2017-05-24, 19:59
Medlem
Smhfs avatar
Här kan man tydligt se hur JM,s hjärna fungerar.

JM: Det är en sjuk jävla familj kan jag säga.
Fhl: Ja till vissa delar kan jag ju faktiskt hålla med dig.
JM: Ja det är sjukt är det, en sjuk jävla konstellation och alla ljuger.
Fhl: Är det så?
JM: Ja.
Fhl: Så det inkluderar dig också?
JM: Nej.
Fhl: Inte?
JM: Jag är nog den enda som talar sanning.
Citera
2017-05-24, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Ja jaa....bara hon sitter inlåst så är jag nöjd!

Och om jag förstår rätt så har alla som jobbar runt henne hög beredskap på vad tokkärringen kan tänkas hitte på (häktespersonalen vittnar om att det alltid ska vara två som går in till henne alt. den ena står bakom dörren så det finns vittnen på vad som sägs osv osv). Gissar att personalen är rejält luttrade av diverse tidigare "Gökboet"-klienter och andra psykmuppar som passerat grindarna på stället.

Ja de är så engagerade att domstolsvakten somnade en längre stund och inte bedömde att handfängsel var nödvändigt. Oj så de tippar på tå..eller inte. Men någon koll hur det funkar har du då rakt inte.

Citat:
Tänkas kan dock att hon blir såååå uttråkad av att sitta inlåst att hon maniskt kluddar ner några A4-block (till), lismande försöker manipulera personalen med göromål medan hon trycker i sig fängelsets skrovmål (samtidigt) och lägger på sig några pannor till.

...ELLER så får hon så pass mycket mediciner att hon sitter som en schweizerost i hjärnan och stirrar på nåt löjligt kludd på väggen som någon tidigare gäst lämnat efter sig.

I all ärlighet skiter jag själv i vilket - så länge hon är bakom lås och bom!
Själv åker jag upp till Dalarna, dricker massor med Chardonnay, äter gott, umgås med underbara vänner och vilar hjärncellerna, så man orkar hänga med nästa rond

Man börjar undra hur mycket JM krupit under skinnet på allmänheten då tankarna går till JM när folk klipper gräs, dricker chardonnay eller kaffe på en balkong? Lite läskigt och lite av en "incestfest" tycker jag mig märka av såväl i domstol som i tråden. Skillnaden är väl hur olika man tar till sig vad som sägs. Ledamöterna får ju sin syn på de anklagade.

Och appropå anklagad så undrar jag hur MR skall bli huvudvittne när det är JJ som utfört enligt denne? Någon slags överordnad inkvisitation verkar pågå i denna häxjakt när man går ner i åldrarna på närstående vittnen. 12 blir snart 2,5..om man lyckas tvätta bandet så här lite i efterhand har vi snart ett rekord i rättsosäkerhet. Men såklart, fri bevisföring gäller.

Citat:
...kippis och trevlig helg på er alla!

kippis på dig med tjejen nästa vecka gungar båten lite mer, håll i knäskålarna polisen!
Senast redigerad av stativera 2017-05-24 kl. 20:14.
Citera
2017-05-24, 20:25
Medlem
John.d.oessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Liten uppdatering från Västmanlandstingsrätt ang mord och försök till mord m.m.

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol se/Domstolar/vastmanlandstingsratt/165_B%203570-16_Övrigt.pdf

Fel i länken (rätt nedan)
http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Domstolar/vastmanlandstingsratt/165_B%203570-16_Övrigt.pdf
Citera
2017-05-24, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Mormor anki sitter som vittnesstöd till alla vittnen som tycker som hon, resten tittar hon inte ens åt som barnbarn etc.

Bra att åk fick smaka på egen medicin från Hikes, oroliga blev dom direkt och började gnälla högt.

Mycket stingsliga åklagare. Synnerligen osvensk rättegång när Wenna likt en amerikansk såpopera avbryter med sitt "objection your honor" maler sönder sitt egna förtroende. Nu är 1+3miljoner missade och ett tvättat band med knappt tvåordsmännsikor ärsista hoppet.

Tror hoppet försvann med GW. Han insåg svagheten direkt, förmedlade i media och blev tyst(ad)? Ovackra försök att få GW levande igen visar på frustrationen i tråden likväl som denna PM-klubb som nu havrerat.

Vi får istället lyssna på gurkdebatt, gräsklipparbeskrivningar, kaffe från en balkong och billigt chardonnay från en finlandsfärja. Men juridiken är en avsaknad och jag är glad hur du belyser den lite torrt.
Senast redigerad av stativera 2017-05-24 kl. 20:30.
Citera
2017-05-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Johanna kan inte känna skuld eller empati, inte heller sorg eller ånger. Hennes tankebanor är inte "vad fan har jag ställt till med, vad har jag gjort?". Någon ånger kommer aldrig att infinna sig, inte ens för ett ögonblick. Men däremot så lider hon svårt av att inte längre fullt ut kunna utöva makt genom hot. Hon gör det förvisso via proxy - alla som är inblandade (och det är några stycken) är med rätta livrädda för henne. Men Johannas lilla terrorvälde är slut.
I alla fall utanför Hinseberg.

Nej, hon kan inte känna varken, skuld eller ånger, en oerhört egoistisk människa.
Glömmer inte när hon sa i media att nu går vi vidare efter att pappan gått bort, efter mordet på GM.
Hoppas hon inte får det lätt på Hinsebergd anstalten bland Sveriges värsta kvinnofångar bla Svarta änkan och Hästtjejen och styckmörderskan Jonna som sitter på Hinseberg.
Citera
2017-05-24, 21:11
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Nej, hon kan inte känna varken, skuld eller ånger, en oerhört egoistisk människa.
Glömmer inte när hon sa i media att nu går vi vidare efter att pappan gått bort, efter mordet på GM.
Hoppas hon inte får det lätt på Hinsebergd anstalten bland Sveriges värsta kvinnofångar bla Svarta änkan och Hästtjejen och styckmörderskan Jonna som sitter på Hinseberg.

Efter att pappan blivit mördad, och mordförsöket på mamman så drog hon till Thailand på solsemester, hon hade verkligen inga problem att gå vidare.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-24 kl. 21:13.
Citera
2017-05-24, 21:51
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors

....kaka söker maka? Bara för att dra en liten löjlig parallell till tidigare diskussion...
Kanske var det ämnat från början.....hon drar sig dit där hon känner sig hemma helt enkelt!
TaDaaaa! Hinsan - Here I come......

EDIT Undermedvetet kanske något annat styr.....aka åt helvete....
Alla dessa STOP-skyltar som hon har passerat. Och ändock fortsätter människan...
Så slutsatsen (i min egen smått Chardonnay-marinerade hjärna *för stunden*) är att hennes slutstation bör vara exakt dit hon är på väg....
Senast redigerad av snaffran 2017-05-24 kl. 22:09.
Citera
2017-05-24, 22:15
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Tyvärr är det inte alldeles övertygande:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Finns flera svagheter orsakade av att ingen undersökning skedde vid den första obduktionen. Det har, vad jag kan minnas inte framkommit var vävnadsproverna togs och i vilket skick kroppen var där. Lårprover har nämnts av någon. Är detta en relevant provtagningsplats? Resultatet ska nog bara ses som ett indicium bland alla andra; det är mer troligt att han inte druknat i sjön än att han gjort det.

Nu har JH inte ifrågasatt relevansen särskilt mycket i domstolen. Misstänker att hon återkommer i saken och att minst ett av hennes vittnen kommer att diskutera kiselalger. I annat fall får väl Druids vittnesmål anses som ganska starkt. Hon kan ju även återkomma i HR; det här är ju bara en förfäktning.

Jag tycker att åk fått fram en stor mängd indicier som alla pekar åt samma håll. Att JM ljuger står väl klart för rätten. Att hon hotat och försökt leja folk likaså. Minst ett par motiv har framkommit varav åtminstone ett (pengar) har presenterats för rätten och ett har antytts (svartsjuka). Att hon varit på platsen är klarlagt.

APs dödssätt och händelseförloppet är inte klarlagt. Inte heller var han dog.

Åk har genom att uttala misstankar mot DB, JB och JJ lyft fram tänkbara medgärningsmän. Det får anses som högst sannolikt att JJ uttalat att han tagit livet av JJ på JMs uppdrag men det är inte bevisat att han verkligen gjort det.

Så, enligt min uppfattning finns en stor mängd indicier som tillsammans talar starkt för att JM är skyldig. Sedan vet jag inte hur en domstol ska tolka en indiciekedja. Helheten eller länkarnas styrka som avgör?
Det är varje länks styrka som ska prövas och avgöras. Men jag tänker så här, hur i helsike kan de som lyssnar på detta bortse från helheten?
Citera
2017-05-24, 22:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag hade fått uppfattningen att JM skulle lämna över barnen till Aki, men han skulle alltså hämta dom på dagis och de var redan hämtade av JM? Det är ju anmärkningsvärt i sig.
Detta har jag också funderat på. Jag tror det är en viktig pusselbit.
Citera
2017-05-24, 22:29
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Sanningen är kanske det att JM har inte hämtat tvillingarna från förskolan.
När hon ger olika svar angående hämningar av tvillingarna.
Kan det vara JB eller DB eller JJ som hämtade tvillingarna?
Det skulle inte förvåna mig. Men det är, som någon redan skrivit, tyvärr omöjligt att få någon information om idag,
Citera
2017-05-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Här kan man tydligt se hur JM,s hjärna fungerar.

JM: Det är en sjuk jävla familj kan jag säga.
Fhl: Ja till vissa delar kan jag ju faktiskt hålla med dig.
JM: Ja det är sjukt är det, en sjuk jävla konstellation och alla ljuger.
Fhl: Är det så?
JM: Ja.
Fhl: Så det inkluderar dig också?
JM: Nej.
Fhl: Inte?
JM: Jag är nog den enda som talar sanning.
Det skulle gå att ge ut en liten bok bara genom att plocka små russin ur FUP. Korta anekdoter av JM
Citera
2017-05-24, 22:42
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
2 år är kanske en lång tid. Jag och många med mig sms:ar förskolan om sjukning eller annan info utbyte. Sms kanske går att spåra?
Det vore ju bra. Men JMs telefon är väl kartlagd? Och även andras telefoner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in