2017-05-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Johanna kan inte känna skuld eller empati, inte heller sorg eller ånger. Hennes tankebanor är inte "vad fan har jag ställt till med, vad har jag gjort?". Någon ånger kommer aldrig att infinna sig, inte ens för ett ögonblick. Men däremot så lider hon svårt av att inte längre fullt ut kunna utöva makt genom hot. Hon gör det förvisso via proxy - alla som är inblandade (och det är några stycken) är med rätta livrädda för henne. Men Johannas lilla terrorvälde är slut.
I alla fall utanför Hinseberg.
Jag undrar om hon har humor, antagligen inte eftersom hon inte har något större djup i sitt känsloliv. Det är mera ett lite sadistiskt drag som gör henne upprymd och skrattar. Som när hon förnedrade Aki med drogexperint och han kissade på sig. Hörde henne skratta på sexfilmen också när hon förödmjukde unga killar att handla mot sin vilja.
Citera
2017-05-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det är varje länks styrka som ska prövas och avgöras. Men jag tänker så här, hur i helsike kan de som lyssnar på detta bortse från helheten?

Tänker samma. Nu vet vi inte vilka vittnen AH kommer att kalla och vad som kommer fram då. Bortser vi från det så tror jag hon fälls i TR. Vad som sedan händer i HR är kanske mer osäkert.
Citera
2017-05-25, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, hon kan inte känna varken, skuld eller ånger, en oerhört egoistisk människa.
Glömmer inte när hon sa i media att nu går vi vidare efter att pappan gått bort, efter mordet på GM.
Hoppas hon inte får det lätt på Hinsebergd anstalten bland Sveriges värsta kvinnofångar bla Svarta änkan och Hästtjejen och styckmörderskan Jonna som sitter på Hinseberg.

Hästtjejen är en tanig liten tjej som knappast äger de andra på Hinsan.
Citera
2017-05-25, 01:18
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det skulle gå att ge ut en liten bok bara genom att plocka små russin ur FUP. Korta anekdoter av JM
Många guldkorn finns det. I ett förhör påstod hon att hennes alibi var att hon hade suttit på en parkeringsplats för att väntat på att sälja sex på mordkvällen. Det alibit slog ju polisen hål på. Då svarar hon på åklagarens fråga om detta alibi "Jamen, det har jag ju tagit tillbaka..." Som om man bara kan ta tillbaka ett falskt alibi och tro att man blir betrodd med nästa "alibi"
Citera
2017-05-25, 05:17
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det skulle gå att ge ut en liten bok bara genom att plocka små russin ur FUP. Korta anekdoter av JM
Den skulle jag se fram emot att läsa i hängmattan.
Eller kanske som "dasslektyr"?
Och vi får inte räkna ut den som talbok - givetvis då med Johanna läsande sin egen roll...
Citera
2017-05-25, 06:54
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Många guldkorn finns det. I ett förhör påstod hon att hennes alibi var att hon hade suttit på en parkeringsplats för att väntat på att sälja sex på mordkvällen. Det alibit slog ju polisen hål på. Då svarar hon på åklagarens fråga om detta alibi "Jamen, det har jag ju tagit tillbaka..." Som om man bara kan ta tillbaka ett falskt alibi och tro att man blir betrodd med nästa "alibi"

Detta har jag också funderat på. Varför kommer hon med denna flora av olika förklaringar till vad som hänt och vad hon gjort? Det borde rimligen vara till nackdel för henne jämfört med om hon istället skulle valt att inte svara alls, när hon saknade bra förklaring.
I indiciemål är det avgörande om det finns möjliga alternativa förklaringar som motsäger att den åtalade begått brott.
Om hon hade valt att tiga så hade advokaten kunnat lägga fram det mest trovärdiga alternativet.
När det nu finns 7-8 eller fler motbevisade förklaringar på bordet, hur mycket vikt kommer rätten att lägga på ytterligare alternativ som advokaten lägger fram?
Citera
2017-05-25, 07:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Mormor anki sitter som vittnesstöd till alla vittnen som tycker som hon, resten tittar hon inte ens åt som barnbarn etc.

Bra att åk fick smaka på egen medicin från Hikes, oroliga blev dom direkt och började gnälla högt.
Nu skulle vi inte mata trollen men...
De barnbarn som håller en dubbelmördare, som dessutom försökt mörda en själv, om ryggen, har själva satt sig i den sitsen.
Högst förståeligt av Anki. De lär förhoppningsvis aldrig se röken av något arv.
Citera
2017-05-25, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nu skulle vi inte mata trollen men...
De barnbarn som håller en dubbelmördare, som dessutom försökt mörda en själv, om ryggen, har själva satt sig i den sitsen.
Högst förståeligt av Anki. De lär förhoppningsvis aldrig se röken av något arv.
Personer som inte har samma åsikter som anki skall uteslutas ur "klanen". Hon funkar precis som dig bara att du använder ordet troll istället. Blir tragikomiskt. Sen slår du huvudet på spiken med din sista mening och det är just den som genomborrar hela ankis tänk och liv. "Vi gör dig arslös om du inte beter dig och får du så mycket som 10kr av pappa GM så tar jag fram blocket och skriver upp summan", Aldrig sett en kärring, utan egna pengar, hota sina egna med Görans jävla pengar dagligen som anki hotat sina familjemedlemmar. Folk skall slängas ut på gatan, arvslösa, sommoarstugor dras in,skuldblock plockas fram, hot , hot och åter hot ja ta mig fan allt tas upp om man inte gör som mormor anki vill. En penningkåt häxa liknar hon mer än en ödmjuk mamma/mormor,!
Citera
2017-05-25, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Mycket stingsliga åklagare. Synnerligen osvensk rättegång när Wenna likt en amerikansk såpopera avbryter med sitt "objection your honor" maler sönder sitt egna förtroende. Nu är 1+3miljoner missade och ett tvättat band med knappt tvåordsmännsikor ärsista hoppet.

Tror hoppet försvann med GW. Han insåg svagheten direkt, förmedlade i media och blev tyst(ad)? Ovackra försök att få GW levande igen visar på frustrationen i tråden likväl som denna PM-klubb som nu havrerat.

Vi får istället lyssna på gurkdebatt, gräsklipparbeskrivningar, kaffe från en balkong och billigt chardonnay från en finlandsfärja. Men juridiken är en avsaknad och jag är glad hur du belyser den lite torrt.
Bara bra av hikes att lägga fram dessa 5 vittnen i slutet, säkert har hon samlat på sig under rättegångsdagarna men på ett kallt vis levererar hon i slutet när åk förbrukat alla sitt i panik under rättegång som t ex fårahedar, expr-klipp och gamla försäkringsbedrägerier sen urminnestider. Justerar tider och dödsorsaker som det passa dem. Och just detta med att man starkt hävdat drunkning och numera garderar sig och vill ha in kvävning som är en uteslutningsdiagnos får mig att tro att hikes fick fram något när dörrarna stängdes och akis obduktion skulle malas som åk inte tänkt på. Kanske magsäcksinnehållet eller spyorna på ren svenska fått betydelse.
Citera
2017-05-25, 09:04
Medlem
Citat:
Bara bra av hikes att lägga fram dessa 5 vittnen i slutet, säkert har hon samlat på sig under rättegångsdagarna men på ett kallt vis levererar hon i slutet när åk förbrukat alla sitt i panik under rättegång som t ex fårahedar, expr-klipp och gamla försäkringsbedrägerier sen urminnestider. Justerar tider och dödsorsaker som det passa dem. Och just detta med att man starkt hävdat drunkning och numera garderar sig och vill ha in kvävning som är en uteslutningsdiagnos får mig att tro att hikes fick fram något när dörrarna stängdes och akis obduktion skulle malas som åk inte tänkt på. Kanske magsäcksinnehållet eller spyorna på ren svenska fått betydelse.

Hikes tror jag inte har så mycket att komma med under nästa vecka med sina vittnen men den som lever får se vad tingsrättens dom blir till slut.
Citera
2017-05-25, 09:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Detta har jag också funderat på. Varför kommer hon med denna flora av olika förklaringar till vad som hänt och vad hon gjort? Det borde rimligen vara till nackdel för henne jämfört med om hon istället skulle valt att inte svara alls, när hon saknade bra förklaring.
I indiciemål är det avgörande om det finns möjliga alternativa förklaringar som motsäger att den åtalade begått brott.
Om hon hade valt att tiga så hade advokaten kunnat lägga fram det mest trovärdiga alternativet.
När det nu finns 7-8 eller fler motbevisade förklaringar på bordet, hur mycket vikt kommer rätten att lägga på ytterligare alternativ som advokaten lägger fram?
Att säga att hon sålde sex var nog ganska smart, i Sverige är alltid kvinnor som säljer sex offer men här lyckades det ju inte.
Citera
2017-05-25, 09:09
Bannlyst
Citat:
Personer som inte har samma åsikter som anki skall uteslutas ur "klanen". Hon funkar precis som dig bara att du använder ordet troll istället. Blir tragikomiskt. Sen slår du huvudet på spiken med din sista mening och det är just den som genomborrar hela ankis tänk och liv. "Vi gör dig arslös om du inte beter dig och får du så mycket som 10kr av pappa GM så tar jag fram blocket och skriver upp summan", Aldrig sett en kärring, utan egna pengar, hota sina egna med Görans jävla pengar dagligen som anki hotat sina familjemedlemmar. Folk skall slängas ut på gatan, arvslösa, sommoarstugor dras in,skuldblock plockas fram, hot , hot och åter hot ja ta mig fan allt tas upp om man inte gör som mormor anki vill. En penningkåt häxa liknar hon mer än en ödmjuk mamma/mormor,!

Att Anki som hatade EKB-verksamheten såpass mycket att hon hotade både inneboende och att ta lägenheter från sina släktingar numera sitter och klappar den fd. kompanjonen medhårs under rättegång är inte förvånande alls. Efter brotten har Anki gått bärsärkagång och samlat alla som är MOT JM. Så sjukt aggresiv och försvarande av sin pengar och arv så det är sjukligt. JM och hennes avkommor skall inte få del utan uteslutas ur klanen gäller nu.

Citat:
Vi vet inte så mycket men det skum som inte finns ett spår av, men vid drunkning är väl det vanligt förekommande att detta förekommer. Efter de stängda dörrarna kom åkl ut med KVÄVNING som alternativ så nu är det tunt. Är det spyor i lungorna så hamnar allt i en annan dager. Mängden vatten som öht har funnits i lungan begränsas och med det kiselalger. Dessutom blir frågan hur kiselalger överlever en extremt sur miljö?

Mängden Hjälmarvatten i lungorna, eller rättare sagt spyor undrar jag om det är fastställt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in