Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Hur menar du nu?
Linna ringer och Nils svarar i en mobil kopplad via mast i Arvidsjaur. Menar du att Linna skulle ta fel på person i 11 minuter?
Nu är jag inte påläst på dem berömda samtalsliatorna men hur vida Linna ringt och gett Nils nån form av alibi under mordkvällen så vet vi ju att så inte är fallet, då hade ju Linna själv haft alibi eller varit knuten till platsen. Beroende på var han ringt ifrån.
Men jag litar inte på någon av de inblandade. Alla kan ljuga och minst 1 person gör det. Innan jag började hänga här på FB så hörde jag att Bertil och Nils hade alibi tack vare 3 långa samtal till varandra. Det första jag tänkte var, de kan ju ha låtit någon annan ringa dem, eller så ringen en av dem upp den andra å låter luren ligga på sidan och drar sen. OM båda är inblandade.
Det är inte ställt bortom varje rimligt tvivel att det var just DE som höll i sina telefoner den kvällen. Eller? Motivera varför isåfall.
Det är trots allt inte genomsnitts svenskar vi pratar om, den ena skickade nyss den andra som sin "advokat" för att ta emot 140.000 av 2 bröder som inte kunde säga nej.