hade jag blivit vansinnig.
Att så små (svenska) barn dödar en liten knatte är extremt ovanligt och osannolikt. I trakten fanns ett antal suspekta personer, både unga och vuxna vilket jag som förälder säkert kände till, även om de dömda pedofilerna inte officiellt hängts ut. Att då veta att dessa skumma individer avförts från listan över tänkbar gärningsman, en tonåring genom att hans föräldrar (!) givit honom alibi och att all kraft nu riktades mot ett par osannolika gärningsmän skulle definitivt fått mig att reagera starkt. Men, allt hemlighölls ju, polischefen hade satt munkavle på sina underställda t ex.
Citera
2017-05-25, 12:52
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Ja, och hans morfar hade väl aldrig ens trott att det var bröderna?

Det har jag i så fall missat. Minns du var du läste det?
Citera
2017-05-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Nu var ju allt så hemligt, men hade jag som förälder till Kevin fått veta hur dessa förhör av "förövarna" gått till hade jag blivit vansinnig.
Att så små (svenska) barn dödar en liten knatte är extremt ovanligt och osannolikt. I trakten fanns ett antal suspekta personer, både unga och vuxna vilket jag som förälder säkert kände till, även om de dömda pedofilerna inte officiellt hängts ut. Att då veta att dessa skumma individer avförts från listan över tänkbar gärningsman, en tonåring genom att hans föräldrar (!) givit honom alibi skulle definitivt fått mig att reagera starkt. Men, allt hemlighölls ju, polischefen hade satt munkavle på sina underställda t ex.

Så det är underligt att denna tonåring ges alibi av hans föräldrar,men det är inte underligt att 5 och 7-åring ges alibi av en 10-åring(!) och föräldrar? Du hör ju själv hur det låter.

Tar inte ställning för eller emot,bara en reaktion.
Citera
2017-05-25, 13:22
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Så det är underligt att denna tonåring ges alibi av hans föräldrar,men det är inte underligt att 5 och 7-åring ges alibi av en 10-åring(!) och föräldrar? Du hör ju själv hur det låter.

Tar inte ställning för eller emot,bara en reaktion.

Bröderna gavs alibi av hela 10-åringens familj dock.

Detta var var innan pojkarna var misstänkta men de står än idag fast vid sitt alibi trots att de inte träffat brödernas familj på 18 år och när Sandberg förklarat bröderna som skyldiga till mordet.
Citera
2017-05-25, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
All information som bröderna "lämnade" har dom fått av polisen. Det enda som är trovärdigt är att det var God Jul som var skurken. Allt annat kom från förhörsledarna. Dom bär det fulla ansvaret för att en mördare slapp undan.

Det mesta pekar på att du har rätt.

Vissa tycks sakna förmåga att ta till sig fakta - eller också spelar de dumma. Varför är svårt att föreställa sig...

Att någon tänkande människa skulle referera till Lambertz som en auktoritet - eller diskutera Kevin-fallet utan att ha sett dokumentärserien är givetvis otänkbart.
Citera
2017-05-25, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Christian berättade i det första förhöret att han sett några äldre pojkar prata med Kevin, samt bekräftade han att Robin tidigare sagt till honom att han bevittnat hur Kevin mördats, men att han själv inte bevittnat händelsen.

Ok - då förstår jag 👍
Man måste backa tillbaka till ruta ett innan Sandberg, SÅC & Co förstörde hela utredningen för att förstå vad som faktiskt hände

Familjen åker in till polisstationen därför att Christian hade sett två tonåringar tillsammans med Kevin den aktuella dagen
Det var detta man ville berätta för polisen
Vad som sedan drabbar denna familj är ofattbart och borde bli utbildningsmaterial i framtiden på hur man INTE får förhöra barn

Ingen skuld på Robin - han var 5 år och ville naturligtvis också vara med. T o m ännu mer än storebror så då drog han till med den stora kniven
Inte heller Christian har någon skuld - han var bara 7 år och skulle berätta att han sett Kevin med två pojkar morddagen

Inte heller har bonusmamman någon skuld när hon gjorde misstaget att ändra sig från nej till kanske...
Därför att: ett så stort pådrag med Sandberg, SÅC, barnpsykologer och socialtjänsten i spetsen - det är omöjligt att värja sig mot - om man inte skaffar sig flera bra advokater

Vad som sedan händer Weine vet vi och det kan bli en annan föreläsning som kan komma väl till pass inom psykiatrin kanske? "Så kan patienten felbehandlas och knäckas om vi inte ser upp "

Ingen hade insyn i utredningen (förutom Sandberg och SÅC) men alla inblandade "aktörer" hade ett ansvar gentemot familjen
Så ser jag på det - ingen drog i handbromsen och därför kunde det ske
Nu hoppas jag att Örebropolisen gör ett ordentligt jobb och att dom finner den riktige mördaren
Att Kevin mötte en pedofil denna ödesdigra kväll - det är jag övertygad om
Citera
2017-05-25, 14:07
Medlem
Och till Kjesarinnankanel jag läste nu ditt utdrag från förhöret då Sandberg vill att Robin ska "erkänna" eller "berätta"...
Jag kan skratta åt detta - och jag hoppas och önskar att denna familj en dag också kan skratta åt denna fars som utspelades på polisstationen
Citera
2017-05-25, 14:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att så små (svenska) barn dödar en liten knatte är extremt ovanligt och osannolikt. I trakten fanns ett antal suspekta personer, både unga och vuxna vilket jag som förälder säkert kände till, även om de dömda pedofilerna inte officiellt hängts ut. Att då veta att dessa skumma individer avförts från listan över tänkbar gärningsman, en tonåring genom att hans föräldrar (!) givit honom alibi och att all kraft nu riktades mot ett par osannolika gärningsmän skulle definitivt fått mig att reagera starkt. Men, allt hemlighölls ju, polischefen hade satt munkavle på sina underställda t ex.

Jag är lite nyfiken på varför polisen skulle sätta dit C och R till varje pris när det fanns andra bättre lämpade kandidater på nära håll?
Citera
2017-05-25, 14:45
Medlem
Exebulars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag är lite nyfiken på varför polisen skulle sätta dit C och R till varje pris när det fanns andra bättre lämpade kandidater på nära håll?
Därför att man kört fast och kontaktade SÅC som utifrån sin "gedigna kunskap" såg att barnen dolde något och därmed var häxprocessen igång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in