2017-05-23, 23:44
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vilken spännande teori. Eftersom du inte läst samtalslistorna i vare sig nya FUP (Aktbil. 131, s.94) eller gamla så vet du inte att samma mobil #4155 kopplar upp 5 (!) nya samtal via masten i Arvidsjaur innan mordet:
18:45, 19:23, 19:37, 19:55, 20:10.
Han behöver nog en snabb helikopter om han skall greja att ta sig till och från Kalamark i luckorna där.

Vad jag inte begriper är varför skriver du inlägg efter inlägg om Linna och Nils telefonanvändning under Kalamarksmordet utan att läsa ett iota i ärendet.

blev du sur
Citera
2017-05-23, 23:48
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
blev du sur
Nej då. Du verkar vara en godmodig man.

Jag önskar bara att fler läste de dokument som faktiskt finns. Det skulle garanterat bli ett bättre utbyte då. Länkar till nya och gamla FUP finns längre bak i tråden, Vi skulle behöva en förstasida med länkar kanske?
Senast redigerad av farbror_barbro 2017-05-23 kl. 23:52.
Citera
2017-05-23, 23:54
Medlem
Draifoss avatar
"Det har aldrig gått att koka soppa på en spik o torde ej gå nu heller"
(tidigare överåklagare Sven-Erik Alhem om Kaj Linna-fallet)
https://twitter.com/SvenErikAlhem/status/864841826167128065
Citera
2017-05-23, 23:59
Medlem
I resningsansökan från förra året åberopades samtalslistorna å det skarpaste då de ansågs visa på uppgifter som försvagade Nilsoch Bertils alibin, Den frågan verkar ha försvunnit helt.
Citera
2017-05-24, 00:13
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
I resningsansökan från förra året åberopades samtalslistorna å det skarpaste då de ansågs visa på uppgifter som försvagade Nilsoch Bertils alibin, Den frågan verkar ha försvunnit helt.
Rättegången är inte slut än...

Var det idag eller morgon som Jan Olsson skulle berätta sagor om Långaredspolacker?
Det var också en del av resningsansökan, liksom teorin om en GM på skidor, en till fots. Vissa här inne kan kanske se fram mot Bayes teorem också!
Senast redigerad av farbror_barbro 2017-05-24 kl. 00:16.
Citera
2017-05-24, 00:16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstorFlanell
Försvaret ville väl bl.a. ha svar på hur ett telefonsamtal kl. 21:21 på mordkvällen hade kunnat ge "Bertil" alibi, trots att det samtalet sedan inte gick att hitta i samtalslistorna från telefonoperatörerna. Som jag förstod det har polis och åklagare ännu inte kunnat ge något svar på det.
Citera
2017-05-24, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Försvaret ville väl bl.a. ha svar på hur ett telefonsamtal kl. 21:21 på mordkvällen hade kunnat ge "Bertil" alibi, trots att det samtalet sedan inte gick att hitta i samtalslistorna från telefonoperatörerna. Som jag förstod det har polis och åklagare ännu inte kunnat ge något svar på det.

Än viktigare är att Nils telefon kopplas upp i öjebyn vid tiden för den påsråda avvärjningsresan... Nils ljuger uppenbart.
Citera
2017-05-24, 01:25
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Rättegången är inte slut än...

Var det idag eller morgon som Jan Olsson skulle berätta sagor om Långaredspolacker?
Det var också en del av resningsansökan, liksom teorin om en GM på skidor, en till fots. Vissa här inne kan kanske se fram mot Bayes teorem också!
?
Tre personer har sett bilder och alla tre säger att det är mycket unika och speciella omständigheterna som gör att morden ser ut som en kopia av varandra.
Och om ni nu lyssnar på pod'en nedan så lyssna också på vilka tidigare erfarenheter Jan Olsson nu har i ämnet som kommer som i början.

Så vilka "sagor" är det du nu skriver om, och på vilken grund kallar du det alls sagor?

Och har ni nu inte lyssnat på det här innan så föreslår jag att ni tar er tid och lyssnar på det nedan och bildar er en egen uppfattning vad det rör sig om.
(tyvärr får man genomlida lite reklam först)

Avsnitt 5 och 24minuter in och framåt,
5. Kalamarksmordet - 87 mil söder om Kalamark

http://aca.st/de101b

Det ska i alla fall bli väldigt intressant och se hur det kommer att avhandlas.
Citera
2017-05-24, 04:12
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Nu är det faktiskt Linna som är dömd för själva inbrottet. Nils fixade larmet.
Nils har ett mycket gott alibi för hela mordkvällen. Jag kan inte se att vi ska behöva dra det igen.
Det är den här sortens uppkäftigt och ogrundat skitprat från bl.a. dig Barbro som verkligen förstör tråden!
Nils ÄR dömd för inbrottet på Konsum (inte för att detta har ett skit med resningen att göra).
Nils har "alibi" för mordkvällen från sin insyltade farsa och syrran som ska få hans lägenhet, som motsägs av hans eget telefontrixande under samma tid, vad är 'mycket gott' med det?
Ur HovR dom (B_49-05__B_938-04_.pdf):
Citat:
...finner hovrättten att det är styrkt att Kaj Linna begått stölden tillsammans och i samråd med Magnus Viklund på sätt åklagaren påstått. Tingsrättens dom mot Kaj Linna och Magnus Viklund skall följaktligen fastställas i denna del.
Citera
2017-05-24, 05:58
Medlem
Citat:
Hur menar du nu?
Linna ringer och Nils svarar i en mobil kopplad via mast i Arvidsjaur. Menar du att Linna skulle ta fel på person i 11 minuter?

Nu är jag inte påläst på dem berömda samtalsliatorna men hur vida Linna ringt och gett Nils nån form av alibi under mordkvällen så vet vi ju att så inte är fallet, då hade ju Linna själv haft alibi eller varit knuten till platsen. Beroende på var han ringt ifrån.

Men jag litar inte på någon av de inblandade. Alla kan ljuga och minst 1 person gör det. Innan jag började hänga här på FB så hörde jag att Bertil och Nils hade alibi tack vare 3 långa samtal till varandra. Det första jag tänkte var, de kan ju ha låtit någon annan ringa dem, eller så ringen en av dem upp den andra å låter luren ligga på sidan och drar sen. OM båda är inblandade.

Det är inte ställt bortom varje rimligt tvivel att det var just DE som höll i sina telefoner den kvällen. Eller? Motivera varför isåfall.

Det är trots allt inte genomsnitts svenskar vi pratar om, den ena skickade nyss den andra som sin "advokat" för att ta emot 140.000 av 2 bröder som inte kunde säga nej.
Citera
2017-05-24, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
?
Tre personer har sett bilder och alla tre säger att det är mycket unika och speciella omständigheterna som gör att morden ser ut som en kopia av varandra.
Och om ni nu lyssnar på pod'en nedan så lyssna också på vilka tidigare erfarenheter Jan Olsson nu har i ämnet som kommer som i början.

Så vilka "sagor" är det du nu skriver om, och på vilken grund kallar du det alls sagor?

Och har ni nu inte lyssnat på det här innan så föreslår jag att ni tar er tid och lyssnar på det nedan och bildar er en egen uppfattning vad det rör sig om.
(tyvärr får man genomlida lite reklam först)

Avsnitt 5 och 24minuter in och framåt,
5. Kalamarksmordet - 87 mil söder om Kalamark

http://aca.st/de101b

Det ska i alla fall bli väldigt intressant och se hur det kommer att avhandlas.

Arne, jag har också hört Poden och hjärtat slog nästan dubbla slag när de presenterade den teorin!

Problemet är att det har gått ett år och de som sitter i finkan för långaredsmordet garanterat har blivit kollade. Hade minst som talat för någon av dem varit inblandad i karlamarksmordet hade de nog inte haft rättegång mot Kaj Linna idag så DET spåret har tyvärr svalnat.
Citera
2017-05-24, 07:21
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Det är den här sortens uppkäftigt och ogrundat skitprat från bl.a. dig Barbro som verkligen förstör tråden!
Nils ÄR dömd för inbrottet på Konsum (inte för att detta har ett skit med resningen att göra).
Nils har "alibi" för mordkvällen från sin insyltade farsa och syrran som ska få hans lägenhet, som motsägs av hans eget telefontrixande under samma tid, vad är 'mycket gott' med det?
Ur HovR dom (B_49-05__B_938-04_.pdf):
Oj, en sådan upprördhet.

Om jag förstår dig rätt så är det "uppkäftigt skitprat" att påstå att Linna är dömd för inbrott, stämmer det?
Eller är det något annat du gormar om?

Linna och Nils är dömda (tillsammans) för ett inbrott. Så är det.

Vad gäller Nils alibi så har den frågan tömts ut flera gånger, senast igår. Jag har t.ex. visat dig att han faktiskt har alibi genom ett samtal som LINNA ringer till honom i Arvidsjaur. Du har uppenbarligen inte läst samtalslistorna och vet inte vad du talar om helt enkelt. Vänligen läs på innan du gormar vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in