2017-05-24, 16:41
Medlem
Har ni läst refovisningen som gjordes efter eller ska jag länka?
Citera
2017-05-24, 16:42
Medlem
De två syskonen (R oC) är inga vittnen , de har aldrig åsett kevins död, kanske inte ens hans baneman. Allt är löjlig fiction. Troligare är väl isf att suputen krille p. var statsmin.mördare!
Citat:
Ursprungligen postat av happyamerican
Det jag tycker är underligt är att pojkarna nu inte verkar minnas något alls.
Man brukar minnas traumatiska upplevelser.
Och i dokument inifrån så hör man ju på samtalet med pappan hur personen verkligen lockar in honom i dokumentären. "Kan det verkligen vara så att barnen gjort det här?"
Det är klart att pappan vill rentvå sina barn.
Varenda förälder till mördare tvivlar nog på att deras barn gjort något sådant. Till och med när det finns bevis som video osv. så tror folk att dom blivit manipulerade, eller att det är en dubbelgångare.

Först vill dom inte snacka, men så fort det verkar som om dom är oskyldiga så vill dom prata.
Det känns som att det är ord mot ord. Och det verkar ju inte finnas några vittnen. Syskonen ÄR vittnena.
Jag tror inte på att dom har minnesförlust från händelsen.

VARFÖR kollade dom inte efter spår från mördaren på kroppen?
Om det nu fanns så många pedofiler i området. Borde man inte gjort en massa tester?
Citera
2017-05-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Hurdådå att denne Josefsson vill se blod?
Hur var det då styckmordscirkusen grasserade för 30-talet år sedan? Eller när Bergvall fick sverige på tårna, inför hans kreation "Thomas Qvick"? Var det inte miljontals hycklande svenskar som var blodtörstiga då? Sådana syltryggar som skiter i rättssäkerheten. DJ gör helt rätt, när han mockar i svensk dynga. Opartiskt eller icke så.

Han är en ju massmedial drevmänniska, han går på personangrepp och säger just saker som att någon inte ska kunna visa sig ute längre. Jag menar inte att miljontals svenskar är så mycket bättre, mord säljer lösnummer osv osv. Det är bra att journalister gräver i dyngan och jag tycker att det är bra att Josefsson gjort det, han är en jävligt skicklig journalist, inte tu tal om den saken. Men helt klart ska man aldrig köpa ALLT en journalist hävdar. Och medierna ska inte vara domstolar. Opartiskt eller icke? Vad menar du med det? det är väl viktigt att journalister strävar efter att vara opartiska. Hur som, ett bra avslöjande! Men nu är det upp till jurister att sköta det och för min del kunde gärna både Lambertz och Josefsson knipa käft.
Citera
2017-05-24, 16:57
Medlem
Kooblais avatar
Efter att ha sett alla 3 delar av dokumentären så råder det knappast några tvivel om att pojkarna är OSKYLDIGA. Finns det nån här som sett den och ändå tror de är skyldiga?

Snacka om rättsskandal! Skönt att se att pojkarna och övriga familjen äntligen verkar ha fått ro iaf.
Citera
2017-05-24, 17:00
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyamerican
Det jag tycker är underligt är att pojkarna nu inte verkar minnas något alls.
Man brukar minnas traumatiska upplevelser.

Och i dokument inifrån så hör man ju på samtalet med pappan hur personen verkligen lockar in honom i dokumentären. "Kan det verkligen vara så att barnen gjort det här?"
Det är klart att pappan vill rentvå sina barn.
Varenda förälder till mördare tvivlar nog på att deras barn gjort något sådant. Till och med när det finns bevis som video osv. så tror folk att dom blivit manipulerade, eller att det är en dubbelgångare.

Först vill dom inte snacka, men så fort det verkar som om dom är oskyldiga så vill dom prata.
Det känns som att det är ord mot ord. Och det verkar ju inte finnas några vittnen. Syskonen ÄR vittnena.
Jag tror inte på att dom har minnesförlust från händelsen.

VARFÖR kollade dom inte efter spår från mördaren på kroppen?
Om det nu fanns så många pedofiler i området. Borde man inte gjort en massa tester?
Och det har inte slagit dig att man inte minns traumatiska upplevelser man inte bevittnat?
Jag ser för övrigt inte något märkvärdigt i att de håller låg profil som utpekade mördare men träder fram i ljuset för att kunna få upprättelse.
Citera
2017-05-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Efter att ha sett alla 3 delar av dokumentären så råder det knappast några tvivel om att pojkarna är OSKYLDIGA. Finns det nån här som sett den och ändå tror de är skyldiga?

Snacka om rättsskandal! Skönt att se att pojkarna och övriga familjen äntligen verkar ha fått ro iaf.

Jag tror helt klart att de är oskyldiga.
Förundersökningen är ju återupptagen nu. Ska bli intressant att höra sen i höst vad de kommit fram till.
Senast redigerad av Butter200 2017-05-24 kl. 17:03.
Citera
2017-05-24, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
För mig var han helt okänd innan dokumentären.
Det säger i och för sig inte så mycket. Att han medvetet skulle utelämnat något material som talar till brödernas nackdel är rent nonsens. Det faller som sagt på sin egen orimlighet, då DJ är medveten om att sådant i så fall skulle komma fram i den nyöppnade förundersökningen.
Citera
2017-05-24, 17:17
Medlem
p.norths avatar
Dom här äldre grabbarna var ju dom huvudmisstänkta till en början. 15 förhör fick dom genomlida, se vad som hände med dessa och med familjen. https://www.svtplay.se/klipp/13678780/familjens-jobbiga-tid-efter-tuffa-forhoren

När man inte fick nå gehör som man hoppades på så gick man på en annan familj.
Körde "all in" för man hade som inget annat alternativ, efter 31 förhör med dessa små pojkar, bedrövligt! Och hur skulle det se ut om den här pojken som våldtog 3 åringen ett par månader efteråt ang Kevin om han hade gjort det, vore lite pinsamt för R.S, visar tveksamheter att man hade tagit fel g.m. Man vågade helt enkelt inte rota i det där. Det är R.S som höll i avtryckaren och inte D. J. R.S får ta på sig konsekvenserna, det får alla andra människor få göra också. Tack!
Citera
2017-05-24, 17:24
Medlem
Ok, då är vi isf i stort sett överens. Men att vänta sig att en grävare som DJ ska förbli opartisk, det tycker jag nog är rättså naivt.
Och inte bara Lambertz och just DJ borde knipa igen truten tills vidare.
Det borde även folkunderhållaren GW gott kunna göra. Var fanns den cynikern, då chansen att klara ut Kevins död sumpades?
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Han är en ju massmedial drevmänniska, han går på personangrepp och säger just saker som att någon inte ska kunna visa sig ute längre. Jag menar inte att miljontals svenskar är så mycket bättre, mord säljer lösnummer osv osv. Det är bra att journalister gräver i dyngan och jag tycker att det är bra att Josefsson gjort det, han är en jävligt skicklig journalist, inte tu tal om den saken. Men helt klart ska man aldrig köpa ALLT en journalist hävdar. Och medierna ska inte vara domstolar. Opartiskt eller icke? Vad menar du med det? det är väl viktigt att journalister strävar efter att vara opartiska. Hur som, ett bra avslöjande! Men nu är det upp till jurister att sköta det och för min del kunde gärna både Lambertz och Josefsson knipa käft.
Citera
2017-05-24, 17:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Som sagts tidigare, den kvinnliga förhörsledaren säger inte att de erkänt, men att "de har känt till saker som bara mördaren kan känna till".
Då har hon helt glömt att poliserna själva mot slutet gett pojkarna viktiga upplysningar, berättat om skadorna på kroppen med mera. Och att pojkarna efter ibland fyra timmars utmattande och säkert skrämmande utfrågning, med vid ett tillfälle mer än hundra gångers upprepande av samma påstående till slut fått dem att säga, ja, så var det.
De hade ju inte en chans, de ville bara att denna Kafka-utfrågning skulle ta slut. Fruktansvärt.
Citera
2017-05-24, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Ok, då är vi isf i stort sett överens. Men att vänta sig att en grävare som DJ ska förbli opartisk, det tycker jag nog är rättså naivt.
Och inte bara Lambertz och just DJ borde knipa igen truten tills vidare.
Det borde även folkunderhållaren GW gott kunna göra. Var fanns den cynikern, då chansen att klara ut Kevins död sumpades?

Ja han borde väl ialf hålla låg profil nu tills juristerna fattat beslut i höst. men det är väl för mycket begärt av den gode GW. Nu låter iofs hans hypotes ganska trolig men det blir ändå som att han pekar ut någon i medierna, kan han inte slå en signal till utredarna i stället? Ja tjena, det är GW här.
Det är många som sumpat många chanser att ställa frågor och kritisera under årens lopp. Då kanske främst av allt när Sandberg/Christiansson ändrade storyn från att det skulle ha varit en urspårad lek, till att det skulle ha varit ett iskallt och överlagt mord. Fanns det ingen med sunt förnuft bland journalister jurister och psykologer då?
Citera
2017-05-24, 17:51
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Som sagts tidigare, den kvinnliga förhörsledaren säger inte att de erkänt, men att "de har känt till saker som bara mördaren kan känna till".
Då har hon helt glömt att poliserna själva mot slutet gett pojkarna viktiga upplysningar, berättat om skadorna på kroppen med mera. Och att pojkarna efter ibland fyra timmars utmattande och säkert skrämmande utfrågning, med vid ett tillfälle mer än hundra gångers upprepande av samma påstående till slut fått dem att säga, ja, så var det.
De hade ju inte en chans, de ville bara att denna Kafka-utfrågning skulle ta slut. Fruktansvärt.
Det är precis samma dåliga typ av polisarbete som i Quickfallet förutom att skämtet till advokat, Claes Borgström, inte varit med. Inte konstigt att det är samma Quickgäng som nu försvarar polisutredningen och Rolf Sandberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in