2017-05-23, 18:29
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du är medveten om att det här inte är första layout- och funktionsförändringen som har gjorts va?

Räknades dessa uppdateringar som "moderna" då? Jag bara undrar. Då det känns som att många hemsidor som genomgår en omvandling idag (till det mer moderna) kommer ut som det sämre p.g.a. mobilanpassning (för datoranvändare). Jag är så oteknisk, svårt att formulera mig kring detta.
Citera
2017-05-23, 18:31
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Håller jag inte med om. På pc kan man öppna en massa sidor i förväg i varsin tagg. Smidigt särskilt när det laggar att de får ladda i bakgrunden. Därför vill jag gärna se ytterligare förbättring i den under dagen förbättrade menyn att välja sida i en lång tråd.
Du kan öppna 1 sida i förväg på PC: https://i.imgur.com/LdhhsQc.png
Om du inte öppnar massa tabbar och kopierar länken och ändrar en siffra för varje, men vad är användarvänligheten i det.
På mobil är det än jobbigare.

Det absolut bästa hade varit om det var mycket högre standard, säg 50 inlägg, men att den anpassade sig automatiskt efter trycket på servern. Men det är kanske lite mycket framtid.
Citera
2017-05-23, 18:31
Medlem
Varför har ni fortfarande inte fixat så att man får en "notification" när någon citerar en?
Citera
2017-05-23, 18:32
Medlem
Tror vi har hittat en "bugg"

På sidan tre (och tredje sidan från slutet) så saknas dubbelpilen dvs man kan inte komma till fösta (resp. sista) sidan med bara ett klick.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Du klickar på ">>" i trådmenyn.

admin

Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Denna knapp syns från och till som det verkar...

Den verkar försvinna om man är mindre än tre sidor ifrån sista sidan?
Citera
2017-05-23, 18:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Du är medveten om att det här inte är första layout- och funktionsförändringen som har gjorts va?

Det är jag fullt medveten om. Och denna är ändå relativt lindrig när det gäller att [följa med sin tid]/[driva som ett rö för vinden], välj det som passar.

Men Internet-utvecklingen att minska informationsmängden och "bubbla in" användarna genom att dölja val i menyer och minska visad info måste FB hålla ifrån sig till varje pris.
Citera
2017-05-23, 18:33
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Men Internet-utvecklingen att minska informationsmängden och "bubbla in" användarna genom att dölja val i menyer och minska visad info måste FB hålla ifrån sig till varje pris.

Jag instämmer i detta. Det är fruktansvärt tröttsamt att allting ska reduceras till minsta möjliga gemensamma nämnare och anpassas till den absolut mest okunniga användaren.
Citera
2017-05-23, 18:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Va? Går jag in på AÄ så har jag ju bara ett klick till NÄ. I alla fall i "fullt desktop-läge" och i dom zoomade versionerna som är anpassade till touchenheter så måste man ju klicka, där fungerar det av förklarliga skäl inte att hovra.

Nä, provade både på mobilen & surfplattan, menyrubrikerna i svarta fältet längst upp är tyvärr lika trögklickade oavsett
Citera
2017-05-23, 18:37
Medlem
sebnies avatar
Ett önskemål vore att FB-logon görs vänsterjusterad istället för centrerad, så som det var innan.
Det är trevligare eftersom det är närmare när man browsar i underforumen och snabbt vill komma till förstasidan igen.

Visst, inte många cm, men ser ingen anledning till att centrera FB-logon. Man har ju trots allt blicken i det vänstra övre området när man kommer från ett underforum, och det känns lite "konstigt" med logon i mitten.
Citera
2017-05-23, 18:38
Medlem
Mindstormers avatar
Den nya sidan är extremt mycket bättre nu, både på desktop och mobil i mitt tycke!

Bra jobbbat!
Citera
2017-05-23, 18:39
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
- Nej, Flashback hade knappast varit så populärt idag om det det fortsatt endast var en papperstidning - ditt argument faller pannkaka.

- Nej de kommer inte tappa användare. De har nästan monopol.

- Nej det är inte mainstream att uppdatera sig av tekniska orsaker.

- Nej, gammalt är inte automatiskt "inte dåligt".

- Syftet du inte förstår med denna typ av förnyelse står klart och tydligt i förstainlägget och har inget med kommersialism att göra.

Nej, det har de inte. Fler och fler kommer att lämna FB för Reddit, som nu har ett mycket bättre upplägg.
Citera
Medlem
mytologis avatar
Använder Flashback i mobilen mycket och den nya designen välkomnas varmt. Den förra mobilversionen kändes inkomplett och halv jämfört med funktionerna i datorn.

Spännande med nytt. Nöjd.

Dock tycker även jag att -flashback-bannern känns malplacerad där i mitten. Ser konstigt ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Var fan är aktuella ämnen?

Du har den högst upp med den svarta bakgrunden.

Ni bör fundera på att byta färg. Det fungerar inte att ha en svag vit färg / ljusgrå färg bakom en svart bakgrund. Jag förstår att tänket är att det ska vara samma färg på "Aktuella ämnen" och andra kategorier som forumkategorier som "Data, "Droger", "Ekonomi" m.m. men just nu blir det lite förvirrat och svårt att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in