2017-05-24, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det du beskriver är riktigt dålig TV. Bra TV är en lättsmält ensidig och känslosam historia i Bolibompa-tempo. Inga frågetecken får komplicera bilden man vill ge. Allt skall vara enkelt och tydligt så alla i den lägre förståndskvartilen skall bli "övertygade" och skriva hundratals uppskruvade poster på Flashback. Som vi kan se är DJs skröna ett mästerverk i sin genre.
Fjanterier.
Det räckte med att vi fick se förhören, du behöver inte blanda in DJ. Du själv är ju lika misstänkt gärningsman som bröderna, till och med starkare misstänkt.
Citera
2017-05-24, 07:52
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det du beskriver är riktigt dålig TV. Bra TV är en lättsmält ensidig och känslosam historia i Bolibompa-tempo. Inga frågetecken får komplicera bilden man vill ge. Allt skall vara enkelt och tydligt så alla i den lägre förståndskvartilen skall bli "övertygade" och skriva hundratals uppskruvade poster på Flashback. Som vi kan se är DJs skröna ett mästerverk i sin genre.
Du är mera än lovligt enögd. Hur vinklat programmet än är avslöjar det övergrepp på barn och rättsröta. Att du inte kan se det är märkligt. Hans (DJ) avsikter var nog att visa på dom bristerna och det lyckades han bra med.
Men det finns alltid dom som ska vara märkvärdiga och visa att dom minsann inte är som alla andra och ser andra saker. Att du kan missa övergreppen som en samlad expertiskår fördömer visar mera på din infantilitet och självgodhet än något annat. Att du dessutom mest kommer med floskler är inte förvånande.
Att inte ge bröderna juridisk hjälp är en frunktansvärd skandal i ett så här stort mål. Förhörsmetoderna är direkt vidriga.
Självklart var programmen vinklade för att ta fram det usla i utredningen. Till och med polisen själva anser ju detta eftersom dom öppnat utredningen på nytt, eller har du missat det också?
Du är bara en självgod uppblåst besserwisser som försöker leka intelektuell men misslyckas kapitalt då du inte framför en enda vettigt argument mot övergreppen eller rättsrötan.
Att angripa budbäraren istället för meddelandet är en klassisk avledningsmanöver.
Citera
2017-05-24, 08:03
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Så du menar att Kevin dog pga olycka? Ramlade,tappade skor,slog sig i skrevet och fick märke på halsen?

Jag menar ingenting. Händelseförloppet är överhuvudtaget inte klarlagt. Det kan vara en olycka, vållande till annans död, dråp eller mord. Polisutredningen har ju inte ens lyckats klarlägga var den eventuella brottsplatsen ligger.
Senast redigerad av bpjan 2017-05-24 kl. 08:06.
Citera
2017-05-24, 09:07
Medlem
ikaros2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Kan du uppdatera mig på vem som var den sista som såg Kevin i livet och exakt tid på när han sågs sist och källa på det?

Enligt Rikskriminalen sågs Kevin senast 1730
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kevinfallet-nyckelvittnen-gav-pojkarna-alibi/
Citera
2017-05-24, 09:14
Medlem
1:04:45 in i P3's dokumentär pratas det om de tre pojkarna som ska få psykologisk hjälp och behandling. Troligtvis bara ett felsäg men reagerade på det ändå.
Citera
2017-05-24, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan inte nån ge de namnet på den stackars förståndssvaga misshandlade och sexuellt utnyttjade pojkens namn med en gång? Och påminn om skorna!

Jag tänker inte lämna ut namnet på honom innan jag/vi vet mer om hans eventuella skuld till Kevins död.
Citera
2017-05-24, 09:17
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Jag tänker inte lämna ut namnet på honom innan jag/vi vet mer om hans eventuella skuld till Kevins död.
Det hedrar dig
Citera
2017-05-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Han hade redan ett namn. Skulle han medvetet ha undanhållit något kommer namnet bli skamfilat. Det faller på sin egen orimlighet.

För mig var han helt okänd innan dokumentären.

Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Jag menar ingenting. Händelseförloppet är överhuvudtaget inte klarlagt. Det kan vara en olycka, vållande till annans död, dråp eller mord. Polisutredningen har ju inte ens lyckats klarlägga var den eventuella brottsplatsen ligger.

Det var det jag skrev.
Citera
2017-05-24, 09:44
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
För mig var han helt okänd innan dokumentären.

[/b]

Det var det jag skrev.

En av sveriges bästa och mest respekterade journalister med massor med priser och du vet inte ens vem det är?
Citera
2017-05-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S

Nio månader efter att Kevinfallet var avslutat våldtogs en 3-åring inte långt ifrån där man hittat Kevin
Man fick tag på GM och jag undrar om det är samma person?
Vem påstod att han hittat Kevins skor? Och när hittade han skorna? Är det samma person?
Citera
2017-05-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Alltså om man nu fäste vikt vid det som står i Lambertz blogg och trodde att det var så, hur fan kunde man släppa den tredje? En unge som är mördare som går lös? Om det ens är ett riktigt återgivet citat, vilket jag inte tror.

Hypotesen om en tredje inblandad person är en hemmabyggd efterhandskonstruktion till följd av att Sandberg med flera inte kunnat förklara hur Christian och Robin skulle ha kunnat flytta på kroppen.

Värt att notera är hur Sandberg själv velat i frågan, vilket även säger en del om tillförlitligheten i hans bild av utredningen.

1999 sade han:

Citat:
Kriminalkommissarie Rolf Sandberg förkastade teorin.

– Det finns inget som helst samband mellan de här två brotten, sa han.

När reportern frågade om han var tvärsäker på att ”pojkarna som dödade Kevin inte hade hjälp av någon för att till exempel flytta Kevins kropp” svarade polisen:

– Ja, absolut.

– Det är otänkbart att de skulle kunna hålla det hemligt under en långutredningstid. Om de haft hjälp, så hade vi fått reda på det nu.

(Källa: http://www.expressen.se/gt/tonaring-erkande-valdtakt-polisen-sag-inget-samband-med-kevin-mordet/)

2017 säger han däremot:

Citat:
– Det gick mycket folk där vi hittade kroppen men vi hittade inga släpmärken. I förhör beskriver barnen hur de forslade Kevin men jag tror inte att lille Robin... han borde inte ha orkat. Ungarna har själva sagt att de klarade det, men Robin var inte blöt. Bara Christian. Ingenstans säger någon att Robins kläder var blöta. Hypotetiskt borde Robin också blivit blöt om han hjälpte till. Jag tror att en tredje person, en vuxen eller ett stort barn, har hjälpt till att flytta kroppen.

(Källa: http://www.expressen.se/gt/darfor-tror-sandberg-inte-pa-huvudvittnet/)

Från att det har varit otänkbart med en tredje inblandad person går han till att "en vuxen eller ett stort barn, har hjälpt till att flytta kroppen".
Citera
2017-05-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
En av sveriges bästa och mest respekterade journalister med massor med priser och du vet inte ens vem det är?
Nope. Enda Josefsson jag vet,är bästa Janne.J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in