2017-05-24, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Hahaha. Lilla du. Det är inte ens fastställd att han blev mördad. Hela polisutredningen är ett fuskbygge. Har du helt missat det?

Så du menar att Kevin dog pga olycka? Ramlade,tappade skor,slog sig i skrevet och fick märke på halsen?
Citera
2017-05-24, 01:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Visst och när då utsagorna - brödernas och föräldrarnas - självständigt bedömdes kanske dessa ansågs ha ett värde, antagligen utifrån att informationen var relevant, detaljerad, samstämmig och ansågs tillförlitliga.

När det gäller detaljerna av värde fick vi tyvärr inte se exempel i dokumentären från förhör när bröderna lämnade sådan information, så jag vet faktiskt inte.
Jag tror du blandar ihop det faktum att polisen DÅ ansåg sig ha information som gjorde att intresset riktade sig mot pojkarna, det är det som expressen vidar i granskningen - med om man NU kan försvara polisens fortsatta agerande med att de fått informationen om att christian eventuellt kan ha sagt att Kevin ramlat i vattnet.
Såklart blev de intresserade av vad som hände när familjerna skulle ut o fiska o pojkarna kom in. Men sedan har de bitit sig fast i den teori de fick. De har valt att inte tro på alibit men tro på berättelser om en teckning, som inte går ihop. De har hört föräldrarna men valt att pressa barnen, som inte får ihop något som stämmer med teknisk bevisning.
De la de sista pusselbitarna i munnen på C o R och fast de ändå inte kan svara rätt, tar polisen det för ett erkänande.
Citera
2017-05-24, 01:37
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Eller också ljuger Rolf igen?

"Hot på sociala medier" och supersnuten blir lika plötsligt som lägligt ett offer.
Han har väl sparat bevisen, eller vad tror vi. Försvarar inte ett ögonblick att man hatar på nätet eller hotar en polis men, som sagt, det kom lägligt.
Citera
2017-05-24, 01:40
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Och?

Ett dumhuvud som inte kan gå in på Eniro/Hitta och ta fram lögnarens adress utan måste fråga här - om inte du kan bedöma vederbörandes grad av farlighet så borde supersnuten kunna göra det.

Om, säger om, nåt "hot" framförts så är väl det mest utmärkande för detta att det kom lägligt?
Jag hittade inte honom på fejjan eller ratsit - kan ju bero på att jag försökte för sent. Han har skyddad identitet. Hade det innan det kom ut i media.
Citera
2017-05-24, 01:46
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Tomas Johansson, chef vid polisregion Bergslagens utredningssektion, har fått uppdraget att samordna Kevingruppen:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=6702940
Kan inte nån ge de namnet på den stackars förståndssvaga misshandlade och sexuellt utnyttjade pojkens namn med en gång? Och påminn om skorna!
Citera
2017-05-24, 02:59
Medlem
p.norths avatar
Bör väl finnas någon skolkatolog från 1997-1998 årskurs 6. Stay friends, fb? nån som har lagt upp..
Citera
2017-05-24, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Det kan givetvis bara den veta som sett alla förhör och läst FUP.en. I dokumentären visas hur Harrysson berättar om Kevins skador på halsen för pojkarna. Sättet hon berättar det ger i allra högsta grad intrycket att pojkarna inte hört talas om detta förut och själva inte nämnt något sådant. Titta gärna på avsnittet igen om du är tveksam. Mer ledande än så kan det inte bli.
Vi kan förstås inte veta om pojkarna har pratat om det tidigare, men absolut ingenting tyder på att de har det.

Enligt DJ var det första gången av alla inspelade förhör som detta nämndes. Men det förstås... utanför bild och ljud berättar nog barnen klockrena historier, men de är så förbaskat hårda och smarta att när kameran är på så spelar de iskallt som om de inte förstår någonting...

(de vet antagligen inte ens att de filmas )
Citera
2017-05-24, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
vs

Lambertz verkar mena att Rolf Sandberg haft bättre tur -- åtminstone vad gäller 7-åring -- än vad Baphometboy och Josefsson menar att han haft gällande åtminstone 5-åringen. Eller stängdes kameran av innan det Lambertz refererar?!

Du vill inte ta dig tid att se dokumentärserien, och du har ännu inte förstått vilken typ av människa Lambertz är. (Har du hört talas om Quick?)

Jag väntar bara på att du ska lägga fram argument byggda på Sven Åkes Christiansons "forskning".

Förlåt, men jag kan inte ta dig på allvar.
Citera
2017-05-24, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Jag hittade inte honom på fejjan eller ratsit - kan ju bero på att jag försökte för sent. Han har skyddad identitet. Hade det innan det kom ut i media.

Intressant.

Rolf blir hotad nu. Arvika Nyheters artikel är ju mer än rörig och tunn. Nån med "insikt" i hoten verkar inte veta ett skit... Oj, oj, det är allvar nu. Stackars supersnut! Han måste skyddas. Nu.

Men skyddad identitet har han haft sedan tidigare....
Citera
2017-05-24, 06:10
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Ja det var dessa sekvenser Josefsson valde att visa... Naturligtvis blandar barn fantasi och sanning. Jag hade gärna sett att dokumentären även hade visst andra delar av förhören när relevant information lämnades, men du får fråga Josefsson på vilka grunder han gjorde urvalet🙄
Det du beskriver är riktigt dålig TV. Bra TV är en lättsmält ensidig och känslosam historia i Bolibompa-tempo. Inga frågetecken får komplicera bilden man vill ge. Allt skall vara enkelt och tydligt så alla i den lägre förståndskvartilen skall bli "övertygade" och skriva hundratals uppskruvade poster på Flashback. Som vi kan se är DJs skröna ett mästerverk i sin genre.
Citera
2017-05-24, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
DJ har gjort sig ett namn,det var nog det viktigaste för han.
Han hade redan ett namn. Skulle han medvetet ha undanhållit något kommer namnet bli skamfilat. Det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2017-05-24, 07:11
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det du beskriver är riktigt dålig TV. Bra TV är en lättsmält ensidig och känslosam historia i Bolibompa-tempo. Inga frågetecken får komplicera bilden man vill ge. Allt skall vara enkelt och tydligt så alla i den lägre förståndskvartilen skall bli "övertygade" och skriva hundratals uppskruvade poster på Flashback. Som vi kan se är DJs skröna ett mästerverk i sin genre.
Jaha, så det är dina enda invändning, att filmen är ensidig? Du får gärna komma med argument istället men dessa blir söndersmulade gång på gång. Ni har inte ens ett halmstrå, möjligtvis en "känslosam" och "ensidig" dokumentär. Snygg intuition du har om du likt Rolf ser två kalkylerande och kallt beräknade mördare i dessa småungar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in