Citat:
Ursprungligen postat av
Ferdinand666
" Arbogakvinnan berättar om påstådda följder av stroken:
– Jag har tappat nästan all min engelska. Samtidigt har jag kommit ihåg min tyska"
Förmodligen hade allt svammel varit mer begripligt på Tyska än på den vedervärdiga Svenska hon behärskar.
Märk väl att JM självdiagnoserat sin "övergående stroke" som hon ordagrant uttryckt sig.
Likaså sin panikångest och sin "gräns psykos"
För övrigt.
En intressant detalj att titta på tillbaka är bl a den "romantiska" vigsel som bara anstår ett riktigt kärlekspar. I panik på.......Arlanda.
En månad innan den förfalskade livförsäkringen... OCH.
2014-12-08 Aki och JM vigs på Arlanda.
2014-12-28 "Det framgår, bland annat, att det skickades ett mejl från Aki till JM, den 28 december 2014 om äktenskapsskillnad."
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari 2015.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---
Jag är 99% säker på att JM känner sig smart då allt elände INTE kommit fram än.
Även när hon är dömd och inlåst kommer hon känna sig nöjd med att hon inte åkt dit tidigare och för ÄNNU fler grova brott. Finns garanterat fler ruskiga detaljer kring denna fruktansvärda människa.
FOSTERBARN ! ?
--------------------------------------------------------------------------
Tidslinje
– 2004-12-17 Hammarby köps. JM "bor" med PG och JM har kennel.
XX ETT FOSTERBARN DÖR XX (ca 200x) "jättekonstigt” enligt AM----------------------------XXXXXX
– 2007-09-04 Vedbergsgatan köps och JM flyttar "delvis" dit.
– 2007/2008 JM träffar polisen JN. Varar till sommaren 2008.
– 2008 ca, första uppgifter om att JM ev. säljer sexuella tjänster.
– 2009-01-16 Hammarby/Äppellunden säljs.
– 2010-01 ca, JM inleder förhållande med Nicklas.
– 2010-02 JM och PG separerar.
-- 2011 ? ETT FOSTERBARN DRUNKNAR ! ! ! -----------XXXXXXX
– 2011, slutet av – JM och Aki träffas.
– 2012-0x-xx Aki säljer Sollentuna och flyttar in på Vedbergsgatan.
– 2012-06-01 JM får en mille av pappa.
– 2012-07-27 köps huset på Kungsladugådsgatan.
– 2012-10-12, huset på Vedbergsgatan säljs.
– 2012-12-23 tvillingarna föds. Göran och Anki åker på 100-dagars kryssning.
– 2013-11-22 JM påbörjar en omfattande SMS-korrespondens med MN.
– 2014-03-31 Göran köper lägenheten på Grankvistgatan som JM ska bo i.
– Våren 2014 säger JM till Aki att hon har "torpeder" som ska hänga Aki i ett träd.
– 2014-12-08 Aki och JM vigs på Arlanda.
– 2014-12-28 "Det framgår, bland annat, att det skickades ett mejl från Aki till JM, den 28 december 2014 om äktenskapsskillnad."
– Förfalskad livförsäkring i januari 2015.
– Troligt mordförsök i Egypten i februari.
– 2015-02-16 säljs huset på Kungsladugådsgatan. Kontrakt skrevs i oktober 2014.
– 2015-02-17 Aki uppger till MN att JM varit otrogen med tre olika män på mycket kort tid, att förhållandet Aki-JM avslutas och att han flyttat.
Ja,den romantiska vigseln på Arlanda får vi ju inte glömma,och idag sa Johanna att Aki haft hennes bil någon dag,oklart vilken,då han körde till Hötorget i Stockholm för att köpa ett gigantiskt blomsterarrangemang till henne på födelsedagen.
Var nog viktigt för JM att berätta att hon var SÅ uppvaktad av Aki,,,.
Precis som du,så tror jag att hon har mycket mer på sitt samvete som ännu inte sett dagens ljus.Mest besviken är jag att mordet på Aki känns så ofullständigt i rättegången.
Tveksamt om hon kan bli fälld för detta,och även om hon blir det,så har hon ju haft någon/några medhjälpare som hittills går fria.
Att hon blir fälld för mordet och mordförsöket på sin mamma hyser jag inga tvivel om.
Skulle väl tro att mordet på Aki utreds mer parallellt med rättegången då det finns fler misstänkta gärningsmän. Även att ev.brott bakåt i tiden som JM kan gjort sig skyldig till kommer att utredas ordentligt förutsätter jag,nu när JM uppmärksammats så mycket i media.
Antagligen finns det många journalister som finkammar allt runt Johanna från det hon var barn fram tills idag,tror vi kommer att få läsa mycket om det framöver.