Citat:
Ursprungligen postat av
pretty-spry
Om han inte bar henne, kan han ju faktiskt även ha dragit henne. Det är inte så svårt. Ännu lättare om det dessutom är nedförsbacke till vattnet.
Undrar om det användes hundar. Var det lång-grunt, som det sägs, kan hon även ha synts från botten, t.ex från en båt eller helikopter.
Vad gäller hundar så kan man också ge dem något klädplagg eller annan tillhörighet från den saknade personen att sniffa på, och så får de upp spåret på så vis. Därmed inte sagt att det skedde i detta fallet.
Jo, det stod ju i någon nyhetsartikel att åklagaren hade uttalat sig om att "man kan dra eller släpa". Finns ju fler sätt vilket har diskuterats tidigare i tråden.
Jag undrar också om hon kan ha synts när hon har legat där. Eftersom det var så långgrunt borde man kunna se, i alla fall om man kollar noga. Polisen letade ju på fel plats innan men när de började leta på rätt plats gick det ju rätt så fort innan de fann henne, och då var det dessutom mörkt.
Hundar, helikopter och båt användes i sökandet:
Polisen har använt sig av både helikoptrar och hundar i sökandet av Tova Moberg, samt, enligt tidningen Hela Helsingland, ett 50-tal poliser i sökandet. Sjöpolisen kallades upp för att delta i sökande i ett vattendrag. Polisen lyckades positionera den unga kvinnans avstängda mobiltelefon till en plats som nu är del av informationsinhämtningen
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/detta-vet-vi-om-forsvunna-tova/
Jag undrar specifikt om liklukt, jag tänker på hans kläder. Och undrar om lukten går att tvätta bort? Om det stämmer att det tog "några timmar" innan kroppen flyttades ner till vattnet så borde det ju lukta lik lite här och var längst vägen ner till vattnet.